Halb enesetunne (kõik viitab rasedusele), põiepõletik ja antibiootikumid 26.08.10 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

Tere! Olen 3 lapse ema. Kõik lapsed on sündinud loomulikul teel. Raseduse katkemisi pole olnud. Planeerime abikaasaga lapsukest. Temale oleks see 1. bioloogiline laps. Kuna abikaasa on ülekaalus, siis käis ta terve aasta nii toitumisspetsialisti kui ka meestearsti juures. Tal pidavat olema kõrge naishormoonide tase ja arsti sõnul võib olla pole ta võimeline lapsi saamagi. Lõpetasin beebipillide võtmise selle aasta augusti alguses. Nüüd vaid mõned nädalad hiljem on enesetunne väga halb. Paar nädalat tagasi hakkas alakõhus pakitsema/kiskuma. Nii istuda, käia kui köhida oli valus. Alaselga tekkis valu. Mõtlesin, et äkki on põiepõletik, aga kuna pissida polnud valus ja ei käinud ka tihti wc-s, siis mõtlesin et ju pole probleem põies. Mõned päevad tagasi viisin siiski uriiniproovi ja lipiidide arv oli suurem, kui peaks olema ning nüüd võtan antibiootikume. Kuid mure selles, et juba ca 1 nädal on süda paha ja iiveldab, ca 1 nädal on rinnanibud (mitte rinnad) valulikud, puudub söögiisu ja näole on tekkinud palju vistrikke ning näonahk on kuiv ja kestendav. Kas tõesti on võimalik, et olen juba jäänud beebiootele, ehkki arst ütles, et abikaasa ei pruugigi lapsi saada ja alles lõpetasin beebipillide võtmise? Rasedustest on negatiivne. Alakõhu pakitsus on nüüdseks väiksemaks jäänud. Samuti oli antibiootikumi ravilehel kirjas, et raseduse korral on keelatud tarvitada. Kas halb enesetunne võib olla tingitud pillide lõpetamisest st. võis hormoonid sassi lüüa? Järgmine menses peaks algama 04.09.10. Tänan ette vastuse eest!

Arst vastas:

Galina Litter

dr Galina Litter

Günekoloog

Evita Grupp OÜ Naistearstid Pirita Perearstikeskuses VASTUSED NII KIIRESTI KUI VÕIMALIK, KUID MITTE HILJEM KUI 3 ÖÖPÄEVA

Lugupeetud Küsija!
Loen kirjast, et olete 34-aastane.
Mul on nüüd raske aru saada, kui soovisite rasestuda ja sünnitada, miks pidite tarvitama antibeebipille kuni selle kuu alguseni, augustini?
Halb enesetunne võib olla ravimist. Seda ravimit rasedatele ei ordineerita.
Soovitused:
-kirjutage üles kuupäev, millla võtsite viimase antibeebipilli,
-korrake rasedusteste 1x nädalas,
-suure tõenäosusega oleks arukas ravi lõpetada, konsulteerige ravi ordineerinud arstiga, kas see ravi oli hädavajalik ja tõenduspõhine,
-tehke 1x kuus ovulatsiooniteste, kui rasedustestid on negatiivsed,
-võib tarvitada PregnaCaps rasedatele ja foolhapet väärarendite profülaktikaks.
G.Litter, www.naistearst.ee, Piritalt

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

halb enesetunne..?

Tere, olen 26-aastane ja 6-näd. rase ( esimene rasedus ). Viimane nädal pole ma "voodist välja saanud", sest enesetunne on väga halb (tugev peavalu,kõhus keerab, tihe oksendamine, väga nõrk ja uimane enesetunne). ...

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud Airi!
Kui uuringud on korras, siis ei ole halb enesetunne mõjunud kahjustavalt.
Soovitused:
-hommikuti söögi asemel jooge midagi jahedat väikeste lonksudena, n. gaasita mineraalvett, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: