Tere!
Kas ja kuidas oleks võimalik inimesele midagi selgeks teha, kui inimene kas ei taha aru saada või ei ole võimeline asjadest adekvaatselt aru saama. Kas näiteks on võimalik inimesele teadvustada tema alkoholiprobleemi või teha selgeks, et ta ei saa teiste kulul elada (inimene ise ei näe selles midagi taunimisväärset, tal on selleks enda arvates isegi õigus) või on tõesti see rääkimine nagu seinaga ning parem on sellele käega lüüa.
Ette tänades

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Soovitan Teil selle inimesega rääkida rolliootustest. Püüdke esitada talle oma ootused ja kuulake ära tema ootused Teile. Kindlasti on Teie kaaslasel soove Teie käitumise muutmiseks, kuulake ta rahulikult ära. Järgnevalt leppige kokku käitumine, mis teid mõlemaid enam-vähem rahuldab. Edaspidi tuleks mõlemil teha omapoolseid pingutusi, et kokkulepetest kinni pidada. Kui selline lähenemine ei ole Teie meelest edukas, tuleb Teil enda hoiakut tema suehtes muuta. Vaadelge kaaslase häid omadusi ja püüdke veidi leppida sellega, mis Teile hetkel ei meeldi. Kiitke kaaslast tema heade omaduste pärast, tõstke ta enesekindlust, siis pole tal vaja tuge ja lohutust pudelist otsida.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.