Kas jälle antidepressant? 18.09.05 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere?
2002 a kevadel tekkis esimene paankahoog,paari kuu pärast hakkasid hood korduma,alates novembrist sain raviks Seroxsati ja vajadusel tarvitasin algul ka Xanaxsit.Rohtudest sain abi ,olin jälle tegus inimene.Seroxsati tarvitasin 2,5 aastat,proovides ka vahepelal ebaõnnestunult lõpetada.Selle aasta (2005)veebruaris õnnestus rohtudest järkjärult vabaneda.Nüüd,kui 6 kuud on möödas ,tahavad need nn."hulluhood" uuesti tulla!Mida teha?Psühhiaater kirjutaks kohe
rohud uuesti välja.Kuid ma ei soovi neid võtma hakata jälle.Äkki saaks kuidagi teistmoodi!??Käisin ka psühholoogi jutul ja tegin vabastavat hingamist.Kuid sellest ei ole nii palju abi saanud kui vaja.Mida teha,kas võtta midagi looduslikest rahustitest?Elu ja peresuhted on korras.Hood hakkasid uuesti ilmutama peale pingelist tööprobleemi,kuid sellega on nüüd ka kõik ok.Miks mul siis hood tahavad tulla jälle?Kas peangi jääma antidepressante sööma?Ei tahaks!!!Olen 37 a. naine.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Paroxetini-rea rohud - Seroxar, Rexetin, Paroxetinhexal - on hea ja teatud etapil vajalikud. vt. minu ristkülik diagonaaliga jt eelnevaid soovitusi.
Ainult rohuvõtmisest ei aita.
igast murest saab üle!
Saate ka sellest ärevushäirest vabaks.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Buliimia-anoreksia

Tere,
mu sõbrannal on väga tõsine buliimia-anoreksia (emba-kumba, kas ei söö üldse või siis soob üle ja oksendab; kui oksendamishood algavad, siis oksendab mitu korda päevas mitu päeva järjest, ja ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

a) Perearsti saatekirjaga kohe haiglaravile.
b) Psühhiaatriakliinikus on valvearst ja selle valve-psühhiaatri jutule saab minna smal päeval.
c) Haigla valvetuba töötab ööpäevaringselt.
Loe edasi

Antidepressant ja sport

Olen aktiivne harrastus-sportlane. Samas vaevavad mind korduvad depressiooni hood. Viimati, paar kuud tagasi, küsisin perearstilt taas antidepressante - kirjutas Effexori. Depressiooni jaoks on hea rohi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Efexor võib anda kardiaalseid kõrvalnähte, teile see rohi ei sobi.
Võtke rahustavat teed, soojad joogid, harjutused (mida niigi teete) ja kukla-kaela-õlgade ning nimmeosa lõõgastus-harjutused (ka ...

Loe edasi

AD ja impotentsus

Tere, pöördusin teie poole eelmine kord sellise tekstiga: Tere, olen 27 aastane mees, võtsin 7 aastat antidepressante ja nüüd selline probleem, et asi ei taha enam tõusta... Mingisugune sugutung nagu on ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Perenõuandlas dr. Imre Rammul - seksuoloog ja psühhiaater. Annab õige AD ja vajaliku potentsiravimi.
NB. Harjutusi teha ja eluviisi on ka vaja muuta, ainult tablettidest ei aita.
Parimat ...

Loe edasi

Xanax

Tere, tarvitasin 15 tabletti Xanaxit, siis üritasin järgi jätta, hakkas õnnestuma, aga täna peale trenni tekkis jälle selline vastik ärevustunne sisse ja võtsin pool tabletti 0.25mg Xanaxit, enne seda ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kerge ärevushäire. Xanax siin ei sobi. Veidi AD-d (antidepressanti) ja piisavalt harjutusi ning "uued prillid". Vt. raviprintsiipi Ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" minu raamatust "Väljavalitu" ...

Loe edasi

Raske depressioon ja sundmõtted

Praegu olen 19(just sain), aga depressioon hakkas pihta kuskil peale 15 saamist.
Tõmbasime kuskil aprllis bensiini nalja pärast mis tekkitas imelikud nägemused. Peale seda mais jõime klassiõhtul ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Antidepressandi määrab psühhiaater, temaga koostöös leida õige annus.
Tervislikud eluviisid: a) mitte kahjustada (ei alkoholile ja täielikult, ei suitsule jne), b) tugevdada end (harjutused, õige ...

Loe edasi

Zoloft.

Olen 41.a. naine.Olen antidepressante võtnud vahelduva eduga juba 7-8aastat.Olen püüdnud annuseid vähendada või üldse ära jätta,aga siis ilmnevad jälle sümptomid-iiveldus .väsimus.pearinglus,värinad,suukuivus.Perearst ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohuga saame seda ainet, mis ka organismis ise tehakse. Teatud perioodidel vajab organism seda ainet rohkem või siis ei tooda seda ainet piisavalt välja depoodest (ladudest) või ei sünteesita (toodeta) ...

Loe edasi

Paanikahäired

Olen 31 aastane naisterahvas ja häda paanikahäiretega. 7 aastat tagasi puutusin nendega kokku esimest korda, alustasin ravi, mis kestis 9 kuud ja oli edukas. Lisaks antidepresandile tutvusin ka muude eneserahustamise ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt. Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" printsiipi.
Rohust üksi ei aita. Harjutused (viis rühma ja alustada minu harjutusest) ja uus hoiak.
Head tegutsemist,
Jüri O.-M. ...

Loe edasi

ärevushood

Tere

Kannatasin pea 10 aastat ärevushoogude all. Lõpuks pöördusin Psühhiaatriakliinikusse , kust sain abi antidepressantide näol. Sellest hetkest alates muutus täelikult minu elukvaliteet. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koolitatud tohtrid on kõik - koolitargad e on piisavalt hea kvalifikatsiooniga. Meelehäirete korral on oluline ka isiklik e vaimne "klapp" ja see selgub alles kohtumisel. "Klapi" puudumine ei tähenda veel ...

Loe edasi

küsimus

Kui antidepresante korduvalt 6kuulise kuuridena süüs, kas see lõpuks tervisele halba mõju võib põhiustada. Huvitav ma alles 6 kuud tagasi lõpetasin AD tarvitamise ja nüüd juba jälle samad brobleemid.Ette ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Antidepressante võetakse/määratakse mitmete häirete korral Mis Teil mureks? Millist rohtu ja mis on toimunud? Mida veel oma elukorralduses olete muutnud?
vt. Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued ...

Loe edasi

natuke ajukeemiast

Soovin teada natuke ajukeemiast.Psüühiline häire tekib inimesel siis kui aju -rakke ümbritsevas keskkonnas on puudu teatavatest keemilistest ainetest.
Antidepressantide ülesqanne ongi kindlustada ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimite võtmine ning alkoholi tarbimine EI sobi kokku. See ju rohuvõtmise juhises ka must-valgena kirjas.
Probleemidega vaevatud aju kurnab alkohol rohkem kui nn normaalset inimest.
Olete ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: