tere
minu poeg on 2 aastane, aga potile ei küsi. olen talle ilusti rääkinud, et kui tunneb siis öelgu kohe emmele. ja samas minuteid hiljem vaatab otsa, räägib ja punnitab püksi. minu arust on tegemist psühholoogilist laadi probleemiga. isa on väga kuri kui laps püksi kakab ja pissib ja on isegi teda selle eest karistanud. äkki on lapsel mingi hirm tekkinud? samas lasteajas juhtub seda vaid kord kuus. muidugi öisest alla pissimisest ei maksa rääkidagi. palun andke nõu, kuidas aidata lapsel mõista poti tähendust. mul on esimene laps, kogemusi pole.
ette tänades

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Tõenäoliselt võib oletada pigem psühholoogilist kui kehalist probleemi siis, kui käitumine eri kohtades on erisugune.
Ma soovitaksin Teile külastada www.perekool.ee lehekülge. Perekoolis on mitmeid foorume, kus vanemad kasvatusteemadel mõtteid ja kogemusi vahetavad.
Teine võimalus on külastada perekonnapsühhoterapeuti või tagasihoidlikuma nimega -- perenõustajat. Kui vanemate vahel on pinge millegi üle, kasvõi selle üle, kas tasub lapsega pahandada, kui ta potile ei jõua, siis peaks kõnelema vanematega, miks neil selles asjas erimeelsused on. Ja kas nad ehk selle kaudu ei lahenda mõnd muud omavahelist vastuolu.
HK