Põlved teevad muret 08.03.01 / Füsioteraapia

Külastaja küsib:

Tere.



Olen 26 aastane meesterahvas ja mulle on viimasel ajal muret hakanud tegema põlved. Asi sai alguse eelmisel kevadel kui sai hakatud aktiivselt rattaga sõitma. Siis tegi valu ainult üks põlv. Suvel soojemaga probleeme ei olnud, kuid sügisel tule põlvevalu tagasi. Kui paar päeva rattaga ei sõitnud andis jälle järele. Hilissügisel/talvel kui enam ratast ei sõitnud jäi kerge valu alles. Valu lõi esile näiteks siis kui sai pikemat aega ühes asendis istutud (põlved pinge all). Külmemate ilmadega lõi valu ka teise põlve. Jaanuaris kõisin perearsti juures ja seal diagnoositi selline asi nagu Slatteri tõbi. Tehti ka pilt põlvest kus oli näha säärekondi ülemise otsa juures, seal kus kinnituvad kõõlused jms on toimunud nö. hõrenemine. Perearst leidis, et tegu on suhteliselt kerge vormiga sellest haigusest. Üheks haiguse põhjuseks pidi olema see, et kuna ma noorpõlves ja puberteedieas tegelesin aktiivselt purjetamisega (põlvili külmas vees, talvel aktiivsed treeningud) ja ei teadnud siis põlvi hoida. Kuna nüüd on hakanud põlved valu tegema siis peab ravima hakkama. Arst kirjutas välja miskid küünlad (oli vist Olfeen või Olfseen). Lisaks veel kaltsiumi tabletid ja E-vitamiini. Hiljem soovitas veel kasutada Diclac geeli põlvedele mis pidi seal verevarustust parandama. Ka võimlemine pidi head tegema. Üldiselt arvas perearst, et kevadeks peaks põlved korda saama.

Nüüd küsiks, et mida ma veel saaks teha asja parandamiseks? Kuna on kindel plaan ka sel kevadel varakult rattasõiduga alustada ja ka sarjadest ning matkadest osa võtta siis tahaks loota, et põlved takistuseks ei saaks. Kas on vajalik muretseda näiteks põlvesoojendused (Rehband)? Kas on midagi mida ma põlvede huvides peaks kindlasti vältima? Või midagi, mida ma veel teha saaks, et põlved kavadel/suvel rattasõitu ei takistaks?



Ette tänades,

Urmas

Arst vastas:

dr Andres Kukner

Ortopeed

TÜK Traumatoloogia ja ortopeedia kliinik, Päevakirurgia Erakliinik Medex

Vaatamata pikale ja põhjalikule probleemi valgustamisele ja saa kindlalt ühest vastust anda.Sellised liigeste kaebused võivad olla tingitud väga mitmetest põhjustest. Esmalt peaks üle vaatama koormused- liiga pikkade ja raskete distantside järsk läbimine annab sageli kestvaid liigesevaevusi.Perearst poolt määratud ravikuur on igati aktsepteeritav.Vaevuste püsides tuleks siiski pöörduda arsti vastuvõtule( registreerimine 318-199; 366- 088)

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Füsioteraapia

põlved

Noormees tegeleb aktiivselt professionaalsel tasandil spordialaga, mis avaldab suurt koormust jalgadele, just põlvedele. Mure selles, et iga kord peale mänge või raskemat treeningut põlved valutavad ja ...

Vastas dr Kaidu Meitern

Tere!

Võtke 5-7 päeva ibuprofeeni,andke vähe koormust järele-kui ei aita,tuleks ortopeedi poole pöörduda.

Dr.K.Meitern

Loe edasi

Põlv(ed)

Tere,
probleemiks ikka põlved. Üks natuke rohkem kui teine, painutada ei saa, ragisevad, mis teevad valu. Pärast väikest sportimist surisevad. Ühele
põlvele tehti artosportkliinikus op, ragin ...

Vastas dr Kaidu Meitern

Tere!

Rö-pilt kaasa ja võiks tõesti neid kliiniliselt vaadata.

Dr.kaidu meitern

Loe edasi

valutavad põlved

Tere,
Olen 23 aastane aktiivselt tervisespordiga tegelev naisterahvas, kelle põlved valutavad juba pikemalt aega. Aeg-ajalt on raske trepist üles minna ja niisama liikuda, kuid pärast aerobset treeningut ...

Vastas dr Kaidu Meitern

Tere!
Analoogne on Healthilife'i Glucosamine Complex,mida ka apteekides müüakse ilma retseptita.
Dr.K.Meitern

Loe edasi

Raksuvad liigesed

Olen 23 aastane naisterahvas. Liigesed raksuvad, see ongi minu mure. Kõige hullemad on põlved, vasak põlv raksub kohutavalt valjusti iga küki juures. Vahelduva eduga on põlved haiged olnud juba 8 aastat, ...

Vastas dr Andres Kukner

No mis sa oskad kosta? Selliste raksuvate põlvedega inimesi on väga palju. Alati ei ole tegemist haiguslike seisunditega. Tegelikult ei ole Teie muret võimalik kirjavahetuse teel lahendada. Kõige õigem ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: