menstruaaltsükliga seotud probleemid 13.02.02 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

Tere!

Olen 27-aastane. Aborte ja sünnitusi pole olnud. Günekoloogilisi probleeme pole olnud. 4 aastat olen tarvitanud Femodeni. Enne seda olid tsüklid 27-35 päeva.

Soovin rasestuda ja viimase tableti võtsin 3. jaan. Lugesin, et kui Femodeni

kasutamine lõpetatakse, siis tsükkel pikeneb nädala võrra. Minul pikenes

tsükkel vaid 1 päeva ja verd tuli väga vähe. Tegin rasedustesti ja see oli negatiivne.

Kas selline tsüklihäire on normaalne?

Ja mul on veel teinegi mure. Kuna mu elukaaslane viibib palju kodust eemal,

siis minu tsükli ovulatsiooni aeg ei satu tema kodusolemise ajale.

Küsimus: kas on ravimeid, mis nihutaksid ovulatsiooniaega!

Tänan ette!

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.

Esimene menses peale pillide kasutamise lõppu võib olla ka vähese vereeritusega. Kui Teie tsükkel oli enne pillide kasutamist ebaregulaarne 27-35 päeva, on võimalik, et peale pillide kasutamise lõpetamist muutub Teie tsükkel jällegi egaregulaarseks. Teil oleks otstarbekas määrata , kas Teie tsükkel on ovulatoorne ja määrata oma ovulatsiooniaeg (basaaltemperatuur). Oluline on meeles pidada, et basaaltemperatuur tõuseb peale munaraku vabanemist ja et munarakk on eluvõimeline 24 tundi, spermatosoidid aga naise suguteedes 3-4 päeva. Seega peaks rasestumise soovi korral olema vahekorras just enne ovulatsiooni.

Ovulatsiooni nihutavaid ravimeid ei ole.

Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

menstruaaltsükliga seotud probleemid

Tere!Mul on selline probleem,et käisin 9mail aborti tegemas,määris lühikest aega ja kõik tundus korras olevat.Järelkontrollis käisin 2-nädalat hiljem ja ka ultrahelis,kõik oli korras.Siis ma 3-nädalat ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere Liis.
Et ovulatsioon toimub umbes 2 nädalat enne oodatavat menstruatsiooni on võimalik rasestuda ka siis kui mensest ei ole veel tulnud. Menstruatsioon tuleb abordi järgselt tavaliselt 4-6 nädala ...

Loe edasi

hormonaalsed häired

Olen 29 aastane naine ja juba aastaid võtnud rasestumisvastaseid tablette, viimastel aastatel Triquillari. Umbes 7-8 aastat tagasi tekkisid mul probleemid menstruaaltsükliga. Mul diagnoositi vist amenorrea. ...

Vastas dr Aire Sekavin

Lgp. Kai

Suure tõenäosusega on Teie tsüklihäirete põhjuseks hormonaalsed häired. Selleks, et Teile määrata sobiv ravi, on vajalik teha veeniverest hormonaalsed uuringud. Kui Teie varasema ...

Loe edasi

Valu rinnas.

Tere! Minul on selline probleem-viimasel ajal ma tunnen vasakus rinnas valu,see kestab juba mõni kuu.Eile valu oli päris tugev ja kiirgas kaenlaalla,valu ei ole pidev,kuid katsudes rinda tunnen kerget ...

Vastas dr Aire Sekavin

Et selgitada ,kas valu põhjus on tingitud muutustest Teie rinnas, oleks kindlasti vaja teha rinnanäärme uuringud (mammograafia ja vajadusel ka rinnanäärme ultraheli uuring). Hormonaalsed muutused on ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: