antidepressantide kahjulikkus 21.08.03 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Olen 43 aastane .Juba aastaid olen kasutanud antidepressante.Mitte pidevalt muidugi,teatud vaheaegadega.Olen kuulnud,et antidepressandid ravivad küll ühte haigust aga teevad halba teistele organitele.Näit.maks pidi suurenema,maohaigused (refluks)jne.Need hädad on mul kõik olemas.Öelge palun,kas see võib tõesti tingitud olla antidepressantidest.
Teid väga tänades Sirje

Arst vastas:

dr Jaanus Mumma

Psühhiaater

Tallinna Wismari Haigla

Tere!
Kahjuks Te ei nimeta mulle ravimite nimesid.Üldiselt
vanemat tüüpi antidepressandid võivad tõesti pikaajalisel
kasutamisel teatud toksilist mõju avaldada teistele siseorganitele
(näiteks maks).Kahjustuste teke on küllaltki individuaalne.
Samas uuemat tüüpi antidepressante peetakse suhteliselt
ohututeks,ka pikaajalisel tarvitamisel,kuid päris kõrvaltoimeta ei
siiski ükski ravim.
Kas Teie hädad on tingitud just ravimitest või on seal ka muud
põhjused,seda on mul antud info põhjal raske öelda.Tuleks ikkagi
arstiga nõu pidada ja kas siis antud ravimist loobuda või vahetada.
Lugupidamisega
J.Mumma

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

neuroleptikum?

Palun selgitage,misasi see on.Soovitasite kellelegi ,kes on igasuguseid antidepressante söönud ja pole abi saanud.Mul sama mure.Elan nii juba 8 aastat ,ikka aeg-ajalt jälle antidepressantide peal.Nüüd ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Neuroleptikumidega mõjutatakse tavaliselt mõttemaailma häireid (luulumõtted jt.) või siis ka aistingute/tajude häireid (hallutsinatsioonid jt.). Vaimsed funktsioonid on omavahel seotud: emotsioonid-mõtted, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: