Tahaksin saada niiväga seda, mida kunagi ei saa. Nimelt last. See teeb väga haiget. Mitte miski ei tundu enam tähtsana, mul on täiesti ükskõik, mis ümberingi toimub. Ei suuda mõtteid viia eemale sellelt, et olen elus läbi kukkunud, tunnen ennast saamatuna. On tunne, et kõige tähsam kordaminek elus on lapse saamine. Igatsus tema järele on nii valus. Saamatuna tunnen sellest hoolimata, et tegelikult ei ole see minu viga, miks me mehega last ei saa. Viga on mehes, kuid see polegi tähtis kelles, sest lõpptulemus on ikka üks. Oleme elanud nii juba palju aastaid. Olen muutunud väga närviliseks, ütlen halvasti, ei taha midagi teha ega minna, tööl on veidi kergem, kuigi ega sealgi ei vabane sellest lõputult närivast pingest.Kardan, et rikun omavahelised suhted mehega. Kus leida abi ja mida teha? Kas ongi võimalik muuta oma suhtumist ja leppida lastetusega? Minule näib see nii võimatuna, tundub, et elu lõpuni piinab see väga. kuigi pidi ju olema võimalik leppida igasuguste asjadega?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Nagu ma Teie kirjast aru saan, ei ole teil võimalik saada lapsi kuna mehel on teatud eripära või lapse saamist takistav probleem. Kuna Te soovite väga last saada, siis tuleks mehega koos läbi arutada kõik lapse saamise võimalused: kunstlik viljastamine, spermadoonor, lapsendamine on need, mis mul esimesena pähe tulevad. Kui kõik võimalused on Teie jaoks mingil põhjusel välistatud ja te olete otsustanud lastetusega leppida, siis saaksite te kindlasti abi psühhoteraapiast. Praegu tundub, et lapse teema on muutunud Teie jaoks kinnismõtteks ja tekitab tõsiseid emotsionaalseid probleeme. Soovitan leida psühhoterapeut, kellega saaksite kõiki võimalusi kaaluda ja õppida, kuidas oma mõtete ja tunnetaga paremini toime tulla.