Mure? 05.09.05 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Olen 30a. naine, töö kaotasin eelmisel aastal, peale seda algasid kõik probleemid. Kehv enesetunne, unehäired, mõtlen igasuguseid mõtteid , vahel pole isu midagi süüa. Lapse kooliminek tekitab pingeid ja on vahel ka peavalud. Kas peaks pöörduma asjatundja poole?Millest on tingitud peavalud. Need ei ole tugevad vaid sellised tuikavad.Tänan.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Sotsiaalseid probleeme arstirohuga ei ravi. Siin on vajalik sotsiaalne rohi - poliitiline aktiivsus, sotsiaalne tegevus.
Tundke suuresti rõõmu selle üle, mis Teil juba on - Laps on, ise olete elus. Kõik muu on juba suur mäng elu näitelaval, s.o. võtke mõningaid eluprobleeme näitemänguliselt (ärge võtke liigselt südamesse). Olge julge oma ja enda Lapse eest võitlema. Siin unustage valehäbi.
Meie nn kapitalistlik demokraatia vajab võitlusvaimu. Reegel ju (kahjuks) selline: Hea Punamütsike süüakse rahumeeli ära, Väikestviisi Näppaja pannakse häbiposti ja mõned ka vangikongi, "Ausad Ärimehed" liigutavad miljoneid ja lähevad siis riigiametisse, et lihtrahvale veelgi rohkem õnne tuua,
ja on veelgi suuremad "tegijaid."
Aga küll see sotsiaalne õiglus ka ükskord meie maa rahva ja riigi üles leiab. Poliitilise aktiivsusega saame neid õigluseväravaid avada.
Peavalurohtu saate peretohtrilt. Peavalude vastu on hea ka minu harjutus.
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Kaks erinevat antidepressanti samaaegselt

Tere,
Diagnoositud mõõdukas depressioon.
Raviskeem : hommikuti korraga Brintellix 5mg ja Elontril 150mg
Kas on hea tarbida kahte erinevat ad korraga?
Tänud vastamast.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Seda oskab teie psühhiaater öelda, et miks ta sellise raviskeemi andis. Vajadusel tehakse ka nii, et hommilul on ergutava toimega AD ning õhtul on rahustava-und soodustava toimega AD.
AD tarbimisest ...

Loe edasi

Täiskasvanu ATH

Tere!

Kas täiskasvanu ATH sümptomiks on ärevushäired ja debressiooni perioodid?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Meeleolu muutused (ka depressioon) ning lahendamata probleemid (ärevus) on kõigil inimestel esimene tagasiside praegustest tegemistest või siis tuleviku suuna tegudest. See tagasiside peab jääma positiivsetesse ...

Loe edasi

suhtest üle saamine.

Tere.
Pakkisin oktoobri lõpus oma elukaaslase asjad kokku ja ütlesin et nüüd aitab!
me olime koos pea 11 aastat .05.11 oleks saanud 11 aastat täis ,meil on 7 aastane laps.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Krooniline alkoholism - põhitunnuseid kaks: agressiivsus (põhjusi leiab ta 1001) ja armukadedus (põhjusi ja põhjendusi jälgimiseks, nuhkimiseks, kirjutamiseks jne (2002).
Lubadused ei maksa. Maksab ...

Loe edasi

Ei tea mis on otsene probleem minuga

Olen 21 aastane mees ülikoolis ning tunnen, et elukvaliteet on langenud viimase 2 aastaga. Olen muutunud rohkem ajameelseks, kõnevõime on halvenenud ning puudub keskendumisvõime, motivatsioon. Tüdruk soovitab ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Et asjad paremaks läheksid, on vaja midagi muuta.
Muuta sotsiaalsel tasandil (Töö-Vanker), õpikorraldus, prioriteedid (kõiki Maakera asju ju inimene korraga muuta ei suuda) jne.
Muuta/kasutada ...

Loe edasi

Elujõud puudub

Viimased 5kuud ei ole suutnud enam midagi teha. Kehas on valud, mis segavad elamist ja kui imekombel valud puuduvad tabab mind nutuhood, mis peatavad jälle valud.
Valud lähevad iga päevaga aina ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Alustada perearsti juurest ja täpsustada nende kehaliste valude olemus.
Depressiooni osas vt varasemaid soovitusi-harjutusi ja neid siis teha. Psühhiaatri konsultatsioon.
Esivanematega ikka ...

Loe edasi

Dulsevia paanika

Tere,psühhiaater kirjutas ärevuse ja paanika raviks dulsevia.Hetkel 8 päev rohuga ja värisen hooti ja on olnud ka paanikat.Hetkel võtan 30mg,kas see annus on piisav või peaks seda tõstma?Kas see on effektiivne ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimi annus on 30...60. Leida endale sobiv annus.
Ravimi neelamisest üksi ei piisa - vaja on harjutusi teha, keha ja psüühikat tugevdada, eluviisi muuta. Ravimi osakaal on 1/10, harjutused ja ...

Loe edasi

Viha ja kiire ärritumine

Mu elukaaslane (55) on alati olnud üsna "lühikese süütenööriga", kuid vananedes on ärrituvus ja negatiivsus aina süvenenud ja võimalust normaalselt suhelda on järjest vähem. Asjade lõhkumine, teiste süüdistamine, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mõõdukas kehaline aktiivsus pikendab süütenööri või isegi kõrvaldab selle.
Lõõgastavad, stressi maandavad harjutused. vt varasemad soovitused stressi ja unetuse valdkonnas.
Apteegist rahustavad ...

Loe edasi

Hääled peas agressiivsed,koguaeg tunnetan nagu keegi puutuks mind,imelik hõljumis tunne!

Mis haigus see selline on kui kuuled hääli,ja tunnetad nagu midagi hõljuks su ümber ja puudutab sind ja raske hingata koguaeg nagu miskit teroriseerib? Kas see võib olla tingitud minu peapõrutusest?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kohe psühhiaatri vastuvõtule dispanseris. Kui kohe jutule ei saa, siis valvetuppa.
Vajalikud on neuroleptikumid (antidepressant ei aita).
Head ravimid olemas.
Tegutsege.

Loe edasi

Unehäired

Tere,
Töötan nii päeval kui öösel 4 tööl-4 vaba graafikuga.(2 päeva, 2ööd, 4vaba). Üldjuhul jääb tööpäevadel magamiseks aega umbes 8-9 tundi. Pärast 4-päevast töötsüklit on neli vaba päeva ja siis ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organismil raske kohaneda sellise kõikuva-vahelduva unerütmiga. Tabletid, siis sõltuvus terendab. Kasuks tuleb mõni, teie enda poolt tekitatud, rituaal: mingi kehaline rituaalne liigutus, mõni palve-sisendus, ...

Loe edasi

Mida teha

Tere!
Olen juba peaaegu 3 aastat olnud diagnoositud depressiooni ja ärevushäiretega. Viimased aastad on olnud väga suur probleem vihaga, iga pisiasi ajab närvid nii läbi et see lõppeb alati vägivaldse ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohud on 1/10 ravivõimalustest, 9/10 on harjutused, eluviisi muutused.
vt varasemaid soovitusi ärevuse, depressiooni valdkonnas.
Keha, psüühika ja hingeelu (emotsioonid) moodustavad ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: