Kas uuest rohust ? 22.11.05 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere Dr.Ennet,
Kirjutasin Teile mõni aeg tagasi sellest,et raviarst vahetas üleöö ühe AD (remeron15),teise AD (sertral50)vastu.Nüüd on vaevama hakanud kõrvetised kurgus,mille peale on kurk väga valusaks jäänud,samuti ajab maomahla üles.Käisin ka kurguarsti juures,kes vaatas kurku ja arvas ,et kurk on sellepärast valus,et maomahl ärritab kurku,olen nüüd ainult keedetuid asju söönud,vältinud igasuguseid hapusid-rasvaseid sööke,aga ikka on kurgus kõrvetised.Palun öelge kas selline asi võib olla tingitud uuest rohust(rohu vahetusest),olen tänaseks võtnud uut rohtu 7 päeva,homsest peaks annust suurendama.Eile ostsin apteegist kõrvetiste vastu rohtu Ranisan,aga vaevused on ikka alles.Kas tohin ikka seda Sertrali selliste vaevuste korral edasi võtta,või on see mööduv nähe?
Oma raviarstile lähen alles kahe nädalapärast ,seepärast oleks Teile väga tänulik kui oma arvamust avaldaksite.
Tiina

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Sertraliini-rea rohud võivad anda düspeptilisi kaebusi. Kas ka mõnede toitude tarvitamisel maoga probleemid? Tegemist võib olla ka seni täheldamata refluks-häirega. Asi vajab uurimist. Sertraliini kõrvaltoime olemasolul ei ole muude toitude kasutamisel probleeme. Sertraliini ärajätmine annaks selgust. Kuna Ranisan probleemi ei lahenda, siis täpsustage ravitohtriga probleemi olemus.
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

paanikahood

Tere.
Mul on selline mure: paanikahood on mul kestnud juba üle aasta(minu jaoks väga pikka aega), viimasel ajal käivad hood öösiti. Võtsin cipralexi peaaegu aasta mis oluliselt paremaks ei teinud, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Remeron on v.hea rohi. Annust vähendada. kehalist aktiivsust korrigeerida veidi tõusu suunas. Diieti jälgida.
Muutused on rohust, liigsest annusest. Vajate väiksemat annust.
Head harjutamist, ...

Loe edasi

Sotsiaalfoobia

Ma olen uurinud internetist sotsiaalfoobia sümptomeid ja mul selgelt esinevad need kõik. Ravina on toodud antidepressandid. Kuid kas on sotsiaalfoobia jaoks mingeid ravimeid, mida saab apteegist osta ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Apteegist saab rahustavat teed, aga psühhiaatri abi on ikkagi vaja. Üksi terviserada sammudes võite korduvalt komistada-kukkuda. Psühiaater aitab seda vältida.
vt. varasemaid soovitusi ja neid siis ...

Loe edasi

paroxat

kas paroxat paanikahäirete raviks võib alguses esile kutsuda veel suuremad värinad, surinad, naha kiskumise ja depressiooni? võtan 5 päeva pool tabletti (10mg), kogu aeg on paha olla ja hirm, et suren ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mõnede AD kõrvaltoimete suhtes on mõned inmesed tundlikumad. Mida teha? a) muuta annust; b) vahetada rohtu.
Konsultatsioon psühhiaatriga.
NB! rohi peab olukorda leevendama, enesetunnet heaks ...

Loe edasi

antidepresandid

psühiaater määras rexetini ja ei räääkinud kasutamisest ega rohust mullle midagi.ostsin nad välja ja ei tea kas pean pool või terve tableti võtma.olen ennne citraleksi sõõnud ja siiis võtsin poool tableti.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Õige annuse määrab ikkagi ravitohter, muidu teeme juttu nagu "põrsakene kotis" printsiibil. Selle "põrsakese" olemus? Depressioonide korral on annuseks ca 20 mg, sundseisundite korral kuni 40 mg. Milline ...

Loe edasi

Soovin rohust loobuda

Tere,
Olen tarbinud Remeroni15 üle 5kuu.Ise arvan,et võiks vaikselt otsi kokku tõmbama hakata ehk rohu võtmisest loobuda.Teen küll palju füüsilist aga kilod tulevad aina juurde,paljud riided on väikseks ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Viige 10 päevaga annus nulli. Kaks õhtut 1/2 tabl., siis neli õhtut 1/4 tabl. ja ülejäänud õhtutel veel väike killukene.
Tehke muid harjutusi, sporti, suhelge! Kehakaal läheb korda.
Kõike ...

Loe edasi

ärevushäire

Tere! Olen 32 aastane naine. Esimene laps on 7 aastane,nüüd oleks soov saada veel üks laps.Aga probleem on selles ,et peale esimese lapse sündi diagnoositi mul ärevushäire . Olin sellega ka haiglas ravil. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Xanaxi "suruks organismist välja" mõne teise rohuga. Rohu valik sõltub kaebuste iseloomust. Teeks hoolsalt kehalisi ja psühhoregulatsiooni harjutusi. Kuu-kahe pärast loobuks ka nn uuest rohust ning sügiskuudel, ...

Loe edasi

Higistamine!

Tere!

Arst kirjutas mulle välja effexori 37,5 mg. Olen seda võtnud juba kuu aega ja viimane nädal on mind hakanud piinama selline imelik asi, et nii kui hakkan ennast intensiivsemalt liigutama ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

See higistamine võib rohust olla küll. Esialgu veidi annusega (rohu kogusega) "mängida" ja kui see ei aita, siis rohtu vahetada.
Vee protseduurid ja sportlik tegevus on igal juhul kasulik.
Tegutsege! ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: