espritalist loobumine... 30.04.07 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

tere,
olen võtnud üks kuu (aprill) espritali 30 mg, igal õhtul 1/4 tabletti. tunnen et sooviksin sellest loobuda. kas ja kuidas peaksin alustama. kas äkki üle päeva veel edasi võtma? või võiks päevapealt ära jätta? jaanuaris võtsin elus esimest korda AD-d. kaks nädalat iga õhtu pool tabletti, kuid see tegi hirmus uniseks. kahe nädala pärast hakkasin võtma üle päeva 1/4 tabletti
veebruari keskel lõpetasin võtmise, kuid märtsi lõpus tulid äravus ja paanika tagasi.hakkasin uuesti espritali võtma. praegu tunnen ennast peaaegu hästi. kuidas lõpetada espritali võtmist? või peaks üks kuu veel võtma ja mitte liiga kiirustama tabletist loobumisega? pisut kardan, et äkki tuleb sama ärevus ja paanika tagasi.

parimate tervitustega,
kaire


Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Kui vaim veel ebakindel endas, siis veel rohtu edasi võtta.
Harjutsed! Kuidas nendega tegelemine edeneb? (viis rühma harjutusi, minu harjutus, tervislik-sportlik eluviis jms.).
Kui täieline enesekindlussaabunud, siis veel nädal-kaks AD-d ja seejärel ära jätta see Esprital. Võib päeva-pealt, võib ka 5-7 päeva jooksul annuse vähendamisega. Sisetunne ütleb vastuse.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Xanax ja Imovane

Xanaxi annused on tõusnud pea 5 mg päevas ja õhtuti, et magam jääda, pean veel 2 korda75 mg Imovane võtma. Olen lugenud palju ja järsk nende rohtude loobumine pidi tugevad kõrvalnähud jätma. Ega ma ei ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sõltuvus. Neuroleptikumiga saab neid välja tõrjuda. Psühhiaater annab õige rohu ja õiges annuses.
Üldrahustavad harjutsed kindlasti päevakorda. Tervisemaja soovitused annavad uue motivatsiooni. ...

Loe edasi

ärevus ja unetus

Tere doktor!Olen 32a. naine ning praeguseks olen 2a. kimpus olnud ärevuse ja paanikaga.Olen tarvitanud 1a.espritali ja 2 nädalat tagasi lõpetasin ravi.Tekkisid aga uued ärevushood samades olukordades nagu ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Xanaxi "konksu" otsa ka kerge komistada. Mõned nädalad võib ju (vajadusel), aga pikemalt eriti ei soovita, ei soovita regulaarset võtmist.
Harjutused!
Harjutada, harjutada, harjutada! - ütleb ...

Loe edasi

soltuvus

Kas espritalist vöib jääda soltuvusse?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Jalutada, teha harjutusi, korrigeerida prioriteete (väärtushinnanguid) - nii saabki kõik korda. Kui aga ainult rohtu võtama, siis jäämegi ainult rohtu võtma. Esprital on hea rohi, aga see vaid osakene ...

Loe edasi

Suitsetamisest loobumine ?

Tere

Perearst kirjutas mulle valja rohu nimega Zyban.
Algul votsin 1 tk. paevas, neljandal paeval 2tk.
Nuud on selline uimane olek kogu aeg, kas see on normaalne ja kas see sumin ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Zyban on psühhotroopne ravim(antidepressant)ja tõesti võib mõnel
inimesel tekitada ka uimasust.Tavaline on ,et ravikuuri algul on
uimasus ja nõrkus,kuid see taandub kiiresti.Mõni inimene on ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: