Olen 35.a. mehest lahutatud 2 aastat tagasi, meil on 5.a.laps. Isa suhtleb lapsega meeleldi. Lahutada tahtis mees kuna leidis uue naise, kellega küll koos ei ela. Lahutus toimus väga kõva sõja ja kohtu teel. Kuigi tunnen, et ta on minuga halvasti käitunud, armastan ma teda siiani ja hakkaksin temaga uuesti koos elama. Kas on mõtet ja on see üldse normaalne selline minu poolne soov? Uue suhte järgi puudub huvi ja ei ole ka vahepeal kedagi olnud. Oma sellisest soovist ei julge ma, ausalt öeldes, kellegagi rääkida, kuid mind vaevab pidevalt see kinnisidee. Kas peaks pöörduma psühholoogi poole?
Tänan!

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Kõigepealt pean vabandama, et ei ole Teile määratletud tähtaja jooksul vastanud. Olin pisut tõbine.
Teie küsimusele on üsna raske vastata (peale selle viimase küsimuse, mille vastuseks on ikka ja alati "jah"). Mitmed uurimused väidavad, et partneritel, kes lahutasid ja hiljem uueti abiellusid, kerkisid taas üles needsamad probleemid, mis neid lahku viisid. Ehk siis vanad vaevad elustusid taas ja ega midagi paremaks ei läinud. Ma ei tea küll, kui paljud uuesti abiellunutest mõne aja pärast taas lahutasid. See on asja üks külg. Teine külg on see, kuidas te lahku läksite. Teie kirjast on näha, et see ei olnud eriti rahumeelne. Kas Te suudate seda ära unustada? Kas Te suudate andestada, et Teie partner vahetas Teid välja kellegi teise vastu? Või ehk kasutas teise naise olemasolu Teist vabanemiseks? Kas Te olete suutnud ületada need raskused, mis teie ühises elus esile kerkisid, et selline olukord, mis teid lahku viis, võis üldse tekkida? Kui Te praegu vaatate tagasi kooselatud aastatele, kas Te näete neis midagi, mille edasikestmist Te sooviksite? Kas Te näete neis asju, mille kordumist Te mingi hinna eest ei tahaks? Milline on võimalus, et need asjad uuesti ei korduks? Ja kas Te olete valmis midagi muutma oma elus ja suhtumistes, et need asjad ei korduks? Ja kas Teie mees on selleks kõigeks samavõrd valmis? Palun mõelge väga hoolega nende küsimuste üle, enne kui Te teete mingi otsuse, mis suuresti mõjutab Teie edaspidist elu ja mitte lühikese aja jooksul.
Lugupidamisega,
Harri Küünarpuu