Psühholoogiline probleem 10.02.07 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Olen 21-aastase noormehe ema, olen mures ja tahan aidata,kuid ei oska. Usun ka seda, et ta ise ei ole nõus psühhiaatri poole pöörduma. Nimelt tehti talle sõjaväes psühholoogiline uuring, mille vastus siin : Isiksus:MMPI profiilis domin. kaks tippu D-skaalal( meeleoluhäired, depressiivsus, madal enesehinnang, alaväärsustunne),Pt-skaalal suur kalduvus ärevusele, hirm sattuda naeruväärsetesse olukordadesse, vältivkäitumine. Normi piirest väljunud ka Si skaala sotsiaalne introvertsus. SC-skaala(skisoidsed jooned, eraklik elustiil, inimeste vältimine) ja Hs-skaala(keskendumine oma somaatilistele probleemidele). Silmapaistvalt madal tulemus Ma-skaalal, mis viitab aktiivsuse langusele, initsiatiivitusele, apaatiale.IPDE-ICD küsimustikus kogub enim punkte äreva ja vältivisiksuse ning skisoidse isiksuse skaaladelBDI-s 21pn., mis viitab samuti meeleoluhäiretele. See kõik vastab ka tõele. Peale selle minu enda arvates on tal ka probleem alkoholiga, mida ta loomulikult eitab. Mida ette võtta?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Skaalad on üks, alkohoolne skaala on juba midagi muud. Tähtsaim - mida MEES ise tahab, milliseid elusihte endale seab? Iga isiksusetüüp on Ilmamaal mõne asja tarbeks väga-väga hea. Seda ongi vaja endale selgitada ja siis selles suunas enesekindlalt liikuda.
Mis kuulsusrikka sõjaväega sai?
Soovitaksin psühhiaatri jutule, saab rohkem ja täpsemalt asjale selgitust-soovitust.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Värin kätes ja jalgades

Tere. Mul on selline probleem, et mul on pidevalt kätes ja jalgades värinad ja ma ei tea, kas see on tingitud mõnest haigusest või on see psühholoogiline .

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Perearst ja vajadusel mõned analüüsid. Siit hakkab asi hargnema. Kui pilt ebaselge, siis tuleb neuroloog ja tema tarkused.
Kui need värinad tingitud nö närvilisest õhkkonnast, siis tuleb päevakorda ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: