Tere! 16.12.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Mõtlesin, et küsin siit portaalist nõu, kuna olen mures oma sõbranna pärast. Nimelt on tal pikemat aega olnud peavalud, millele pole põhjust leitud. Kõik uuringud on tehtud ja arstid arvasid, et tegu on närvidega. Ja nii kirjutati talle välja AD nimega Effexor XR. Ta võttis seda rohtu 1,5 kuud 150 mg päevas. Kuid kuna tekkisid kõrvalnähud - higistamine ja suukuivamine (higistas pidevalt nagu sauna laval), siis kirjutati talle 2 nädalat tagasi uus rohi - Wellbutrin SR. Kuna me õpime koos kõrgkoolis ja tegelema ka võimlemisega, siis on mul temast kahju, kuna ta ei suuda nendes enam osaleda. Peavalud pole kuhugi kadunud. Ja mis kõige hullem, siis selle viimase rohuga on tal lisandunud ka veel iivelduse hood ja ei söö enam midagi. Ütleisn talle, et jätku selle ravimi tarvitamine, kuid tema vastu, et arst käseb. Selle toime pidevat saabuma hiljem ja kõrvalmõjud ka kaovad. Mul on hirm, et ta jääb õppimisest maha ja tõeliselt kahju on teda näha nendes piinades. Nüüd on tal juba tekkinud hullud mõtted, et sureb varsti ära, kuna keegi ei suuda teda ravida (arstid ajavad pevalu põhjused närvide kaela), ja ta ei jaksa seda enam välja kannatada. Muidu on ta eluaeg terve olnud. Muidugi on tal üks probleem, et ta ei talu isegi palavikku alandavaid rohtusid - oksenab ka selle välja. Igat grippi ravib ta teedega või siis kasutab küünlaid. Kas sellisel inimesel on võimalik leida sellist rohtu, mida ta taluks ja millest oleks ka tõesti abi aga mitte ei tekita lisaks haigusele veel kõrvalmõjusid. Tema arst väidab, et see viimane rohi peakski just temasugustele sobima (pidi olema hästi talutav ja hea toimega). Ei saa nagu ise ka tema arsti juurde minna ja selgitust paluda, et oma sõbranna piinasid lõpetada. Oma vanematele ei julge ta ka mainida, et on haige ja kasutab AD-sid, kuna nende pere on väga kõrgelennulised (suured tippjuhid) ja nad saaksid sellest shoki, et nende ainus tütar on sellises seisus, kus koolilõpetamine on küsitav. Palun andke nõu, mida mina saaks teha - või mida edasi võtta? Miks need AD on selliste kõrvalmõjudega ja miks peab neid nii kaua sööma, enne kui selgub kas see rohi üldse sobib? See on ju hullem kui katk - mingi katseeksitusmeetodil ravimine!!!!
Ilusat jõlukuud Teile ja vastust ootama jäädes
Laura

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Tehke mõlemad seda minu sirutamise-painutamise harjutust (parandab aju verevarustust, kõrvaldab peavalud, aitab paremini õppida).
Ainus rohi, mida soovitaksin (võiksite proovida) on Fluanxol - 1 mg hommikul.
Õhtul õigel ajal magama.
Noorus on ilus aeg - ilma rohuta!
Kena jõulu ja rõõmsaid õpihetki!
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Hirm inimeste ees , suhtlemise raskus ning enesekindlus

Tere!

Mul on mure, mis tundub vaikselt üle pea kasvavat. Üritan seletada ja loodan et liiga keeruliseks ei lähe.

Nimelt on võõraste inimestega suhtlemine mulle väga raske, kohe ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Osa inimesi on liigselt täpsed, liigselt põhjalikud, oludele mittevastavalt analüüsivad. Tallinn - Tartu vahemaad mõõdame me tavaliselt km täpsusega, selline inimene mõõdaks seda meetsi ja isegi cm täpsusega. ...

Loe edasi

Concerta

Tere!

Võtan Concerta’t ATH vastu juba ca. 2-3 kuud, psühhiaatri retseptiga. Ja on tekkinud probleem kohviga. Iga kord, kui ma joon tavalist kohvi pärast Concerta võtmist, tekivad mul tugevad ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Erinevate ainete tarvitamise vahel olgu paus tund-poolteist.
Omep jt selle rea rohud sobivad ja vajadusel enne kohvi joomist või ravimi (mis kõrvetisi tekitab) võtmist võtta.
Paljud Ravimid ...

Loe edasi

alko vastane süst

Tere.Lasin kolm nädalat tagasi alko vastase süsti teha aga nüüd tõusis vererõhk kõrgeks 170{90 oli viimati.Varem pole kunagi rõhuga probleeme olnud.Kas võib olla see seotud selle süstiga.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organism häälestab end ümber ja otsib õigeid lahendusi, alkoga on mõned "liiklusmärgid" organismis valesti paigaldatud.
Rahustav tee (soe jook ja neelamine rahustab).
Apteegi vabamüügist ...

Loe edasi

Ärevus, paanikahäire, depresioon

Tere! Minu depressioon ja sellega kaasnev algas kuskil 6 aastat tagasi. Lõi välja peale pikaajalaist kanepi suitsetamisest. Oli selline tunne et jäingi nagu selle kanepi mõju alla. Ootasin kuskil kuu aega ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö raviarstiga.
Kuu aja möödudes läheksin ühe ravimi peale ja siis nädala kahe-kolme möödudes jääks ka teine ära.
Muid kehalise aktiivsuse tegevusi jätkake.
Soojad joogid (neelamine) ...

Loe edasi

Antidepressantidest loobumine

Tere. Mul on mure seoses 16a tütrega. Aasta tagasi läksin temaga psühhiaatri vastuvõtule, seoses käitumisprobleemidega. Tal diagnoositi ärevushäire, hiljem pervasiivne sündroom. Määrati kanged ravimid- ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö psühhiaatriga vajalik. Kui reaalset kokkusaamist ei ole või psühholoogilist "klappi" ei - siis arsti vahetada.

Ravimiga tehke nii: üks päev ei võta, siis kolm päeva võtate;
...

Loe edasi

Halb enesetunne

Tere!Pöördun murega 85 a ema nimel.Mureks see,et 4 a tagasi saadud insuldi järel on tal pidevalt peavalud,pearinglus,üldine enesetunne väga halb.Mureks see,et arsti nõuandel on mu ema eestkostja õde käinud ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohu võtmine peab subjektiivselt ja objektiivselt olukorda-enesetunnet parandama.
Õige ravim ja õige annus - see on lähteülesanne.

Kui ambulatoorselt - perearsti poolt - 0n probleeme ...

Loe edasi

Olen kahe maailma vahel, sügavas segaduses

Kaks aastat tagasi olin umbes kolm aastat depressioonis aga arvasin et, sain üle. Tulin välismaale tööle ja nüüd on paanika hood mis panevad min värisema. Mind jälgitakse ja ma ei tea kui ma lihtsalt Eesti ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kui olete Tallinnas, siis minge valvearsti (tööpäevadel) vastuvõtule või siis valvetuppa (ka puhkepäevadel töötab).
Head rohud olemas ja need häirivad jälgimis-mured saab kõrvaldada.
Psühhiaatri ...

Loe edasi

Valu paremas suupooles; keeleall ja lõuas(lihastes)

Tere!

Olen 33 aastane mees. Viimased pool aastat on mul tekkinud valu ja tuimuse tunne paremas suupooles-alalihastes ja keeleall, mis vaheldub põletava ja kihelus tundega. Suhelda pikalt ei ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Esimene käik olgu hambaarsti juurde - uurib oma valdkonna seisundit ja annab omad soovitused.
Teine käik perearsti juurde - teab teie üldist tervislikku seisundit, teeb mõned uuringud, mida vajalikuks ...

Loe edasi

Rivodrilist võõrutamine.

Tere!
Kuidas ma saaks lahti sellisest rahustist nagu Rivodril? Doosi vähendamine oli piin...Võtan hommikuti terve tableti ja proovisin veerandi võrra vähenes millele järgnes krahh! Muutusin tegutsemisvõimetuks....Samas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Lillede ja päikese juttu ei aja - rahustisõltuvus ja abi saate koostöös psühhiaatriga. Rahusti annuse vähendamiseks kasutab psühhiaater teile sobivat neuroleptikumi antipsühhootikumide reast.
Koostöö ...

Loe edasi

Milline on sellise kirjeldusega inimene?

Tere!

Inimese seisundi kohta on kirja pandud järgmised read: "... esineb alkohoolne ja aterosklerootiline nõdrameelsus, mis väljendub temal esinevates orientatsiooni, intellekti, mälu ja kriitikavõime ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kolm asja.
Esiteks, alkoholism - krooniline haigus, alkoholi kuritarvitamine mõjutab inimese psüühikat kahjustavalt, mõjutab kehalise tervise allakäiku ning sotsiaalse elukorraldusega toimetulekut. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: