antidepressandi kuuri lõpetamine 10.10.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere! Olen umbes kuus kuud tarvitanud Cirali nimelist antidepressanti- 1 tbl. päevas. Viimased paar - kolm nädalat olen võtnud ainult pool tbl. päevas, et tasapisi lõpetada ravikuuri. Probleem aga selles, et enesetunne ei ole kõige parem. Mingi kummaline hirmutunne on nagu sees ja ebakindlus, ja unenäod on koledad. Ei tea kas see on põhjustatud tbl. koguse vähenemisest? Kas on liiga vara kuuri lõpetamiseks? Samas kardan liiga pikalt ka neid rohte süüa. Palun andke nõu.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

CIRAL (toimeaine -Tsitalopraam) on olemas 20mg, 30mg ja ka kangemad tabletid. Millist Teie vötsite? Milline on Teie kehakaal? Sellest söltub ka ravimi annus. Milline on diagnoos, mida ravite? Erinevate häirete korral on erinevad annused.
Kas piirdute ainult tablettide vötmisega?
NB! vaja kasutada ka teisi vöimalusi: sportlikud harjutused, tervislik eluviis, öige puhkus, eneseabi (psyhhoregulatsiooni) vötted, hoiakute muutmine jne.
Tabletist yksi ei piisa.
Ravimi annuse osas saate täpsustada tohtriga.
Tervitustega,
Jyri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide kuuri lõpetamine

Tere! Võtsin Paroxetin 40 mg antidepressante ärevushäirete raviks natuke üle pooleteise aasta. Üks hetk otsustasin omal käel nende võtmise lõpetada. See oli nüüd juba paar kuud tagasi. Nüüd on olukord ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organismis (ajurakkudes) on retseptorid olemas, mis reageerivad AD-le (ka paroxetin). Seega - nö tavatöö olukorras saab organism selle AD aine (aine analoogi) organismist endast.
Kui me oleme kestvalt ...

Loe edasi

Pakitsustunne peas

Tere! Mul pidevalt on pea piirkonnas pakitsustunne ja seda juba 4 kuud, kui mitte rohkem. Asi hakkas pihta, kui lõpetasin antidepressandi ja rahusti kombineeritud kuuri kestvusega 8 kuud. Muidugi rahustit ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Liht- ja täisminevikku ei tasu "taga nutta" - see on eilne päev.
Mida praegu teha?
Minu Palve-Meditatsioon on hea: vabastab stressist, sisepingeist, lõõgastab, parandab aju verevarustust, ...

Loe edasi

Antidepressant Elontrili võtmise lõpetamine

Tere! Olen võtnud antidepressanti Elontril 1 tbl (300mg) päevas umbes pool aastat. Soovin tablettide võtmise lõpetada. Kuidas oleks seda kõige õigem teha?
PS. Kuuri ajal ei ole olnud mingeid kõrvalmõjusid

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Sujuvalt kahe-kolme nädalaga annust vähendada.
Tehke alul 3-4 päeva minu Palve-Meditatsiooni harjutust ja võtke ka oma rohtu, siis harjutus iga päev ja rohu annust vähendada. pärast jääb ainult ...

Loe edasi

Paanika- ja ärevushäire

Tere,

Olen 26-aastane naine, esimese paanika/ärevuse elasin üle jaanuar 2006, olen teinud kaks antidepressandi kuuri, kord pool aastat ja siis 3 kuud. Jah tean, et see ei toimi! (lõpetasin, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ärevushäirete kohta on eelnevalt palju vastatud. (vt. otsinguga varasemaid vastuseid)
Ainult tabletist ei aita.Seda olen ka sadu kordi meenutanud. Harjutused, eelkõige kehalised ja siis need teised ...

Loe edasi

Antidepressant Coaxil

Tere!
Mul oleks küsimus seoses antidepressandiga nimega Coaxil. Nimelt kirjutati see välja depressiooni raviks ja olen seda võtnud alates juunist 2007. Paari kuu pärast peale kuuri algust hakkas ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimi võtmist dirigeerib raviarst.
Veel-veel ja veelkord rõhutan, et ainult tabl. võtmisest ei aita. vt. Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" printsiipi.
Kui me harjutusi ei tee, ...

Loe edasi

seroxati võtmise lõpetamine

võtsin rohtu seroxat ärevushäirete vastu 8.kuud iga päev ühe tableti.Nüüd on järk järgulisest võõrutamisest möödas üle kahe nädala.Alguses oli esimestel päevadel suur pearinglus ,kuuma tunne.Nüüd tunnen ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rohust üksi ei piisa. Vajalikud on ka harjutused, kehaline aktiivsus. Lihtsaim - jalutuskäigud, kerge võimlemine. Õppige psühhoregulatsiooni ja tehke seda iga päev (vt minu harjutuse 2.-5. osa). Elu võtke ...

Loe edasi

paastumine antidepressandikuuri ajal

Tere,

Tahaksin paastuda nädal aega, aga kas seda võib teha antidepressandi kuuri ajal? Nimelt tarvitan Seroxati juba pool aastat ja ravikuuri lõpetada ei või.

Ootan vastust! Aitähh! ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Milline noorus (vanus)? Millisel eesmärgil paastuda? Kes soovitas või peab seda vajalikuks? Milline on töö-/õpikoormus? Miks nädal, aga mitte kuus või siis kaheks päeva? See igal juhul alustajale palju!!! ...

Loe edasi

cipralex

Tere!
Olen 5 nädalat võtnud Cipralexi tablette (10mg). 4 nädala tarbimise järel enesetunne paranes märgatavalt, samas aga on hakanud vaevama virvendamine silme ees (vererõhuga kõik korras), käte ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Võimalikud on variandid. Konkreetse vastuse annab raviarst.
Minu kindel printsiip rohu valikul on, et ravimi positiivsed toimed peavad koheselt toimima hakkama ning nn kõrvaltoimed e häirivad "väljendused" ...

Loe edasi

BULIIMIA KUI ELUSTIIL

TERE!
Olen saarlanna 33a-ne 162cm pikk ja kaalun 50-53kg. 1995a. maist alustasin Herbalifi dieedi kuuriga mis kestis 2 kuud, siis sain 65kg pealt 56kg peale. 1996a. märtsist alustasin uuesti dieediga ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vesi-oksendamise harjutusele tuleks loomulikult eelistada last, tema planeerimist ning saamist. Selle nimel siis minna normaalsetele radadele. Vajate antidepressandi kuuri, kerge kehalise aktiivsusega ...

Loe edasi

Dissotsiatiivne sensoorne ja motoorne häire

Olen viimase viie aasta jooksul olnud korduvalt hädas jalgade halva liikumisega, mis eriti väljendub peale füüsilist koormust. Sündinud väga nõrga nägemisega kuid tahtnud alati olla sama terve kui teised. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Teie kirjeldusest selgub, et probleemid on: lülisammas (selgroog), sellest jalgade vaevused, nägemisprobleemid ja ilmselt ka depressiooniga (tervisemurega) seotu.
Dissotsiatiivsete häirete korral ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: