kehv seedimine 18.03.05 / Perearst

Külastaja küsib:

Tere!
Olen aastaid hädas oma kehvapoolse seedimisega. Vahel olen nagu õhku täis,sooltes müriseb ja koriseb, vahel on kõht kinni, teinekord vastupidi.
4 aastat tagasi lasin teha gastroskoopia ja sooleuuringu, midagi halba ei leitud.
Tegin läbi antibiootikumidest koosneva kuuri helico bakteri tabamiseks ja peale seda tundsin end ka paremini. Eelmine suvi oli raske ja närviline, jälle gaasid ja vahel kõrvetised. Vastu talve tehti uus gastroskoopia- kõik õnneks korras.Olen end ise püüdnud teemaga kurssi viia, uurinud kirjandust ja neti.kliinikut. Ja küsimused järgmised: kas lacto-seveniga on võimalik seedimist püsivalt korrastada, kas tuleks teha ravikuur või võtta tablett näiteks enne suurema söömaaja juurde asumist?
Kas abistavaks vahendiks on ka mezym-forte? Kas ravikuur või vahete-vahel?

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tere
Olete jätnud saladuseks oma vanuse ja soo ja muud sada pisiasja. Lugedes Teie vaevusi tekib mul kahtlus piimasuhkru talumatuse suhtes. Seda asja annab kontrollida lihtsa uuringuga: uuritavale antakse teatud kogus laktoosi ja jälgitakse veresuhkrutaseme tõusu 20 40 ja 60 min möödudes. Normis peaks aset leidma tõus vähemalt 1,1 mmol/l. Oma töös ma kasutan seda testi päris palju ja olen nii leidnud lahenduse patsiendi vaevustele. Mis sest et gastroskoopia ja ultraheli on korras, ega see ei välista mingit muud põhjust.
Soovitan seda uuringut, seda peaks tegema kas perearst või gastroenteroloog või suurem labor.
Head tervist soovides
Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Kehv enesetunne


Tunnen end pidevalt kehvasti ( unisus, söögiisu langus, nõrkus, peavalu).
Väljaheide on musta värvi. Kas see võib olla sellest tingitud, et söön rauatablette, kuna veri kehva? Millest selline ...

Madis Veskimägi

Vastas dr Madis Veskimägi

Tere
Jah, rauaravi teeb väljaheite mustaks. Rohkem sisulist vastust anda ei saa kuna olete jätnud märkimata oma vanuse-soo jm "pisiasjad"
Head tervist soovides,
Madis Veskimägi

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi