Tere!
Minu mureks on see, et vahetevahel mõtlen tahtmatult surmale ja siis tuleb jube tunne peale. Mõtlen (nagu ma eelnevalt ütlesin tahtmatult), et kui suren ei näe kedagi enam ja kõik on nagu must maa. Vahel ärkan isegi öösel üles, sest tunnen nagu maetaks mind mulla alla. Need hirmsad tunded lausa häirivad sest teinekord jooksen mööda tuba ringi enne kui hoog mööda läheb. Kas on olemas mingit ravi või pean ma ise midagi tegema, et need hood lõppeks?
Teid ettetänades 22 aastane naisterahvas

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Meie kultuuris on surmahirm väga suurel osal inimestest. Surmast eelistatakse mitte mõelda ja sellest mitte rääkida. Teatud perioodidel mõtleme me surmale rohkem. Enamasti siis, kui sureb keegi lähedastest, oleme ise eluohtlikus olukorras ja ka vanemaks saades. Mõnikord võivad mõtted omandada sundusliku iseloomu st tulevad pähe korduvalt vaatamata sellele, et me ei soovi neid mõelda. Seejuures võib tekkida olukord, et mida enam me mingit mõtete tõrjume, seda enam ta jälle kordub. Teie poolt kirjeldatud surmamõtetel võib olla mitmeid põhjusi. Soovitaksin pöörduda psühholoogi poole, et saaksite koos neid mõtteid arutada ja nendes paremini selgusele jõuda. Siis on hõlpsam ka neid häirivaid mõtteid vähendada.