AD-ravi lõpetamine 28.05.07 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Lgp. dr. Ennet. Probleem selline. Olen tarvitanud paroxetini (1 tbl. hommikul) ja rivotrili (1/4 õhtul, 1/8 hommikul) aasta ja 2 kuud, nüüd tahaksin lõpetada. Raviarsti skeemi järgi pidin paroxetini võtma terve asemel pool ja rivotrili õhtuse annuse ära jätma, kuid siin tekkis probleem. Ilma õhtuse rivotrilita ma ei maganud, st. just nagu magasin, kuid hommikuks oli täiesti magamata tunne. Sain paari päevaga magamatusest peavalud + hommikune ärevus ja halb tunne. Kui olin päevase annuse sisse võtnud, pöördus maailm jälle õigetpidi tagasi ja ma olin selline, nagu viimasel ajal olengi olnud - rõõmus ja reibas. Pärastlõunaks väsisin siiski ära ja öösel ei maganud jälle. Konsulteerisin arstiga ja otsustasime, et vahetame rivotrili annused ära: õhtul võtan, päeval ei võta. Nüüd magan jälle. Päeval olen tasakaalukas, siiski tundub, et oleksin nagu tundlikum ja haavatavam kui vahepeal, täisravi ajal. Tahaksingi teada, kas need kõik on normaalsed ärajäämanähud, mis kaovad, kui organism on ravimist puhas, või peaksin siiski ravi jätkama? Ma EI TAHAKS! Tahaksin nüüd ISE edasi minna. Teisalt: arsti sõnade järgi olen pärinud labiilse ja tundliku närvisüsteemi, mis võib tõsi olla küll, sest olen eluaeg kõike väga südamesse võtnud. Lõpuks tulid veel ka hirmud ja paanikahood, mis viisid selleni, et olin 3 nädalat psühhiaatrias, siis lasti koju paroxetini ja rivotriliga ennast edasi ravima. Kas võib olla nii, et jäängi eluksajaks oma veerandiku otsa ega saagi enam muidu hakkama? Või siis lõpetan suurte pingutustega ravi ja pean mõne aja pärast sama suurte pingutustega jälle alustama? (Ravi algus oli üsna raske, kuidagi ei leidnud õiget annust, mis sobiks, enne kui keha rohtudega leppis ja rahule jäi.) Ei tahaks sugugi seda kõike jälle uuesti läbi teha. Ehk saaks ikka ise hakkama? Nüüd küsimus: mis nõu aitaks? Paluksin rutulist vastust!
Ilusat kevadet Teile! L.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Ravimudeliks olgu Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid." Maakeeli:
a) rohtude osakaal ajateljel väheneb (risküliku üks kolmnurkades muutub vasemalt paremale vaadatuna /ajateljel/ väiksemaks; b) harjutuste osakaal peab suurenema ja saavutama optimaalse antud isiku suhtes /teine ristkülik ajateljel suureneb/. Harjutusi on 5 /viis/ rühma; c) "uued prillid" e uus hoiak e uued prioriteedid e uus eluviis.
Kui ainult arstirohu tasandil tegutseda, siis suure tõenäosusega Te sinna ka jääte - lainetavalt kauaks.
Halustage minu harjutusest, siis tuleb ka kõik muu vajalik.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide kuuri lõpetamine

Tere! Võtsin Paroxetin 40 mg antidepressante ärevushäirete raviks natuke üle pooleteise aasta. Üks hetk otsustasin omal käel nende võtmise lõpetada. See oli nüüd juba paar kuud tagasi. Nüüd on olukord ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organismis (ajurakkudes) on retseptorid olemas, mis reageerivad AD-le (ka paroxetin). Seega - nö tavatöö olukorras saab organism selle AD aine (aine analoogi) organismist endast.
Kui me oleme kestvalt ...

Loe edasi

Antidepressantide lõpetamine

Olen võtnud 2 aastat sertraliini depressiooni raviks. Alustasin 75mg-ga, poole aastaga kadus mul depressioon. Aasta tagasi läksin üle 50mg peale, sel suvel 25mg peale. Nüüd veebruaris lõpetasin ravimi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD võtmine - 1. samm, AD ja harjutused koos /minu Palve-Meditatsiooni esimene samm/ - 2. samm. Selle käigus saab kujundada tingitud refleksi e tingituse.
Harjutused ilma AD-d võtmata - 3. samm. ...

Loe edasi

AD lõpetamine

Tere Doktor!

Tahaksin küsida sellist asja, et kas selline raviskeemi lõpetamine on õige, kui olen kokku võtnud 9,5 kuud Cipralexi ja lõpetamine nägi välja selline, et kaks nädalat võtsin 20mg, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tark inimene ei piirdu ainult tabletikuuriga!

Vajalikud on ka harjutused, eluviisi muutus. Kui on harjutused ja uutmoodi elamine, uutmoodi suhtumine elu-olusse, siis see AD ärajätmine tuleb ...

Loe edasi

Antidepressantide lõpetamine

Tere!
Mul on selline mure, et olen võtnud üle 4 kuu antidepressante ja nüüd lõpetasin võtmise ja mul on hakanud pea valutama. See kestnud juba 5 päeva. Mida teha edasi?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Minupoolne soovitus-reegel on olnud:
1) ravimi võtmine on vaid üks komponent tervistumisel.
2) Vajalikud on ka harjutused (alustada kehalistest,..kokku on viis rühma harjutusi).
3) ...

Loe edasi

Depremin

Tere,

võtan praegu üldise ärevushäire ja depressiooni vastu Cymbaltat, 60 mg. See leevendab pisut, aga mu meeleolu on ikkagi üsna all, ütleks, et eluisu on kadunud. Kuna praegu käsil ülikooli ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kindlasti proovida ja enesetunne on parim nõuandja.
NB! AD on vaid osakene psüühika reguleerimisel, töövõime ja meeleolu parandamisel. vt. raamatukogus/raamatust "Väljavalitu" tervisemaja valdkonna ...

Loe edasi

Cipralexi lõpetamine

Tere!
Eelmise aasta lõpus tekkis mul ärevushäire. Käisin psühhiaatri juures, kes määras mulle Cipralexi (10 mg). Ravi kestis u 7 kuud ja tulemused olid väga head. Kuna tundsin end hästi, otsustasin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Lühiaegselt veel AD-d koos Harjutustega. Ilma harjutuseta edu üürike.
Alusta minu Palve-Meditatsiooni harjutusest.
vt. varasemaid soovitusi ja Tervisemaja soovitusi raamatust "Väljavalitu". ...

Loe edasi

coaxili lõpetamine

Tere hr doktor,

Tarvitasin ravimit Coaxil umbes 6 kuud ja otsustasin tarvitamise lõpetada. (tarvitasin esimest korda elus AD-d). Doos oli mul üldiselt 1 tabl päevas. MInu ravirast ütles, et ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Unehäirete olemus vajab veidi selgitamist.
Rahustavad (apteegi vabamüügist) raviteed aitavad, jalutuskäigud on suuresti abiks, psühhoregulatsioon on kindlasti vajalik, päevased relax-pausid on väga ...

Loe edasi

kuidas edasi

Tere! Olen kasutanud paroxetini ärevushäire raviks peaaegu 2 aastat, vahepeal 40mg päevas ja nüüd mitu kuud 20 mg päevas, tahaks ära lõpetada, kuid ei tea päris täpselt skeemi, tean et järsku ei tohi, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Paroxetin ( Rexetin, Seroxat) on v.hea serotoniini ainevahetust mõjutav AD.
Rohu lõpetamine: nädal ja 1/2 vähemaks ja jälle nädal.
Harjutused ja "uued prillid" ka korda teha.
Parimat ...

Loe edasi

Cipralex

Tere!
Mulle teeb muret see, et kuna lõpetasin järsku ravi, siis nüüd juba kolmandat päeva käib pea nii ringi ja on tõepoolest sellised ärajäämanähud et ei oska kohe midagi ette võtta. Kui ohtlik ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

No ei ole ohtlik.
Ja kordamast ma ei väsi - tehke ka midagi muud oma elus teistmoodi. Tabletikene on vaid tilk õli eluukse lukule - lukku tuleb ise pöörata, uks tuleb ise avada, uksest tuleb ise ...

Loe edasi

Paroxetin

Tere.
Olen tarvitanud seroxat 20 mg alates veebruarikuust. Minu Paide arst arvab, et võiks ravimi annust vähendada 10-le mg-le päevas aga Tartu arst ütleb, et see ei ole raviannus . Kas tohib antud ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimi annus sõltub probleemi suurusest ja tähendusest Teile. Teie praegustest kaebustest, tervislikust seisundist. Raviannus sõltub ka kehakaalust. Kas käsil ravimite täielik lõpetamine või siis veel ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: