Ravimikuuri lõpetamine. 12.12.03 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Minu tütar sattus kolm aastat tagasi nn.ekstrasensside juurde,kes proovisid teda küll tembeldada vargaks,kes mõjutasid teda kodunt varastama ,kes panid talle pähe kinnisidee,et mina,tema ema olen lesbiliste kalduvustega ja proovin teda võrgutada jne.Ühesõnaga-sattus ta lõpuks psühh.haiglasse.On ta olnud seal kaks korda-esimene kord sunniviisiliselt,teine kord aga läks ise.Tarvitab ta raviks leponexi-25mg. ja üks kord päevas.Nüüd on sellest möödas kaks aastat,kus ta rohtu tarvitab.,alguses oli ravimi annus suurem,pärast arst vähendas seda.Nüüd on ta leidnud endale meelepärase töö,on vahetanud elukeskkonda ning tahaks ravimikuuri lõpetada.Mul oleks küsimus-kuidas talitada-kas tohib seda lõpetada,ja kui tohib-kuidas ?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

On tore, et saite õige ravimi ja see toimib. Ravimist "dirigeerib" ravitohter.
Rusikareegel oleks järgmine:
a) kuni probleeme näevad-tunnevad omaksed ja Ravitav ise, siis loomulikult on vaja ravimeid;
b) kui probleeme-olulisi sümptomeid näeb tohter (omaksed ei märka) ka siis vaja rohtu;
c) kui ka tohter ei näe enam häireid, siis antakse "veidi veel kinnitust" ehk järelravi.
Seega - täpsed juhised saate raviarstilt ja neid extra-tegelasi ärge Lapsega külastage - siin aitab õige rohi ja see on olemas.
Toretat aastavahetust,
Jüri O:-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

AD lõpetamine

Tere Doktor!

Tahaksin küsida sellist asja, et kas selline raviskeemi lõpetamine on õige, kui olen kokku võtnud 9,5 kuud Cipralexi ja lõpetamine nägi välja selline, et kaks nädalat võtsin 20mg, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tark inimene ei piirdu ainult tabletikuuriga!

Vajalikud on ka harjutused, eluviisi muutus. Kui on harjutused ja uutmoodi elamine, uutmoodi suhtumine elu-olusse, siis see AD ärajätmine tuleb ...

Loe edasi

Citalec´ist võõrutamine

Tere! Küsimus siis selline: tarvitasin Citaleci u 8 kuud, tundsin end sel ajal üle pika aja TÕSISELT HÄSTI/RAHULIKULT, samas natuke ootasin, millal saaksin hakata ravimikuuri lõpetama, lootuses, et suudaksin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

AD, harjutused ja "uued prillid" . vt raamatust "Väljavalitu" ptk Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" raviprintsiipi.
AD-st üksi ei piisa - oplen seda juba kümme astat siin toonitanud. ...

Loe edasi

coaxili lõpetamine

Tere hr doktor,

Tarvitasin ravimit Coaxil umbes 6 kuud ja otsustasin tarvitamise lõpetada. (tarvitasin esimest korda elus AD-d). Doos oli mul üldiselt 1 tabl päevas. MInu ravirast ütles, et ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Unehäirete olemus vajab veidi selgitamist.
Rahustavad (apteegi vabamüügist) raviteed aitavad, jalutuskäigud on suuresti abiks, psühhoregulatsioon on kindlasti vajalik, päevased relax-pausid on väga ...

Loe edasi

cipralex ja rasedus

Tere!
Olen 22a, 3kuud vötnud cipralexi,(arsti määratud 3kuud), kui pikk peax olema ravimikuuri löpetamise ja raseduse vaheline aeg. Soovime abikaasaga last ja tahan teada kui kaua peax ootama,et ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt. eelmine!

Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Antidepressandid

Tere
Olen 34 aastane mees ja mulle määrati paanikahäire raviks Seroxati ja võtsin seda viis kuud. Kõik nähud taandusid ja enesetunne oli hea. Paanikahäire põhjustajaks oli ilmselt elukorralduse muutus. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt. minu varasemaid ärevushäirete-alaseid soovitusi. Ravimeid praegu ei võtaks, muid soovitusi teeksin hoolsalt. Ja viis üllast eesmärki enda jaoks soovitan kohe selgitada. Eestirahva Tütred otsivad korralikku ...

Loe edasi

kehva olla

Tere
Olen 27 aastane noormees, mul olid u. pool aastat tagasi paanikahood siis tegin väikese ravimikuuri, paanikahood kadusid, üksvahe oli olemine päris hea. Nüüd aga on olemine taas kuidagi kehva, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Infot vähe, raske ennustada!
Tehke neid nippe-soovitusi, mis eelneval korral aitasid.
vt. meil siin olevaid tervisliku eluviisi soovitusi ja teha endale südamelähedasi. Psühhoregulatsiooni ...

Loe edasi

Suitsetamisest loobumine ?

Tere

Perearst kirjutas mulle valja rohu nimega Zyban.
Algul votsin 1 tk. paevas, neljandal paeval 2tk.
Nuud on selline uimane olek kogu aeg, kas see on normaalne ja kas see sumin ...

Vastas dr Jaanus Mumma

Zyban on psühhotroopne ravim(antidepressant)ja tõesti võib mõnel
inimesel tekitada ka uimasust.Tavaline on ,et ravikuuri algul on
uimasus ja nõrkus,kuid see taandub kiiresti.Mõni inimene on ...

Loe edasi

paanikahäire

Olen 22aastane naine. Paanikahäire diagnoosis arst paar aastat tagasi pärast pingelist õppeperioodi. Kirjutas Cipramili, mida võtsin ettenähtud poolteist aastat. Probleem on aga selles, et nüüd pool aastat ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Lp. 22nE.,
Armastus ja Agressiivsus on kaks eluliselt tähtsat tunnet ja tegemist. Mõlemad on vajalikud, aga nad peavad olema kontrolli all, juhitavad.
Kui agressiivsus "pulbitseb" (ükskõik ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: