menstruaaltsükliga seotud probleemid 18.06.03 / Rasedus ja sünnitus

Külastaja küsib:

Tere!Mul on selline probleem,et käisin 9mail aborti tegemas,määris lühikest aega ja kõik tundus korras olevat.Järelkontrollis käisin 2-nädalat hiljem ja ka ultrahelis,kõik oli korras.Siis ma 3-nädalat peale aborti olin oma mehega 1korra vahekorras,kasutasin kondoomi,aga see purunes.Ja menses pole veel alanud,tegin rasedustesti(12juuni) see oli negatiivne.Kas on võimalik,et olen uuesti rase ja kui ruttu peavad hakkama peale aborti päevad?Kas tehakse nii ruttu uuesti aborti ja kui riskantne see on?(olen 22-a ja mul on üks laps)Teid ette tänades!Ootan vastust Liis

Arst vastas:

dr Aire Sekavin

Günekoloog

Tartu Ülikooli Kliinikumi Naistekliinik, Tähe Erakliinik

Tere Liis.
Et ovulatsioon toimub umbes 2 nädalat enne oodatavat menstruatsiooni on võimalik rasestuda ka siis kui mensest ei ole veel tulnud. Menstruatsioon tuleb abordi järgselt tavaliselt 4-6 nädala pärast. Seega 3 nädalat peale aborti on rasestumise võimalus olemas. Kui vahekorrast on möödas 11 päeva (ja menstruatsiooni ei ole tulnud) tehke hommikusest uriinist uuesti rasedustest. Kui abordist on möödas 8 nädalat, pöörduge arsti poole ka siis kui rasedustest on negatiivne. Abort ei ole kunagi riskivaba protseduur, kuid Teie soovi korral saab raseduse katkestada ka kahekuulise vahega.
Tervitades Aire Sekavin

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Rasedus ja sünnitus

menstruaaltsükliga seotud probleemid

Tere!

Olen 27-aastane. Aborte ja sünnitusi pole olnud. Günekoloogilisi probleeme pole olnud. 4 aastat olen tarvitanud Femodeni. Enne seda olid tsüklid 27-35 päeva.

Soovin rasestuda ...

Vastas dr Aire Sekavin

Tere.

Esimene menses peale pillide kasutamise lõppu võib olla ka vähese vereeritusega. Kui Teie tsükkel oli enne pillide kasutamist ebaregulaarne 27-35 päeva, on võimalik, et peale pillide ...

Loe edasi

hormonaalsed häired

Olen 29 aastane naine ja juba aastaid võtnud rasestumisvastaseid tablette, viimastel aastatel Triquillari. Umbes 7-8 aastat tagasi tekkisid mul probleemid menstruaaltsükliga. Mul diagnoositi vist amenorrea. ...

Vastas dr Aire Sekavin

Lgp. Kai

Suure tõenäosusega on Teie tsüklihäirete põhjuseks hormonaalsed häired. Selleks, et Teile määrata sobiv ravi, on vajalik teha veeniverest hormonaalsed uuringud. Kui Teie varasema ...

Loe edasi

Valu rinnas.

Tere! Minul on selline probleem-viimasel ajal ma tunnen vasakus rinnas valu,see kestab juba mõni kuu.Eile valu oli päris tugev ja kiirgas kaenlaalla,valu ei ole pidev,kuid katsudes rinda tunnen kerget ...

Vastas dr Aire Sekavin

Et selgitada ,kas valu põhjus on tingitud muutustest Teie rinnas, oleks kindlasti vaja teha rinnanäärme uuringud (mammograafia ja vajadusel ka rinnanäärme ultraheli uuring). Hormonaalsed muutused on ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: