ortopeedia, luude hõrenemine 21.07.05 / Üldkirurgia

Külastaja küsib:

Tere

Kahjuks on teemadest puudu ortopeedia ja ei osanud oma küsimust mujale paigutada kui siia. Vabandan.

Olen 25aastane naine ning lapsest saati tihti kukkumiste järel kätest kipsi pandud. Nüüd hiljuti kaks korda järjest uuesti. Osteoporoosi kabinetis avastati, et luud on hõrenenud, kuid põhjus küsimuste jooksul ei selgunud ning suunati ortopeedi ja endokrinoloogi konsultatsioonile. Kas ortopeedidel on teada mingeid põhjuseid, mis luuhõrenemist sellises vanuses võivad tekitada?

Täpsustuseks võib öelda, et söömishäireid pole olnud, pigem on ainevahetus väga hea, ei suitseta, rase pole olnud, füüsiline koormus tantsimise läbi on ka peaaegu kogu aeg olnud piisav, piima joon vähe, aga teisi piimatooteid tarbin igapäevaselt (kohupiim, juust, jogurt, hapukoor). Võtan ka Logesti tablette - kas neis võib põhjus olla?

Ette tänades,
Age

Arst vastas:

Jaan Tepp

dr Jaan Tepp

Üldkirurg

Põhja Eesti Regionaalhaigla

Kahjuks ei pea end selles küsimuses kompetentseks. Osteoporoos puudutab küll ortopeede, kuid ortopeedid reeglina selle raviga ei tegele. Probleem kuulub ainevahetuse valdkonda ja sellega tegelevad põhiliselt sisearstid. Ühe põhjuse olete ise juba välistanud - Ca vaene dieet. Osteoporoos võib tekkida ka luudele langeva koormuse puudusest (raskete traumade järgselt). Üheks põhjuseks võib olla ka D-vit. puudus. Minu teada Logesti tabletid osteoporoosi tekitavat toimet ei oma.

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Üldkirurgia

Luude hõrenemine

Tere!

Olen kuulnud, et luude hõrenemine on vanainimeste haigus. Kas see on tõesti nii.
Küsin, kuna kahtlustan, et mul võib see olla. Kui näiteks pean hakkama kuhugi jooksma või üldse ...

Jaan Tepp

Vastas dr Jaan Tepp

Luude hõrenemine reeglina kaasneb naisterahvastel peale menopausi seoses hormonaalse seisundi muutusega. Ka ravimid võivad seda põhjustada, ka ebaõige toitumine. Luu hõrenemist saab mõõta spetsiaalse ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: