Pruun tükiline voolus tsükli keskel 22.12.12 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Pruun tükiline voolus tsükli keskel
Olen 27aastane sünnitanud naine (laps sündis 20.12.11). Mul on 2008. aastal diagnoositud papilloomiviirus ja olen olnud olnud jälgimise all dr Tiiu Mässi juures ja aastas kord on tehtud kolposkoopia. Viimane tehti mulle 2012 märtsis ning siis oli tulemus hea ja emakakael ilus, kuid pap-test andis siiski positiivse tulemuse viiruse tüübile 31, mis minu teada on kõrge riskiga emakakaelavähile. Arst ütles, et edaspidi pean käima kord aastas kontrollis ja võn seda teha tavalise naistearsti juures, kes lihtsalt võtab pap-testi.
Augustis 2012 külastasin ka naistearsti alakõhuvalude ja paistetuse tõttu ning siis oli mul follikulaarne tsüst, mis ise kadus ja kõik sai korda. Imetamise lõpetasin ma 2012 juunis ning siis hakkas ka menstruatsioon taas igal kuul käima, ainult selle vahega, et tsükkel muutus pikemaks (30 päeva, kui enne sünnitust oli minu tsükkel 21, 24 päeva vahelduvalt niimoodi ning veritsus ei kestnud üle viie päeva ja sellele ei eelnenud mingit määrimist).
Minu praegune mure seisnebki selles, et viimased kuus kuud on mul esinenud nädal ennem menstruatsiooni täiesti pruuni tükilist voolust millega kokku päevad (ka kõvasti vererohkemad ) kestavad üle kahe nädala. Seni arvasin, et tsükkel lihtsalt loksub taas paika peale imetamist, aga sel kuul hakkas seda pruuni voolust määrima juba minu tsükli 11-dal päeval, mis minu arvates on väga ebatavaline ( märkuseks veel et vahekord määrimise ajal on kergelt kipitavam kui muidu ja alakõht ehk veidi õrnem, aga ei midagi väga eriliselt teistmoodi ja valusid pole). Voolus ise ei ole ka vga rohke just, kuid on pidev ja pole absoluutselt verine vaid täiesti pruun. Ka olen ma väga väsinud ning kergelt tujust ära. Muret põhjustab just see teadmine, et mul on papiloomiviiruse kõrge riskiga tüüp 31. Seetõttu tahan kindel olla et tegu pole selle halvenemisega emakakaelavähi suunas. Kontakteerusin ka oma arstiga ning tema ütles, et mõistlik oleks tavalise naistearsti juures kõigepealt välistada muud võimalikud põhjused ja kui muu on korras, siis taas lasta teha kolposkoopia. Tallinna naistarstile sain aja alles 26.veebruariks, seetõttu panin uue aja endale Rakvere arstile mis o 07.01.13. Aga praegune pruun voolus on kestnud juba 6 päeva ega näi taanduvat, päevad peaksid alagama aga alles kuu viimastel päevadel.
Kirjutangi teile, et ehk oskate anda minu jutu põhjal nõu milles võib probleem olla, olen väga mures. Niipalju veel et pärast sünnitust ei kasuta ma mingeid rasestusmisvastaseid vahendeid, kuna ükski neist ei sobi, ka kondoom mitte. Kasutame vaid lõpetamata vahekorra meetodit, mis ma tean et pole just kõige kindlam, seetõttu olen ka juba rasedustesti teinud, et see välistada.
Kui oskaksite nimetada kasvõi erinevaid põhjusi voolusele, et saaksin nende kohta seni uurida või lugedagi, kuni arstile ükskord saan, annaks veidi südamerahu. Tean ka, et kui on vajadus minna kolposkoopiat tegema, on seal ajad vähemalt kolm kuud, mis sellsie murega on väga pikk aeg.

PS! viimase kuu jooksul on kehakaal ka langenud umbes 3 kilo jagu.

Vastuse eest tänulik olles,
Murelik naine

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Tere. Kui te olete regulaarselt PAP testi teinud ja ka kolposkoopial käinud,, siis kaela pärast muretsema ei peaks. Kõrge riski HPV olemaslolul ongi taktika regulaarne PAP test ka ja kui tekivad muurutsed ,siis tulevad täiendavad uuringud ja vajadusel ka vastav ravi. Antud probleem määrimise osas võib olla põhjustatud eelkõige hormonaalsest kõikumiasest seega on tsüklihäire. Vajalik kontrollida ultrahelis emakaõõnt(võimalik emakaõõne paksend-polüüp? jne.). Oluline on ka hormoonuuring. Usun et kui emakõõs on puhas (uuring teha peale mensest), siis abi saate hormoonravist .Sageli kasutatakse rasestumisvastaseid pille, mis on ka ravi ks mõeldud. Lõplikult otsustab seda günekoloog.
Lugupidamisega Ülle Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Pillid ja päevad

Tere!
Selline asi, et olen kasutanud beebipille Lindynette 20 veebruarikuust saadik. Võtsin viimase pilli 21.05 ja nüüd on nädal pausi ja peaks hakkama menstruatsioon, kuid pole tänaseks hakanud.

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 23-aastane

Kirjutage üles 7-pillivaba päeva, mis järgnesid viimasele pillilehele. Olukorra nimetus on postpill-amenorröa (dr Maie Väli), ...

Loe edasi

Pillide lõpetamise kõrvalmõjud

Tere! Küsimus selline, et lõpetasin eelmisel kuul pillide võtmise, kuna tundsin et need ei tee mu organismile head. Pille võtsin kuskil poolteist aastat. Peale lõpetamist algasid kohe päevad, kuid see ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Pillide võtmise ajal on munasarjade töö pidurdatud, tsüklid on anovulatoorsed. Kui pillide võtmine lõpetada, taastuvad ovulatsioonid. Sageli on esimese tsükli ovulatsiooni periood valulik ...

Loe edasi

Menstruatsioon

Tere!
Minu nimi on ... ja olen 14. Mul ei ole viimased 3 kuud olnud menstruatsiooni. Need on mul kestnud regulaarselt aasta aega ja pole olnud probleeme. Mul ei esine valusid ega muud säärast. Mul ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Olete tubli, et küsite nõu. Kui olete olnud vahekorras või suhelnud meespartneriga lähedaselt, siis tehke hommikusest uriinist rasedustest vastavalt õpetusele, mille saab ...

Loe edasi

Kahe tableti võtmine

Võtan bromokriptiini prolaktiini taseme langetamiseks kuid lisaks sellele võtan ka beebipille. Kas mõlema ravimi võtmine ei vähenda teise ravimi toimet ega riku ravisüsteemi?
Teiseks küsimuseks ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Bromocriptini võib kasutada koos pillidega. Ravi ajal on soovitav jälgida vererõhku. Kui Bromocriptin ravi ajal tekib vererõhu kõrgenemine, peab ravi lõpetama. Pillide (21+7) tabletivabal nädala ...

Loe edasi

Konisatsiooni ja valud emakas

Tere!
Loodan,et väga segaselt ei kirjuta...6 kuud tagasi tehti konisatsioon ja diagnoosiks jäi raske emakakaela düsplaasia. Samuti lasin nüüd teha vaktsiini gardasil. Kuida nüüd olen hakanud tundma ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Kaebused on iseloomulikud kuse- ja suguteede põletikule. Ka tupeseen põhjustab põletavat tunnet ja rohkenenud voolust. Sellisel juhul on vajalik teha analüüsid : testid emakakaelast ja soovitavalt ...

Loe edasi

Koposkoopia ja PAP test poole aasta pärast

Destembris 2016 oli tehtud kolposkoopia mille tulemuseks oli: Kolposkoopiale suunamise näidustus: LSIL Kolposkoopia: Diagnostiline ektoopia mõõdukas atüüpiline transformatsioon kl 2-3 suunas väike peenpunktiline ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere, Leid on kadunud, seega düsplaasiat uue analüüsi järgi ei ole, siiski igaksjuhuks uus tsütoloogia veelkord 6 kuu pärast. Düsplaasiad reeglina kaovadki, seega teatud muutusi jälgitakse.
DRKadastik

Loe edasi

menses

Tere

Mul on mure selline ,et viimased päevad olid mul 6 aprill. Nüüd mai kuus oleks pidanud algama päevad 4 mai . Tegin peale 4 mai-d kolm testi mis olid negatiivsed. Nüüd täna hakkas määrima ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! See on üsna tavaline probleem,et peale pillide lõpetamist jääb menstruatsioon umbes pooleks aastaks ebaregulaarseks. Kõige parem on lihtsalt oodata,et m.tsükkel ise reguleerub .Pregnacare on kompleksne ...

Loe edasi

lõputu mure

Põen pea kaks aastat pidevalt uroinfektsioone, tehtud korduvalt uriini külve, milles kasvnud vaheldumisi kolibakter ja enterokokk. Saanud iga kuu 1-3 antibiootikumi, millest osad enam ei mõju ja mõni leevendab ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija,
andmetest selgub, et olete 59-aastane

On selge, et tegemist on üleminekuea östrogeendefitsiitse urogenitaalatroofiaga ehk lihtsamalt eesti keeles tupekuivusega ja ...

Loe edasi

Üleminekuiga või tõsine probleem?

Tere!
Sain just 52. Pöördusin 6. jaanuaril oma naistearsti poole murega, et päevad on väga ebaregulaarsed, kord nädalase vahega, kord veelgi vähem. Läbivaatusel arst midagi ei leidnud, saatis ultrahelisse. ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija

Tegemist on üleminekueaga, kus naissuguhormoonide toime languse tõttu tekivad sageli menstruaaltsükli häired ja seetõttu vahel ka verejooksud.
Kaasajal püütakse vältida ...

Loe edasi

Emakakaelapolüübi eemaldamine ja tüsistused

Tere!
5.04 oli hüsteroskoopia ja polüpektoomia (eemaldati ca 2 cm polüüp emakakaelast) - seda tsükli 17. päeval. Teostati ilma narkoosita (arst soovitas võtta vaid ibuprofeni + paracetamol), oli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere!Nagu kirjast selgub,tehti Teile hüsteroskoopia ja protseduuri ajal diagnoositi ka emakakaela polüüp 0,5 x2 cm .Iseenesest ei ole tegemist suure polüübiga,aga ilmselt asetses laial alusel,mistõttu ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi