Tere,
Minu 4 aastane tütar käitub kodus kohutavalt. Lööb meid (isa ja ema), haugub vastu, esitab ähvardusi ja nõudeid stiilis, et "kui sa mul seda saadet vaadata ei luba siis ma viskan teleka aknast välja" ja näiteks poes: "kui ma pean seda selga proovima siis sina pead mulle ka selle mänguasja ostma". Kui ma palun tal midagi teha (tuba koristada või ennast riidesse panna) siis ta ei kuula, ei kuula ka siis kui ma ütlen seda 4-5 korda järjest. Kuulab alles siis kui mu hääletoon tunduvalt tõuseb ja siis juba lõppeb kõik nurina, virina ning vahest nutuga.
Kuna me mehega ei karju ega peksa kodus teineteist siis ei mõista ma mis me valesti teeme, et meie laps nõndaviisi käitub.
Ja selline käitumine toimus meil ainult kodus. Vanaema ja kasvatajad olid väga üllatunud. Tüdruk olevat vanaema juures ja lasteaias väga tubli ja hea laps.
Selline asi kestis umbes alla aasta ja nüüd eile ütles kasvataja, et tüdruk oli ka lasteaias möllu teinud.
Ma olen proovinud temaga rääkida aga vist minu oskamatusest pole see nagu temani jõudnud.
Siit ka küsimus, et mida me mehega valesti teeme? On tal tähelepanu vajadus suurem kui ta siiani saanud on?
Või peaks minema lastepsühholoogi jutule siis äkki oskab laps end avada ja rääkida oma murest.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kui neiu korraldust ei soovi täita, kuna tal pole hetkel tuju, või teeb ta midagi palju toredamat, siis ei suuda ta seda teha ka 4-5 kordse ütlemise järel. Soovitan temaga kokku leppida nii, et tema teeb oma tegevuse lõpuni ja siis teete temaga koos selle tegevuse, mida ta kohe teha ei taha. Kui laps esitab Teile nõudmise ja kaupleb Teiega, siis soovitan sellistele nõudmistele mitte järgi anda. Püüdke alati rahulikuks jääda ja omapoolsetest nõudmistest mitte taganeda. Tuleb arvestada sellega, et laps on väike ja väga resuluutseid nõudmisi ei tuleks esitada. Muutke nõudmised mänguliseks ja olge mõlemad mehega mängus osalised.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.