Tervist
Olen üks murelik lapsevanem, kes on hädas oma 1a 9kuu vanuse pojaga. Nimelt on asi selles, et hammustaja on pere 3-s laps ja kõige rohkem tähelepanu keskpuntis , kuna õde on 16 ja vend 4,5 aastane, siis jagub täheleban rohkem kui kaks jagu.Kui väikemees oli pisike, siis oli õel mäng selline, et venna võis teda juustest tirida ja küünistada. Loomulikult oli see omamoodi vahva, kuna tema miimika oli üli vahva selle juures ja ajas kõiki naerma. Mida aeg edasi seda rohkem hakkas poja teistele haiget tegema, kuigi ise ta seda haiget tegemise alla ei pannud. Vaatamata meie pahandamistele jätkub teme küünistamine ja hammustamine. Olen lugenud, et sellises vanuses pidi olema selline käitumine nende väljenusviisiks. Näiteks 4.5 aastane kardab teda üpris palju. Ega isegi ei tea kunagi ette kas nüüd kallistab või küünistab. Oleksin ülimalt tänulik, kui Te saaksite asjakohast nõu jagada, kuidas sellistel puhkudel õigesti käituda, sest kardame ise mingit viga teha. Ei tea ju kas keelata või käskida.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Väikevend soovib, et te endiselt naeruga reageerite tema käitumisele. Ta ei saa aru, miks nüüd keegi ei rõõmusta. Talle tuleb jätkuvalt mõista anda, et selline käitumine teeb teisele haiget. Kui poja hammustab, või küünistab, tuleb emotsionaalselt reageerida ja iga kord teatada, et nii käitudes on valus ja teistele haiget teha ei tohi. Venna julge käitumine näitab nooremale, et teda ei kardeta ja hammustamine ei ole nali. Samuti võiks vend talle selgelt mõista anda, et ta ei taha temaga mängida, kui ta hammustab.
Mõne aja pärast väikevend unustab sellise käitumise.
Jöudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.