unerohud? 05.08.03 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!
Soovixin teda kui ohtlikud on ikkagi unerohud,eriti nende regulaarne tarvitamine.Kuna examite ajal(kevadel ja naca ka suvel) tarvitasin amfetamiini(tihedalt),efedriini,koffeinitablette on mul unehäired(ei jää magama,magan 4-5 tundi ööpäevas,olen väsinud ja kurnatud).Arst kirjutas mulle "imovane","xanaxi" ja "nitratasepami".Hiljuti sain yhe tuttava käest "rohypnoli" tableti lehe.Kas mul on tekkinud "unerohu sõltuvus"?Kuidas sellest hoiduda ja mis on kõige "kasulikum"(kõrvalmõjudeta) uinuti?
Olen alles 16aastane.
Ette tänades Klaudia.

Arst vastas:

dr Jaanus Mumma

Psühhiaater

Tallinna Wismari Haigla

Tere Klaudia!
Tahaks kohe alustada noomimisega.Esiteks stimulaatorietega
õppimine tuleks kiirelt ära unustada.Muidugi kohvi vastu pole midagi.
Larpisin seda isegi ülikoolis eksamite ajal tublisti.Kanged stimulaatorid
aga kurnavad kiirelt aju ära ja löövad ajukeemia sassi.Tüüpiline tunnus
ongi unereziimi häirumine.Samas uinutid tunduvad üsna mõnusad ja efektiivsed,kuid ka ohtlikud.Paljud inimesed vaevlevad uinutisõltuvuse
käes.Samas vaimus jätkates uinutitega tudumist võite jäädagi uinutiorjusesse.Soovitused:
1.Lõpetage stimulaatoritega aju tapmine.Õppige normaalselt
(kõiki pahna pole ka vaja pähe ajada).
2.Vabanega ka uinutitest.Seda on soovitav teha just pingevabal
perioodil (suvepuhkus jne). Veidi aega tuleb ehk kannatada,kuid uni
ei jää tulemata.
3.Väsitage end füüsiliselt.Ärge voodis ärevalt und oodake.
Võtke hästi tuim raamat ja lugege seda.Kui see saab läbi,siis võtke
veel tuimem käsile.
4.Võite kasutada looduslikke rahustavaid raviteesid(apteegis
on väga erinevaid segusid olemas)
Ja kui ikka jagu ei sest unest,siis tulege mulle vastuvõtule!
HEAD UND!
Jaanus Mumma

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Tramadol KRKA ja relvaluba

Tere, selle aasta märtsist kuni septembri keskpaigani tarvitasin seljavalude tõttu Tramadoli. Seljaoperatsioon toimus septembri teises pooles, valud lõppesid ja valuvaigisti vajadus kadus. Kaks kuud ei ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mina ei oska teiste psühhiaatrite eest otsustada, aga käesoleva info põhjal mina ei näe loa keeldumiseks vajadust.
Koostöö neuroloogiga ja korrigeerida seda seljahäda, et seda valu päevakorda ei ...

Loe edasi

Xanaxi kohta küsimus

Kas xanaxil on lihaseid lõõgastav toime?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rahustitel, ka Xanax`il, toimed sõltuvad annusest:
väikesed annused rahustavad,
suuremad annused annavad kehalise rahunemise, vähenevad kehalised pinged,
EP haigetele on krampe vähendava/kõrvaldava ...

Loe edasi

Depressioon

Vaevab depressioon,unehäired ja ärevushäired.Olen 42 a mees. Küsimus oleks see et kas on mõnI AD mis potentsile halvasti ei mõjuks? Näiteks Mirtasapiin?

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Nimetatud ravim on väga hea, temal on mitmeid häid omadusi:
mõju hea AD -na,
mõjub hea rahustina, hea ärevushäirete ravimina,
mõjub hea energiat suurendava ravimina,
mõjub hea ...

Loe edasi

Olen abi otsinud,kuid pole saanud ja nüüd mõtlen igapäev kuidas elu lõpetada.

Tere olen aastaid vägivalla all kannatanud,lõpuks lõpetasin ja kolisin ära väike linnast tallinna .kuid selle hind oli lapsed kes jäid põhi ajaks isa juurde. Ühesõnaga olen sellises olukorras kus olen ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Et vägivalla-pesast ära tulite ja otsustasite Pealinna tulla - õige!
Paljud noored soovivad peresse lapsi, aga mitmetel põhjustel ei ole seda veel saanud.
Teil on Lapsed - see on suur õnn ...

Loe edasi

Tagasilöök ärevushäiretes

Tere! Olen tänaseks kasutanud antidepressanti Asentra 50mg peaaegu aasta(dets saab aasta täis). Tundsin ennast vàga hästi, olin juba mõelnud vaikselt ravimitest loobuda, kuni nûûd, kui umbes 5 pàeva tagasi ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tehke Enneti palve (vt otsinguga ) esimest sammu päeval ja kindlast AD võtmise järgselt.
Kui nii olete kuu-poolteist teinud, siis hakkate AD annust vähendama, Palvet teete ikka edasi. Organis saab ...

Loe edasi

Kaitseväkke soov minna

Tere. Olen hetkel 18 aastane. 9 aastasena diagnoositi mul ala areng. Aga ma soovin kaitseväkke minna ja selleks on vaja tõendit et mul on kõik korras. Kas ma pean uuesti laste psühhiaatriasse uuesti minema ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Olete täiskasvanud ja täiskasvanute psühhiaater.
Oluline on kehalise ja vaimse tervis seisund käesolevalt (mida ja kuidas koolis asjad laabusid, millega praegu tegelete ja kuidas toime tulete.
Loe edasi

Suur eeldus või tunne infarktile, peale kanepi suitsetamist

Tervist, olen 16-aastane noormees, kes on regulaarselt aasta või kaks suitsetanud kanepit, pole olnud ühtegi probleemi või muret, kuni selle aasta sügiseni. Septembris kord kui olin jälle tundnud tahet ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kanep ja kehalised meelepetted, kanep ja psüühilised häired, mis võivad jääda kestvaks ja enam ei taandu.
Tark inimene (noormees) ei astu reha otsa korduvalt, kanepireha otsa. Kas oled tark? Kelle ...

Loe edasi

EKR

Tere

Loodan, et teil on aega vastata.
Olen käinud psühhiaatri juures juba aasta aega sügava depressiooni tõttu. Vahepeal oli umbes kaks kuud ka hea olla (kerge elevus, polnud palju ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

PERH Psühhiaatriakliinikus tehakse EKR, pt enne on põhjalikult uuritud: depressiooni küsimuses (mida, kuidas, kuidas mõjus; põhjalikult ka somaatilisest aspektist; siis analüüsitakse olukorda EKR aspektist, ...

Loe edasi

Kurbus, üksindus ja usaldamatuse puudus

Tere, olen mures enda pärast. Olen õnnetu koguaeg ja tunnen, et keegi ei hooli minust. See algas peaaegu siis kaks aastat tagasi, kui sain teada, et mees pettis mind mustanahalise naisterahvaga, kui viibis ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Tabletiga abielusuhteid paremaks ei tee ( tablettide jms liigtarvitamisel, alko-narkoained jne) aga halvemaks küll.
2-aastane reaalne ja tegelik käitumismuster on kindel nagu kivisse raiutud ebameeldivuste ...

Loe edasi

depressioon ja paanikahood

Mul on vaja antidepressante, aga mitte estelopraami ja unetuse tablette ning vajan Xanaxit

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimitest, vajadusel, jätaksin vaid kvetiapiini, teised ravimid võivad tekitada sõltuvust - seetõttu ei soovita.
Meeleolu ja enesetunnet parandavad: kehaline aktiivsus, õige töö- ja puhkerežiim, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: