Mida teha? 27.01.08 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Pidin seoses põipõletikuga võtma 2 nädalat rohtu Ciproflocaxin. Selle kasutamise ajal tekkisid hirmuunenäod, nutuhood, ärevus; rõhuv tunne peas, mis lausa halvas. Helistasin perearstile, et soovin ravi katkestada aga tema ütles, et sellised sümptomeid tekkib haruharva ning rahunege maha ja võtke aga edasi. Rohu võtmise viimastel päevadel tekkisid ägedad liigesvalud. Diagnoositi reaktiivne polüartriit. Kuna valude tõttu magada ei saanud, siis anti Immovanet. Tundsin pärast nädalast kuuri, et mul tõusis ärevus. Valuvaigistiteks kirjutati Reccocat, see ka vist tõstis ärevust aga öeldi, et parim ravim mulle. Sain paar kuuri antibiootikume. Metronidazoli ajal tundsin end halvasti. Soovitati rääkida psühhiaatriga. Too kirjutas depressiooni ja ärevushoogude vastu fluxi ja diazepeci. Flux tekitas löövet ja liigesvalu - reaktsioon esimesel korral. Ütles, et kuni mõtleb välja uue rohu, võiksin võtta diazepeci. Võtsin vaid äärmisel juhul ja väikses koguses. Ärevus läks kokkuvõttes väga tugevaks. Hirmutunne on, et lähen segaseks. Proovisin arsti kirjutatud Zolofti - 2 korda pool tabletti; tekkis ka lööve. Enesetunne peas läks veel hullemaks. Ei julge enam midagi võtta ja ei tea mida teha.

Kunagi suvel kirjutas mulle psühhiaater lapse magamisprobleemide tõttu 1 kuuks cipralexi. 1/2 tabletti mõjus hästi aga koguse suurendamisel läks enesetunne halvemaks - pidev energiapuudus. Rääkisime, et kas peaksin veel rohte võtma, tema arvas, et pole põhjust. Ei tea kas see ravim enam sobib?

Mure suur. Pole end kunagi nii tundnud. Ägenemishood hakkavad tavaliselt siis, kui mul tekkib valulikkus selgroos (kahes kohas rühihäired) ning paistetus ilmselt midagi võimendab.

Kuidas seda olukorda parandada?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Olete, nii näib, rohtude suhtes tundlik. Seega jätaksin need võimalustmööda repertuaarist välja ja võtaksin kasutusele apteegi retseptivabad rahustavad teed kui ka raviteed põieprobleemide osas. Lülisambahäirete (rühihäirete) osas on olemas ravikehakultuuri vahendid - taastusraviarstid annavad siin head nõu, neilt saab ka mitmeid füsioteraapia ravikuure.
Keha ja psüühika käivad käsikäes - psühhoregulatsioon tuleb suuresti kasuks.
Aga pidage ikkagi avameelsemalt nõu oma ravitohtritega.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

mida teha..

mida teha kui mul on ravimisõltuvus..ma ei suuda võtta rohte normaalses koguses, sest need ei aita...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö psühhiaatriga. Peale rohtude ju ka miljon muud mõjutusvahendit.
Parimat,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: