Menstruatsioonitsükli häire 10.01.08 / Naistehaigused

Külastaja küsib:

Tere,

Olen 20 aastane. Pool aastat tagasi pöördusin naistearsti poole, kuna mul oli ebaregulaarne tsükkel, mõnikord polnud mul menstruatsiooni 5 kuud järjest samuti tekkis mul püsisuhe ning mul oli tarvis kindlamat rasestumisvastast vahendit. Uurimiste tulemusena kirjutas günekoloog mulle välja diane35. Arst kelle juurde pöördusin oli hästi tore ja olen palju positiivset tagasisidet temast kuulnud, seega usaldasin teda täielikult. Nüüd aga kardan, et midagi on valesti ja ma sain tema juurde aja alles järgmise nädala lõpuks, kuid kardan et äkki ma ei kannata nii kaua oodata. Probleem on järgmine: Olen veidike üle poole aasta diane35 võtnud ja täiesti ilma viperdusteta, tsükkel on nüüd regulaarne ja mingeid kõrvalnähtusi pole ennemalt märganud. See kuu on aga midagi valesti läinud, kuna mul hakkas menstruatsioon pihta, enne, kui ma olin jõudnud pille lõpuni kolm nädalat võtta. Esimese pakiga alustasin 27 november ja see lõppes 18 detsember, kuid ma tahtsin enda tsükklit edasi lükata. Lugesin infolehelt, et kui hakkata järgmist kolmenädalast doosi kohe otsa võtma, siis päevad lükkuvad edasi järgmise korrani, kuid võib esineda läbimurde verejookse. Kahjuks oli mul see viimane pakk mille ma 18detsember lõpetasin ja läksin arsti juurde, et uus retsept mulle välja kirjutataks. Uue retsepti sain 21detsemer ja siis hakkasin kohe ka pille kohe võtma. Infolehel on veel kirjas, et kui jätad 2 tabletilehe vahele kolm või vähem päeva, siis suure tõenäosusega jääb menstruatsioon ikkagi ära. Olen võtnud iga päev samal kellaajal ja ei ole koradgi pille vahele jätnud. 3. jaanuar märkasin, et püksikud olid veidike verega määrdunud ma arvasin, et juu see siis oligi see läbimurde verejooks mida infolehes mainiti, kuid ka järgmine päev tuli verd, 1 korraga ja päris palju. Ma ei paanitsenud veel, sest pidasin ka seda normaalseks. Pühapäevaks olidki mul nagu päevad täiesti alanud, sest verd tuli juba terve päeva jooksul mitte enam 1 korra. Esmaspäeval lõpetasin pillide võtmise(kui 4 päeva oli veel võtta) ja mõtlesin, et las menstruatsioon olla ära kui ta hakkas. Kuid nüüd on juba neljapäev ja iga päevaga tuleb mul verd aina rohkem, ning tunnen ka päris tugevat menstruatsiooni valu. Tavaliselt on mul mestruatsioon 5-6 päeva, esimesel päeval tuleb verd kõige rohkem ja siis iga päevaga aina vähem, kuid nüüd on vastupidi. Ja samuti valu tunnen tavalislet vaid esimesel päeval, mitte rohkem, nüüd olen tundnud iga päev. Viimastel päevadel , kui püsti olen tõusnud on hakanud pea väga ringi käima(nii juhtub päevas mitu korda) ning tunnen end pidevalt väsinuna.
Ma tean et sai pikk ja segane kiri, kuid ma olen mures ja iga päevaga üha rohkem...oskate öelda on see normaalne, kas mul kannatab oodata järgmist nädala lõppu või peaksin midagi varem ette võtma
Veidike mures neiu

Arst vastas:

Maie Väli

dr Maie Väli

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik,Tähe ja Elite Erakliinik

Tere! Kõik on loogiline.see kaks päeva,mis vahele jäid,põhjustasid emaka limaskesta irdumise ja kuna hakkasite kohe uut originaali tarvitama ,siis on see ravimite jätkutarvitamisest tingitud verejooks.Alustage esmaspäevast uue originaali tarvitamist ja olge valmis,et ka siis esimestel päevadel võib veel määrida.Kuna pikaajalise vereerituse järgselt on hemoglobiini sisaldus langenud,sellest ka väsimus ja pearinglus.Võiks apteegi käsimüügist osta mõned tahvlid hematogeeni ja paar päeva neid turgutamiseks kasutada.Edu soovides,Maie Väli

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Naistehaigused

Menstruatsioonitsükli häire

30. oktoobril oli mul meditsiinilistel näidustustel raseduse katkestamine tablettidega, päevad pärast katkestamist algasid õigeaegselt, kuid suure verejooksuga. Käisin oma arsti juures, tehti ultraheli ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Sageli on peale emakaõõne puhastamist emakas olev limaskest õhuke ja seetõttu menstruaalvere hulk vaevumärgataav.Paari kuu jooksul peaks see siiski normaliseeruma.Kui menstruaalvere hulk jääb endiselt ...

Loe edasi

44 aastase mure - menstruatsioonitsükli häire

Kui viimased päevad olid 2 kuud tagasi ja kui märtsi algul määris ainult ühe päeva, kas see on minu vanuse puhul normaalne või ei kas peaksin muretsema?? Olen pidanud väikest dieeti aasta algusest, kuna ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Küsija! Andmetest selgub , et olete 44-aastane. Meie kliimavöötmes lõppevad menstruatsioonid keskmiselt 51-aastaselt ja muutused on ~8 a. enne, ehk alates 43. Ülekaalulistel varem. Tehke rasedustest ...

Loe edasi

Menstruatsioonitsükli häire

Tere lgp: dr. M.Väli
Mure on suur. Olen 38. a naine (3 sünnitust, 2 aborti- viimane juuni algul), pärast mida suur masendus. Oleks praegu soov uuesti rasestuda, kolm viimast tsüklit olnud normaalsed, ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Niisugune premenstruaalne määrimine on iseloomulik kollaskeha faasi puudulikkusele.Kuna ovulatsioonotest oli ka negatiivne,siis ilmselt oli seekord anovulatoorne tsükkel.Aga igaks juhuks tehke ära ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häire

tere. olen 26, ja sünnitasin eelmine aasta augustis esimest korda, ning kuna toitsin last rinnaga siis menstruatsioon hakkas uuesti sellel aastal juunis. probleem on selline, et menstruatsioon käib mitte ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Ilmselt on tegemist anovulatoorsete verejooksudega,põhjuseks sünnitusjärgne hüpotalaamne häire,mis omakorda põhjustab munasarjade vaegtalitluse.See võib kesta kuni pool aastat peale rinnaga toitmise ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Olen juba päris mures, sest mentstruatsioon ei alga. Lõpetasin märtsis Jeanine tablettide võtmise ning peale seda on olnud tsükkel väga korralik, umbes 25 päeva . Aga nüüd olen juba 2 nädalat ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Peale pillide võtmist on sageli m.tsükli häire,mis reeglina taastub umbes poole aasta jooksul.Kui olete päris kindel,et rasedust ei ole,võite tablettide võtmist alustada suvalisest päevast.Edu soovides,Maie ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere! selline küsimus,et on tekkinud menstruatsioonitsükli häire,päevad oleksid pidanud algama umbes 3 nädalat tagasi aga ikka veel ei ole. probleem on olnud ennegi,et tsükkel pole regulaarne,kui on kõikunud ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Tõepoolest võib kehakaalu kiire langus põhjustada m.tsükli häireid.Te ei ole küll maininud,kui kiiresti Teil kehakaal langes ja kui mitu kilo.Igaks juhuks (kui elate suguelu),võiks ära teha rasedustest,kui ...

Loe edasi

menstruatsioonitsükli häired

Tere!
Mul on niisugune mure,et jätsin Logesti võtmise ära 2005 a. oktoobris, kuni uue aastani käis mens täiesti normaalselt 28-se tsükliga. Uuest aastast on olnud tsükkel küll 28 ja siis 32 jne. ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere! Menstruatsioonitsükkel võib tõepoolest peale hormonaalset rasestumisvastast ravi umbes poole aasta jooksul ebaregulaarne olla.Kui niisugune häire jääb püsima pikemaks ajaks,siis pöörduge oma günekoloogi ...

Loe edasi

tsüklihäire

millest on tingitud menstruatsioonitsükli häired? viimase pooleteist aasta jooksul on tsükkel täiesti paigast. kord puudub viis kuud, siis ilmub jälle ja neli kuud käib nagu kellavärk. viimasel ajal esineb ...

Katrin Seidelberg

Vastas dr Katrin Seidelberg

Tere!
Tsüklihäirete taga on enamasti hormonaalse regulatsiooni häire, häired munasarjade töös. Tsükli kõikumisi võib põhjustada kiire kaalu muutus, range dieet, tugev emotsionaalne pinge, stress. ...

Loe edasi

ANTIBIOOTIKUMID

LUGUPEETUD DOKTOR.Möni nädal tagasi määrti mulle yli tugev antibiootikumi kuur seoses körvadega. nagu ma arsti juures esimese systi kätte sai algas metsik sellise tumeda vere jooks . kuigi mul olid päevad ...

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Tere, K ! Ühekordse menstruatsioonitsükli häire korral ei ole muretsemiseks põhjust. Üldhaigused võivad esile kutsuda hüpotalamuse talitluse häire ja sedakaudu anovulatsiooni.Tegemist on füsioloogilise ...

Loe edasi

Menstruatsioonitsükli häired

Väike mure.Tavaliselt on ments 3 päeva,viimane kuu 1päev ja ka ainult määris.Tsükkel on ka muidu korrapärane.Rasedus välistatud.On äkki mingi viga?

Maie Väli

Vastas dr Maie Väli

Ebaregulaarne menstruatsioonihäire noorel naisel on tavaline healoomuline häire ja esialgu kindlasti mingeid uuringuid ega ravi ei vaja. Kui aga mitu tsüklit järjest menstrueerivate päevade arv ja vereeritus ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi