4-5 aastat vana laps valetab teadlikult, et tema pole pahandust teinud ja ajab teod teiste laste kaela(kasvataja sõnul lasteaias on nii). Ei saa aru, kas ta ka ise siiralt usub valet või mitte. Mida peaks ette võtma?Kuidas taolisest käitumisest lahti saada.
Anne

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere Anne!
Kui laps oma pahandusi ei tunnista, võib arvata, et ta kardab karistust. Selles vanuses lapse puhul väljend: "valetab teadllikult" on ehk liiga karm väljend. Lasteaias saab talle ka selgeks, et nii tulebki öelda. Mõistlik oleks lapsele seletada, et tehtud tegu tuleb tunnistada, mitte süüdistada teda valetamises. Arutage seda lasteaia õpetajaga. kuid tehke seda delikaatselt. Oluline on, et laps tunnistaks oma tehtud tegu ja ei peaks saama karistatud nii, et ta leiaks hiljem võimaluse kõike eitada, või teist kaela veeretada oma tegu.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.