palun abi .mida teha siis kui 2 aastane tütar hakkab´igasuguste asjad peale jonnima.Temalt küsin kas tahad õue minna tema ütleb ei taha ja kui ta vägisi riide olen saanud ja siis õues olen ja vaja juba tuppa minna on temal jälle ei taha ja nii on iga asjaga.oleme karistanud vitsaga kui sõna ei kuula aga ta ei tee sellest väljagi oleme ka rahulikult temag rääkides proovinud aga ikka pole õnnestunud.Tihti peale tekkib tema jonnimisest terves peres tüli ,sest kõik muutuvad sellest närviliseks ja vihastavad kergesti.

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Teie lapsel ongi jonnimise aeg ja see on arengu loomulik osa. Soovitan muretseda mõni lapse arengut tutvustab raamat, neid on ilmunud mitmeid. Karistamine ei anna head tulemust. Last tuleks innustada ja kiita. Kõige olulisem on lapse kasvatamise puhul, et vanematel on üksmeel. Laps tajub väga ruttu ära selle, kui üks vanem lubab ja teine keelab ja see ajab ta segatusse. Ta ei saa aru käsu sisust.
Armastage oma last, näidake talle, et te väärtustate ja usaldate teda, alles siis saab ta teie poolt seatud piiridest aru.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.