Kiire pulss treeningul 12.02.08 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!

Spordimeditsiini alane küsimus, ma siit ei oska teiste käest küsida.
Teen üsna tihti trenni (aeroobika, ujumine, jõusaal, jooksmine). Muidu ma oma pulssi jms ei jälgi, aga jõusaaliratastel on vahel need peopesaandurid peal ja need näitavad, et mul läheb pulss väga kergesti üle 170 (siis kui niisama väntan ilma erilise pingutuseta) ja kui natuke pingutan ka, on lups üle 180 ja isegi üle 190. Kui üle 195 läheb, jookseb ratta kompuuter veel kokku ka. Olen 22a naine, 54 kg 164 cm. Graafikut vaadates on siis minu kardiotreening kogu aeg kas anaeroobses tsoonis või siis nö punases tsoonis (red line zone oli ratta peal märgitud üle 185 pulsi kohta). Kui ma pingutusega teen, siis teen järjest 10-15 minutit (et siis kogu aja pulss u 190), kui rahulikumalt, siis 20-40 (pulss u 175). Ja jõusaalitreeningu jooksul käin mitu korda väntamas, sest muidu jõutreeningu jooksul jahtun maha (vähemalt tundub nii) ja ma tahaks pulssi üleval hoida, et treening intensiivsem oleks (ei taha niisama jobutada kangitõstmise vahel, nagu mehed teevad, muidu läheb pool päeva ära ja mingi ringtreeningu teooria kohaselt see pidi kasulik ka olema, aga ma täpselt ei tea- pm mulle lihtsalt meeldib kiiresti ja vaheldisrikkalt teha).

Ühesõnaga, kas selline pulss võib südamele kahjulik olla või see hoopis treenib südant? Ükskord kui mul paha tuju oli, tegin 4 korda (kokku umbes 40 min) ratta peal 190-se pulsiga, et ennast maandada ja siis küll järgmine päev pea valutas (nagu siis kui lapsena ületreening oli- siis ma trennis ei käinud ja peale kohustuslikku sügisjooksu järgmine päev pea valutas alati).

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Trenn ja taastumine olgu üks tervik. Jälgida trennijärgset aega, enesetunnet, igapäevast töövõimet, und. Kui taastumine ja enesetunne korras, siis probleeme pole. Kui Te OM-le sõitma ei hakka, siis tervisesportlase koormused olgu optimaalsuse raames, mitte marginaalsed.
Treeningpäevik on siin suureks abiliseks.
Treening ju abivahend muu elu-olu kvaliteedi tõstmiseks, sportlastel on ta eelkõige eesmärk omaette.
Kõike kaunist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Pulsi seletamatu tõus treeningul

Tere!

Tegelen väikestviisi tervisespordiga (jalgrattasõit ja jooksmine), treeningnõuannete saamiseks olen käinud mõned korrad koormustestil ning treenin pulsikella abil.

Probleemiks ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Pulss 150 - pole probleemiks, no ei ole. Võistelda mõtet pole, tundke muidu trennist rõõmu. Enesetunne on kõige parem informaator.
2) Kas pulsilugeja põhjal saate teada või subjektiivselt tunnete ...

Loe edasi

kiire pulss

Olen ravinud depressiooni ja ärevust juba hulk aastaid. Momendil tarvitan cipralexi. Otsustasin ka ise midagi ära teha ja hakata treenima kodus veloergomeetril. Mõndadel kordadel, ilmselt kui pulss on ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tehke trenni veloergomeetril või siis õues. Pulsilugemine ja muud mõõtmised jätke tagaplaanile - nautige liikumist, tegutsemist, keha, higistamist ja pärast pesemist.
Aminohapped jm vajalik saate ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: