antibiootikumid 26.01.15 / Perearst

Külastaja küsib:

Tere!Pöördun Teie poole sellise murega, et minu emale kirjutas perearst välja sellised rohud ospamax 1000mg ja klerimed 500 mg.-7 päevaks(probleem maos).Samal ajal võtab ta ka veel lisaks kolesterooli, veresuhkru, kõrgxvererõhu ja pearingluse rohtu Küsimus selline, teisel päeval tekkis nende rohtude võtmisest jube nõrkus ,külmavärinad ja jube higistamine.Nagu ma olen aru saanud et need kaks rohtu on antibiootikumid kas ta üdse võib neid võtta kui organism sellisena reageerib või peaks võtma ainult neist ühte (ospamax 1000mg vöi klerimed 500mg).

Arst vastas:

Le Vallikivi

dr Le Vallikivi

Perearst

Tervist
Need antibiootikumid on osa kolmikravist, mis on mõeldud Teie ema vaevava maoprobleemi lahendamiseks. Kui on pidevalt probleemid maoga ja tuleb käia sageli tülikal uuringul, siis on kindlasti näidustatud ravikuuri läbitegemine ettenähtud ravimitega ja vajalik arv päevi, sest tavalistest happerohtudest on jäänud väheks ja vaja on ka maoprobleeme põhjustava helikobakteri vastast antibiootikumravi. Kui haigusi on mitu ja ka ravimeid palju, siis on koos- ja kõrvaltoimete esinemine kahjuks küllalt tavapärane. Kui need kõrvaltoimed on siiski talutavad (7 päeva ei ole õnneks väga pikk aeg), siis soovitaks igal juhul kuuri jätkata, kui aga kõrvaltoimed on täiesti talumatud, siis peaks kindlasti ühendust võtma ema raviarstiga ja paluma edasisi instruktsioone.
Lugupidamisega
Le Vallikivi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

antibiootikumid ja maks

Tere,

Mõned kuud tagasi hakkasin tundma pisteid maksa piirkonnas aeg-ajalt, samuti naha sügelust. Perearst kirjutas No-Spad ja Xanaxit (!).

Suuremad vaevused möödusid.

Vastas dr Eero Merilind

Lugupeetud Mart.



Valulikkust maksa piirkonnas võivad anda mitmed haigused. Hepatiiti

diagnoositakse vereanalüüsidega ning ultraheli leid on vähe

spetsiifiline. ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi