pillide pikaajaline kasutamine 22.08.05 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

ka pillide pikaajaline kasutamine võib olla tervisele ohtlik?
kui kaua on liiga kaua pillide kasutamine, kuskil mitu aastat umbes?
mis võivad olla pillide pikaajalise kasutamise tagajärjed?
pillidega saab muuta oma menstruatsiooni tsüklit aga kas see võib olla tervisele kahjulik, kui tihti on liiha tihti selle muutmiseks?

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere.
Kaasajal kasutatavad pillid ei ole tervel naisel tervisele ohtlikud. On rida seisundeid ja haigusi mille korral pillide kasutamine võib olla ohtlik (näiteks hüübivussüsteemi haigused, kõrgvererõhutõbi jne). Seetõttu enne pillide kasutama hakkamist ongi vajalik nõustamine (Teie haigused, eelnevad rasedused, perekondlik anamnees). Terve naine, kes külastab korra aastas naistearsti võib kasutada pille nii kaua kui ta soovib, vajadusel kuni menopausini. Uuringud on näidanud , et ka pillide vahedeta kasutamine (mitu tabletilehte järjest ilma vahedeta) ei põhjusta naise tervisele kahju. Kui vajate tsükli nihutamist võite seda teha. Tervisele kahjulik see ei ole, küll on soovitav , et kahe veritsuse vahe oleks vähemalt 21 päeva. Küll tuleb sellisel juhul olla hoolikas oma tablettide lugemise ja meelespidamisega. Seetõttu on soovitav alustada uue tsükli korral uue terve tabletilehega, pooleliolev pillileht jätta endale tagavaraks, juhuks kui peaks olema uuesti vajalik tsüklit nihutada. Mure võib tekkida sellest, et naine kes kasutab aastaid pille lükkab niimoodi edasi ka oma lapsesaamisaega. 35 aastane naine aga rasestub kindlasti halvemini kui 20 aastane.
Edu Teile soovides Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

sos pillid...

tere!mul nimelt selline kysimus...kuidas mõjub tervisele see kui võtta sos pille liiga tihti...


ette tänades E

Galina Litter

Vastas dr Galina Litter

Lugupeetud E.!
Mõjub halvasti, tekitades m.tsükli häireid, sest SOS-pillides on "löökannus-kõrge annus" hormooni.
Pidev kasutamine madaladoosiliste pillide puhul on õigem ja ohutum.

Loe edasi

Beebipillid

Mul on selline probleem...Hakkasin kaks aastat tagasi võtma beebipille, viimastel kuudel on hakkanud mu jalad õhtuti ja öösiti valutama(tuim valu, jalad justkui kisuksid kokku). Vahepeal olid valud nii ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Kui Teil pillide kasutamise ajal esinevad kaebused, mis puuduvad sellel ajal kui Te pille ei kasuta, võite pillide kasutamise lõpetada ja valida mõne teise rasestumisvastase meetodi. Kui Te ...

Loe edasi

imetamine ja halb näonahk!

mul on 5 kuune poeg, keda toidan rinnapiimaga! peale sünnitust läks aga mu näonahk kohutavalt käest ära! tekkisid punnid ja nahk muutus tundlikuks! olen proovinud paljusid kosmeetilisi vahendeid, aga nendest ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.
Soovitan pöörduda nahaarsti poole. Minipillide kasutamise ajal võib mõnikord suureneda akne lööve. Kui Teil pillide kasutamise ajal on näonaha seisund tunduvalt halvenenud, võiksite pillide ...

Loe edasi

antibeebipillid

Kas antibeebipillide tarvitamine raseduse alguses (kui ei ole veel kindel raseduse olemasolus) on lootele ohtlik?

Vastas dr Aire Sekavin

Ei ole kindlalt teada, et pillide kasutamine raseduse alguses põhjustaks loote väärarendeid. Pillides kasutatav hormoonide annus on väike , et põhjustada loote sisesekretsiooni organite jäävaid häireid. ...

Loe edasi

lapse saamine

Tere!

Meil on elukaaslasega plaanis muretseda oma esimene laps (mina olen 25.a., tema 26.a.). Tahaksime kontrollida oma tervist, et kõik ikka täitsa korras oleks. Kas on midagi, millele konkreetselt ...

Ülle Kadastik

Vastas dr Ülle Kadastik

Tere! Kui te soovite rasestuda, siis soovitaksin minna günekoloogi juurde ning teha tavaanalüüsid infektsioonide osas. Eelkõige klamüüdile, ureaplasmoosile ja külvile bakteritele emakakaelst. Kui on kõik ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: