kõrvetised või maoülihappesus ? 18.07.03 / Perearst

Külastaja küsib:

Tere.
Olen 38 a naine.Suitsetanud ei ole kunagi , alkoholi olen tarbinud ainult peolauas.
Umbes juuli algusest on kibe-hapu maitse kõris.
Proviisor soovitas Maalox-ei andnud mingeid tulemusi,siis soovitati Zantac`it- seda olen võtnud 1 tableti aga ravimiinfo oli piisavalt hirmutav.
Kuidas peaksin edasi tegutsema või millise tohtri poole pöörduma ?
Kaunist suve.
Kaja

Arst vastas:

Madis Veskimägi

dr Madis Veskimägi

Perearst

Tõstamaa Tervisekeskus

Tervist
Oletan nii nagu apteeker, et Teie vaevuse põhjuseks võib olla mao-söögitoru tagasivooluhaigus. Raviks kasutatakse ravimeid, mis kuuluvad nn prootonpumba inhibiitorite klassi, toimeaineks on omeprasool. Soovitan esmalt pöörduda perearsti vastuvõtule, kui kolleeg peab õigeks mõnda uuringut, siis tehakse tavaliselt gastroskoopia, mida teeb kirurg või gastroenteroloog.
Head tervist soovides Madis Veskimägi

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Perearst

Söögitoru söövitus?

15 aastat olen tarbinud vererõhu rohtu Atenolol 25 mg., mis tihti neelamisel on tekitanud kibedust söögitorus. Nüüd olukord selline, et söögitorus eestpoolt ja ka seljapoolt kõrvetised ja halb tunne, ka ...

Le Vallikivi

Vastas dr Le Vallikivi

Tervist,
Atenololi tarvitamise puhul kõrvaltoimena kõrvetiste teke on äärmiselt ebatõenäoline. Kui tableti neelamisel tekib valu, siis on selle põhjus tavaliselt see, et teda võetakse liiga vähese ...

Loe edasi

probleemid maoga

Tere.
Mul on kunagi mitmeid aastaid tagasi diagnoositud mao ülihappesus. Nüüd
on lisaks kõrvetistele tulnud ka gaasid, ja ülekilod aina kogunevad, kuigi
toitun lausa "näljareziimil". ...

Vastas dr Eero Merilind

Lugupeetud küsija.

On väga tõenäoline, et kõrvetised, iiveldustunne, "krooksud" ja gaasid on
tingitud mao ülihappesusest. Soovitan teil konsulteerida oma perearsti
või gastroenteroloogiga ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi