verejooks 19.04.06 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

Tere, olen 29-aastane naine ja proovime mehega oma esimest last saada. Tablettide võtmise lõpetasin oktoobris. Seni on päevad väga regulaarselt käinud, alati 28-päevane tsükkel, viimane menses oli 24.03 ja uus oleks pidanud algama 21.04. Veritsemine algas aga 13.04 ning on kestnud juba 6 päeva (seni olnud väga regulaarselt 5-päevane tsükkel), kuid see on olnud selline pruunikas ja mitte nagu tavaline menstruatsiooniveri. Samas oli verejooks esimestel päevadel üsna tugev, mitte ainult määrimine. Nüüd ei oskagi ma arvata, kas tegemist on tsüklihäirega või võib verejooksu põhjuseks olla mingi muu probleem (nt varase raseduse katkemisega seotud)? Kas peaksin pöörduma arstile või ootama ära, kuidas järgmine tsükkel kujuneb? Mingeid muid kaebusi ei ole, pisut ehk pakitsustunne alakõhus, aga see ei ole ka nii tugev, et häiriks. Eelnevaid rasedusi pole olnud, veebruari lõpus lasin teha endale günekoloogilised uuringud, mille tulemuste järgi mingeid probleeme (põletikke, haigusi) ei ole.
Ootame mehega väga oma esimest last ja seetõttu olen üsna mures, kuna ei tea, kas tegemist võib olla tõsise probleemiga ja kuidas käituma peaksin.
Teie vastust oodates, L.

Arst vastas:

Ülle Kadastik

dr Ülle Kadastik

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Elite Erakliinik

Twere, Soovitaks ikkagi pöörduda günekoloogi poole. Peaks täpsustama kas on tegemist tõesti varajase rasedue katkemisega või hoopis emakavälise raseduse. Võimalik, et on ka lihtsalt tsüklihäire. Ilma teid nägemata on raske öelda, millega on tegemist. Dr Kadastik

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

postinor+verejooks

Kas Postinori võtmise järel peab alati tulema verejooks? Ma võtsin 8 päeva tagasi, aga siiani pole verejooksu olnud - kui olen varem võtnud, on alati olnud. Mida see võiks tähendada?

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Palun tutvuge patsiendiinfoga.
Vajate naistearsti konsultatsiooni ja nõustamist kontratseptsiooni osas.
Pöörduge noortekabinetti.
Kui menstruatsioon ei alga hiljemalt 36. m.tsükli päevaks, ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: