Minu poeg on nelja aastane ja oma tüübilt aktiivne toimetaja. Kindlasti on ta oma olemuselt selline rahutu hing, ning kangust jagub temas ka mitme lapse jagu. Tõsisemaid jonniperioode on olnud kaks ja nende vahel on olukord olnud hõlpsamini kontrollitav. Samas on ka mõlemad vanemad tugeva iseloomuga ja Eesti kontekstis ehk keskmisest energilisemad tüübid. Raseduse ajal läksime poisi isaga lahku ja mingi mõju minu üleelamistel kindlasti lapsele oli. Samas on poiss alati olnud rõõmsameelne.
Küsimus selles, et poisi vanavanemad käivad peale, et tuleks lapsega lastepsühholoogi kuurde abi otsima minna. Et on teine liiga rahutu ja kohati agressiivne ning keskendumisvõime on kah nõrgavõitu. Tean, et üks näitaja on lapse võime üksi mängida. See soov või oskus tekkis tal küll suhteliselt hilja - ehk enne kolme eluaasta täitumist ja praegu unustab ta end kuni pooleks tunniks üksi mänguasjadega mängima. Pikem see aeg ilmselt pole. Lasteaed meeldis talle väga ja tundub, et seal käitub ta paremini ka kui kodus. Seda võin küll tunnistada, et mida adekvaatsemalt, süsteemsemalt ja järjepidevamalt mina lapsega käitun, seda mõistlikum on ka tema. Jätkuks vaid jõudu igal hetkel parimat anda...
Kas on olemas mingid kriteeriumid, mille alusel kodus püüda last hinnata? Et kui problemaatiline see olukord siiski on ja kas peaks kellegagi vestlema.
Tänan juba ette, Emme

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Parim lastepsühholloog on lapsele tema ema ja isa. Kui Te ise olete temaga järjekindlam, siis on tema kah tublim. Muidugi.
Aga ega kellegagi rääkimine pole kunagi halb. Ja kui see rahustab vanavanemaid, siis miks mitte. Ma olen siin juba mitmele inimesele soovitanud Tallinnas töötavat kogemustega lastepsühholoog Malle Laenet. helistage talle telefonil 056 495 614 ja küsige, millal ta saab teid vastu võtta. Kui Te ei ela Tallinnas, siis leiate kindlasti ka oma elukohas lastepsühholoogi. Lastepsühholoogidel on terve rida metoodikaid, mille abil hinnata lapse mitmesuguseid iseärasusi.
HK