Ravimisõltuvus. 08.02.04 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Olen 48 aastane naine ja ravimisõltlane, täpsemalt rahustitesõltlane. Alguse sai tablettide neelamine 20 aastasena, kui mul pärast isa surma hakkasid käima paanikahood. Nõukogude ajal sellist haigust nagu "paanikahäire" ei olnud olemas, vähemalt ei kutsutud seda nii ja ei ravitud ka. Närviarst kirjutas rahusteid ja saatis konsultatsioonile psühhiaatri juurde. Ka psühhiaater kirjutas rahusteid. Nii ma neid võtma hakkasin ja jäingi. Kergemakujulisi paanikahooge on aastate jooksul vahel esinenud, aga asi pole eriti hulluks läinud ehk seetõttu, et kui tuleb rahutus või mõni muu paanikahoo saabumisele eelnev/viitav tunne, nii haaran kähku rahustite järele. Olen aastate jooksul vahelduvalt võtnud Eleniumi, Relaniumi, Tazepami, Diazepami, Oxazepami, Relaniumi, Seduxeni jne. Viimase 5 aasta jooksul olen püüdnud tablettide neelamisest lahti saadaja üks erapraksisega tegelev psühhiaater, kelle poole abi saamiseks pöördusin, kirjutas mulle välja antidepressandid, mis peaksid mind rahustisõltuvusest vabastama. Rahustite hulk on küll kahanenud märkimisväärselt (5-7 rahusti asemel 1-2-ni ööpäevas), aga tundub, et edasi ma sealt enam ei saa. Olen juba mitu aastat ühe koha peal, vaatamata antidepressantide vahetamisele. Ilmselt on nii füüsiline kui ka psüühiline sõltuvus liiga tugev. kardan, et nüüdseks on ka antidepressantide sõltuvus... Kas Te oskate mulle palun nõu anda, kuidas ma sellest vabaneda saaksin (kui üldse saan) ja kust võiks abi leida?

Arst vastas:

dr Jaanus Mumma

Psühhiaater

Tallinna Wismari Haigla

Loomulikult pikaajaline bensodiasepiinide rühma kuuluvate
ainete tarvitamine on tekitanud sõltuvuse.Organism on harjunud ja
ärajäämanähud on küllatki piinavad ja ka pikka aega võtab uus
kohanemine.Isegi olete tubli olnud,et olete annust vähendanud ja
tarvitate neid üsna ohutus koguses.Võite vabalt samas vaimus jätkata
ilma süümepiinadeta,kuid parem oleks ka koera saba maha raiuda.
Üks võimalus oleks veelgi langetada annust aeglaselt.Näiteks
üks tablett üle päeva,seejärel 3 päeva tagant jne.Teine võimalus sellise
väikese annuse juures oleks järsk lõpetamine,sest tervisele ohtu
ei ole sellise väikse annuse juures (düskomfort ja ebakindlus on muidugi).Taoline üritus tuleks
ette võtta väga rahulikus ja pingevabas miljöös,kuid samas mingit
stressivaba tegevust harrastades.Näiteks võiks seda teha puhkuse ajal
ja tavamilööst eemal (looduses,reisil).Psühholoogilise kindluse
tagamiseks võiks algul ikka mõni tablette taskus olle,et vältida
paanika teket.Füüsiline mõõdukas rassimine tuleks kasuks.
Pingelistes igapäevaoludes tavaliselt see ei taha hästi õnnestuda.
Närvisüsteem on sel perioodil väga tundlik ja õrnuke.Tarvitage sel ajal
ka lisaks polüvitamiine ja mineraale (käsimüügist saada).
Tasub üritada ja ennast tõestada.Raskem periood on umbes nädala pärast,sest
nende ravimite jäägid on selleks ajaks lõplikult organismist
lahkunud ja vaim peab hakkama saama ilma nende toeta.
Soovin edu! Tulemustest võik mind edaspidi informeerida.
J.Mumma

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Ravimisõltuvus

Tere! Mul mure oma sõbranna pärast, nimelt ta võtab pidevalt ravimeid üle, möödunud nädal võttis 3 kuu ravimid 2 päevaga. Tegemist on psühhiaatriliste ravimitega ja mis kõige hullem, ta tarvitab alkoholi, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Siin on kindlasti ja kohe psühhiaatri sekkumist vaja. Üksi selle probleemiga hakkama ei saa.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Ravimisõltuvus

Tere!

Olen üle 4 aasta kasutanud uinumiseks Imovane 7,5 mg (1/2) ja Rivotrili 2mg (1/4). Soovin tarvitamise lõpetada. Kuidas seda teha?

Tänan!

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Pöörduge psühhiaatri poole, ravimi vahetamine kas und soodustava AD-ga õiges annuses või neuroleptikumiga või siis nende kombineerimisega.
Loomulikult kõik muud unehügieeniga seonduvad võtted. Ainult ...

Loe edasi

Ravimisõltuvus

Kas ja kuhu on võimalik pöörduda ravimisõltuvuse korral? On ehk mõni konkreetne arst, kes tegeleb selle probleemiga? Palju on sõltuvusest lugemiseks materjali aga ravimisõltuvusest ei leia midagi.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tramadol on tugev opioidne valuvaigisti. Valusündroomi probleeme teil juhib valukabineti arst. Ravimi annused, võtmissagedus, ravimi asendamised jms kuuluvad tema - valukabineti arsti - tegevusvälja.
Loe edasi

Ravimisõltuvus ja elueesmärgi kadumine

Mul on suur mure. Olen 53.a.naine, kaupluse omanik juba 17 aastat. Kuna meil abikaasaga on perefirma, siis probleeme on rohkem kui küll. Kuna abikaasa on tähtkujult sõnn ja mina jäär (olen andnud talle ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vastuvõtule kas siis üks korraga või kahekesi koos ning siis ühiselt leiame lahendi contra Xanax, contra alko. Leiame lahendi pingetest vabanemiseks muul moel. Häid arstirohte ja võimalusi rohkelt.
Loe edasi

mida teha..

mida teha kui mul on ravimisõltuvus..ma ei suuda võtta rohte normaalses koguses, sest need ei aita...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Koostöö psühhiaatriga. Peale rohtude ju ka miljon muud mõjutusvahendit.
Parimat,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

paanikahäire

Olles nüüdseks juba 10 aastat vaevelnud paanika- ja ärevushoogude käes ja vahelduva eduga on nii paremaid kui halvemaid aegu (käin ka regulaarselt psühhiaatri konsultatsioonil), siis kas tõesti on selle ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Keha, vaimu, hinge ja hoiakute korrigeerimiseks on sadu võimalusi. Kui ühed "nipid" ei ole aidanud, siis tuleb kasutusele võtta teised, Teile sobilikumad. Pidage nõu tohtriga ja tegutsege üheskoos. Ravim(id) ...

Loe edasi

ravimisõltuvus

oleen aastaid võtnud tablette citalec 20 mg.päevas,kas antud tablettidel on teada olevaid kõrval toimeid ja kas ta mõjutab sperma kvaliteeti

Vastas dr Jaanus Mumma

Kõrvaltoimeid on praktiliselt igal ravimil olemas.
Citaleci (tsitalopram) puhul on kirjeldatud väga erinevaid
kõrvalnähte,kuid need avalduvad juba ravikuuri algul.
Kirjanduses küll andmeid ...

Loe edasi

Ravimisõltuvus

Lgp. Dr. Mumma,

Milliseid tagajärgi võib tuua 4 kuu pikkune Imovane tarbimine ( iga öö 1-3 tabletti)?

Ette tänades,

Annika

Vastas dr Jaanus Mumma

Ega see nüüd nii väga hirmus pikk aeg ole.Mõned tarvitavad
neid aastaid.
Muidugi uinutid kipuvad mõnel kergesti harjumust põhjustada ja pärast
ei saagi enam keemiata magada.Halb märk ...

Loe edasi

ravimisõltuvus

Abikaasa (mees) on ennast haigeks mõelnud ja nüüd tarvitab juba mitu aastat ravimit Cipramil Lundbeck. Praegusel momendil on probleemid lahenenud ja tahaks ravimite kasutamise lõpetada, kuid ilma ei oska ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Üldiselt ei ole täheldanud selle ravimirühma juures eriti
tõsist sõltuvust ja vaevarikast võõrutamist Pikaajalisel
tarvitamisel organismil siiski mingil määral harjumus tekib ja
järsk ...

Loe edasi

Paanikahäired,ravimisõltuvus

LP.Doktor!

Mul on suur probleem - mul esinevad tihti paanikahäired ja olen ka rahustitest sõltuv. Tarvitan pidevalt diazepami. 2-3 tabletti päevas. Olen proovinud ka ilma läbi ajada, kuid siis ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Milline on Teie elu-olu taust? Mis häire praegu domineerib (esiplaanil)? Milliseid ravimeid ja teraapiaid olete varem saanud ja mis neist millise toimega Teile?

Probleem tuleb lahendada. Kas ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: