Tere! Mureks on lapse käitumine uues koolis.Eelmisel aastal tuli meil õpetaja kiusamise tõttu kooli vahetada. Õppimine on läinud hulga paremaks, kuid koolis hoiab ta omaette, suhtlemist otsib õpetajaga. Kui küsida, kuidas sul teiste lastega meeldib, siis vahel on vastus, et ma ei taha sinna minna. Õpetaja sõnul tunde ta ei sega , on vaikne. Juurde on tulnud valetamine , siis kurdab õpetajale ja minule, et teised teda kiusavad. Õpetaja sõnul keerutab ta jutu kokku (valetab), mida tegelikult polegi juhtunud.Teised temaga sedasi enam suhelda ei taha. Eelmises koolis halvustas õpetaja iga tema tehtud asja ( see ei ole niihea, kui vaja). Seetõttu käisime kahe psühholoogi juures. Mida teha edasi?

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Kahjuks kirjas puuduvad andmed lapse vanuse kohta.
Kohanemine võtab alati aega ja näib, et Teie lapsel läheb aega rohkem vaja. Kuna eelmine õpetaja ei pööranud Teie lapsele positiivset tähelepanu, siis soovib ta seda nüüd uuelt õpetajalt. Lapse kohta ehk ei saagi öelda, et ta valetab. Ta soovib tähelepanu ja kuna eakaaslased temaga ei suhtle, siis mõtleb ta välja sellise väite. Pöörake ise lapsele rohkem tähelepanu, kergitage tema enesehinnangut, kiites teda kõige eest, mida ta vähegi hästi teeb. Õpetajalt võiks paluda, et ta pööraks rohkem tähelepanu lapsele, et ta enesekindlam oleks. Tore edusamm on see, et ta uues koolis õpib paremini.
Jõudu ja edu soovides!
Irene Kalvet.