Tere,
Meie peres on kaks last 11 ja 1. Lisaks suur sõber kass Bruno.
Kuna kass ei suuda kuidagi leppida pesamunaga, oleme sunnitud kassi ära andma, mida elab kohutavalt üle vanem laps. Mida soovitate, kuidas organiseerida kassi üleandmine nii, et see ei tekitaks aastateks mõra vanema lapse ja meie kui vanemate vahele? Oleme hästi mures.

Arst vastas:
Tõnu Ots
dr Tõnu Ots
Psühholoog
Toaloom on igal juhul iga lapse arusaamades pereliige, õueloomaga ehk sellist lähisuhet ei pruugi tekkida. Olukord lapse jaoks ei erine sellest, kui peaksite temagi ära andma. 11- aastane ehk ei küsi, aga väiksemad küll: "kui mina teile ei meeldi, kas te annate minu ka ära?"
Milles probleem selle Brunoga siis on? Kui ta ilmutab agressiivsust, on võimalik ta kastreerida - see muudab isased kassid rahulikumaks. Pahatihti ilmutavad kassid armukadedust sel viisil, et käivad võõras voodis pissimas - siis tuleb püüda neid lahus hoida või isegi puuri kasutada.
Kui tõesti on nende kooseksisteerimine ohtlik, tuleb anda kassile "puhkus" mõnes tuttavas peres või maakodus, kus saab teda vaatamas käia ja kust tal on võimalik kunagi koju tagasi tulla. Koerad kinnistuvad pererahva külge, kassid kinnistuvad kodu külge. See tähendab, et ära antud kass võib mingi aja pärast kodutee leida ja tagasi tulla ning vanemate võimalikud hädavaled paljastuda.
Mida te selle Brunoga ka ette ei võta, peab teie laps selle otsustamise juures osalema (välja arvatud ehk kastreerimine, mis peaks lapse teada oema kui arsti juures käimine).