Mure. 08.01.19 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere!Minu mure on pigem füüsiline.Nimelt minu sisemised häbememokad on suuremad,kui välimised.Noorena mind see tõenäoliselt nii väga ei häirinud,aga mida aeg edasi,seda ebameeldivamaks ja elu häirivaks on see probleem muutunud.Kuna harrastan rattasporti,siis pikemad sõidud lõppevad korraliku valu ja hõõrumisega.Iga kord peale tualeti kasutamist,pean neid nii sättima,et nad liikumisel ei hõõrduks vastu pükse.Seksuaalelus olen muutunud ka ebakindlaks ja isegi teiste naiste ees(näiteks saunas olles)tunnen ennast halvasti.Kogu mu enesekindlus ja hea enesetunne on selle probleemi tõttu kadumas.Kas oleks võimalik neid ära lõigata,et saaksin elada inimväärset elu?Ette tänades ja vasust ootama jäädes.

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija,
andmetset selgub, et olete 40-aastane

Tegemist on häbeme hüpertroofiaga ja seda saab parandada plastilise operatsiooniga. Soovitan pöörduda Tallinnas Erahaiglasse Fertilitas dr Saarma poole ja Tartus Elite Erakliinikusse dr Sõritsa poole, kõik saab korda.

G.Litter M.D.
naistearst.ee, veebiregistratuur.ee

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioon

Tere
Selline mure tekkinud,et menstruatsiooni ajal vere kogus on ülimalt väikene, praktiliselt puudub ja kestab võib-olla 3päeva. Ja seda juba aastaid ja järjest vähem on erutust. Olen sünnitanud ...

Urve Pappa

Vastas dr Urve Pappa

Tere.

Madala hormoonisisaldusega pillide foonil muutub emaka limaskest õhukeseks ja menstruatsioon võib olla minimaalse veritsusega või ainult määrivalt. See on normaalne.
Kui teid häirib ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere,

Lõpetasin Yarina pillide võtmise mai keskel kui algas menstruatsioon ning tol korral lõppesid siis päevad 13.mai . Nüüd uuesti algasid päevad 30.05 ehk tavapärasest rutem aga ilmselt ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide kasutamise lõpetamisel võib tsükli kõikumisi ette tulla, eriti juhul, kui enne pillide kasutamist pole olnud väga regulaarset tsüklit. Suure tõenäosusega on tegemist tsüklihäirega, ...

Loe edasi

Torkav ja tuikav valu alakõhus

Tere!

Kirjutan seoses oma murega. Nimelt aastake tagasi sain oma menstruatsioonitsükli tagasi, kuna olin nad kaotanud läbi stressi ja treeningute. Veebruaris 2017 tehti ka ultraheli ning günekoloog ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 19-aastane

Juhul, kui te ei kasuta antibeebipille vms, siis menstruaaltsükli keskel võib olla tegemist füsioloogilise ovulatsioonivaluga, ...

Loe edasi

Munasarja tsüst

Tere.
Olen 37aastane.Sünnitanud 3 korda. 3 nädalat tagasi opereeriti laparoskoopiliselt ca 7-8cm müoomisõlm.8 päeva peale oppi läksin kontrolli, kõik oli korras ja taastumine hea, kuid arst ütles, ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere Jah need on funktsionalsed tsüstid ,mis seotud menstruaaltüskliga. Seega muretsema ei pea, selline tsüst kaob järgmise mentratsioonijärgselt. (Seotud ovulatsiooniga ), DRKadastik

Loe edasi

Hüperplaasia ja verejooks

Tere.
Pöördun teie poole murega kuna ei oska kuhugile enam pöörduda. Aga vajan lahendust mis aitaks sellele murele lõppu teha.

Olen 44a. Viimased 3 aastat on ebaregulaarse tsükliga rohke ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 44-aastane

Olen raviarstiga igati nõus: "Viimasel külastusel küsisis ka miks ei võeta ette emaka eemaldamist?"
Soomes oleks teid ammugi ...

Loe edasi

valud alakõhus

Tere Galina!

Kirjutan teile, sest stress on nii suur ja ma ei tea kuidas toimida või mida hetkel edasi teha.
Nimelt, olen käinud alati vägagi regulaarselt naistearsti juures. Mul on ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 29-aastane

Probleeme on mitmeid: esiteks tuleb selgitada aneemia ehk kehvveresuse põhjus, ravida tuleb põhjust, mitte tagajärge. Mõelda ...

Loe edasi

Ebamugavustunne kusiti piirkonnas

Tere
Olen 30 naine ja ma tunnen kusiti juures justkui õhetust või pakitsust. See pole koguaeg tunda ja vahepeal pole nädal lausa midagi ja siis jälle see häiriv pakitsus. Olen põdenud noorest peale ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, kas partner on käinud meestearsti juures? ja kas talle ka ravi määrati?. Soovitan teil teha analüüs ureaplasmale, ka mehele. Mees võiks minna meestearstile ja lasta võtta kõik analüüsid suguhaigustele. ...

Loe edasi

Tere

Olime mehega vahekorras ja peale seda tundsime halba "kalalõhna". Voolus on mul suurenenud ja mees kurdab, et tal eesnaha juures punetab ja tekib valget eritist ning sügeleb.Kas võib olla probleem selles, ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 31-aastane

Tegemist on BV bakteriaalse vaginoosiga, mis reeglina ägeneb peale vahekorda (eriti uute partneritega).
Apteegi käsimüügist ...

Loe edasi

Pillidega alustamine

Tere

Olen paar aastat pille kasutanud. Nüüd jäi mõni kuu vahele ja soovisin uuesti alustada. Tean, et alustada tuleb tsükli esimesel päeval.

Kui tsükkel algas, siis hakkasin ka ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, ma arvan, et jätkake pillide võtmist skeemi järgi. Loodan et sel ajal kui alustasite pillidega oli ikka enamvähem oodatav menstruatsiooni aeg. Pilide võtmisega ongi reeglina menstruatsioon vähesema ...

Loe edasi

HPV

Tere! Käisin günekoloogi juures jaanuaris, kuna detsembris tekkis tsükkli vaheline rohkese verega veritsus ja kuna mul oli niikuinii ees lähitulevikus spiraali vahetus (ennem oli vask). 14.01 paigaldati ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Jaanuar 2019 tehtud PAP ASC-H tähendab, et on kahtlus CIN2/CIN3-le ( mõõdukale või raskele düsplaasiale) , mis kolposkoopial ja biopsia (koeproovi) vastuses ei kinnitunud. Kuna Teil esineb ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi