Punnis kõht 11.01.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 16.aastane ja vaevlen juba paar aastat punnis kõhu ja kõhuvalude käes. Punnis kõht ja kõhuvalu löövad enamasti välja just eriti kooliajal. Samuti on seedimine olnud väiksest peale üsnagi aeglane ja vaevaline. Vahel on kõht 4-5 päeva järjest kinni. Liigutan end intentsiivselt 4-5 korda nädalas, seega väheses liikumises ei tohiks probleem olla. Üritan ka vältida nisujahutooteid ja gaasilisi jooke samuti ei joo. Olen ka proovinud probiootikumide kuuri. Mu ema on samuti nende probleemidega hädas. Milles võib asi olla? Ja mida peaks tegema?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuna olete füüsiliselt aktiivne, siis soovitan kindlasti üle vaadata vedelikutarbimise. Lisaks on sage kõhukinnisuse põhjus ka kiudainete vähesus toidus. Toiduga peaksime saama ~25 grammi kiudaineid päevas. Selleks on vaja aga süüa piisavas koguses täisteratooteid, köögivilja ja puuvilja. Lisaks kaunvilju, seemneid ja pähkleid. kasu võib olla ka kiudainete preparaatidest, mis on saadaval apteegis.
Parimatega, dr. Ehala