Tere!
Olen 24 aastane neiu, elan väikeses maakohas, üürikorteris.
Mul on järgmine probleem: mul on põhimõtteliselt kõik eluks vajalik olemas-töö, kodu, küllaltki hea palk, sõbrad, õpin ülikoolis jne.( puudu on küll armastus ja see, kellega koos elada ja seda jagada, mis on tegelikult ju kõige tähtsam), aga ma ei ole oma eluga üldse rahul. Tahan kogu aeg midagi muud ja kui see "muu" mul käes on, ei ole ma sellega varsti jälle rahul.Olen elanud 6 aasta jooksul kolmes erinevas kohas ja kogu aeg midagi otsinud ja oodanud.Ja ei ole siiani veel aru saanud, mida ma elult saada tahan.Oma praeguse töökohaga ma rahul ei ole (olen olnud 6 aastat õpetaja), aga ei tea ka täpselt, mida ma selle asemel tahaksin teha. Sõpradega, kes mul on, saan ma üldjuhul hästi läbi, kuid vahel leian , et ma ei sobi nende seltskonda üldse ja tahaks hoopis teistsuguste inimestega läbi käia jne jne. Miks on mul kogu aeg vaja midagi oma elus muuta? Miks ei suuda ma rahul olla sellega , mis mul momendil on olemas? Mida ma peaksin tegema, et olla rahul sellega , mis mul on?

Arst vastas:
dr Elen Kihl
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS Tartu ja Pärnu osakonnad
Te kirjeldate neid asju, mis on Teie elus hästi ja ka neid, millest puudust tunnete. See on inimese üsna loomulik seisund. Kes siis oleks rahul absoluutselt kõigega! Nüüd aga Teie otsingute juurde. Te kirjutate, et olete vahetanud elukohti ja kogu aeg midagi otsinud ja oodanud. Inimesed küpsevad ja leiavad ennast igaüks eri ajal ja eri vanuses. Otsingute ja oma koha leidmise aeg toimub enamasti noores eas ja 24 ei ole selles suhtes kaugeltki mingi piir. Nii et üks võimalik variant oleks võtta otsinguid ja teatud rahulolematust kui loomuolikku etappi oma elus. Kui Teile aga tundub, et rahulolematus hakkab Teid kurnama, siis oleks sobiv proovida sõnastada oma tegelikud soovida ja tahtmised. Need võib siis jagada sellisteks, mille heaks saab kohe midagi ette võtta, mille saavutamine on aja küsimus ja sellised, mida tõenäoliselt ei olegi võimalik saavutada. Ei teeks halba, kui saaksite seda arutada kellegi usaldusväärse inimesega, kes teiega kaasa mõtleks. Võiksite arutada oma probleeme ka psühholoogiga. Mõnikord võib kauakestev rahulolematus saada vallandajaks depressioonile või mõnele muule häirele.