Tere.Olen 24 aastane, üsna tundlik inimene ja emotsionaalne.Minu jaoks on loomulik,et mees ei häbene naist avalikult tunnustada ja kallistada,vajan ka kodus hellust ja hoolitsust ja pakun seda ka ise.Aga olen armunud inimesesse,kes on teistmoodi suhtumisega.Elame paar aastat koos,aga selle aja jooksul olen saanud vast paar lilleõit-need ka sünnipäevaks.Ei kuule enda kohta romantilisi komplimente,kuigi võõrad mehed pidevakt teevad neid.Vahel harva ütleb ise,et armastab mind.Tavaliselt pean ise kõiki romantilisi ettevõtmisi alustama.
Vot mitte ei saa aru.miks mõnel mehel pole romantikameelt,miks ei saa päevaski kord midagi armsat öelda,ilma et ma ise kõike meelde ei tuletaks.Tahaks tunda end naisena. Olen talle isegi rääkinud mis mind rõõmustaks,tahan iga päev kuulda,et olen talle kallis. Kuidas panna mees tunnetest rääkima,kui ta iga probleemilahendamise eest põgeneb-lootes,et varsti laheneb kõik ise ? Kuidas panna mees tunnetest rääkima ????
Marleena

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Inimesi on mitmesuguseid. Üks räägib tunnetest, tene ei räägi. Mõni ainult räägib. Mõni teeb. Ehk Teie partner on selline, kes rohkem teeb kui räägib. Ja need kes räägivad, tihti ainult räägivad. Ma mõtlen neid võõraid mehi. Igaühel on kooselus oma roll täita. Ja ehk on Teie roll just see, mis Te teete: alustada romantilisi ettevõtmisi.
Ma ei usu hästi, et kedagi saaks panna tegema midagi, mis on talle võõras. Muidugi, öeldakse, et karudki võib tantsima panna, aga kas see on siis enam karu? Kas see oleks siis enam Teie partner, kui ta oleks teistsugune? Ja mis temas kaduma läheks, kui ta muutuks kellekski teiseks? Ja kas siis teiste inimeste komplimendid tunduksid nii toredad, kui Te neid väga tihti kuuleksite? Komplimentidest võib ka tüdineda, romantika muutuda läägeks mittemillekski. Romantika ongi ehk sellepärast romantiline, et see ei ole igapäevane. Nagu ka rõõm ja õnnetunne on sellepärast nii väärtuslikud, et need on harvad külalised. Kas Te kujutaksite ette, et rõõm oleks püsiv seisund? Ja ehk Teie partneri harva öeldud "ma armastan sind" on väärtuslikum ja tõelisem kui ta iga päev seda ütleks. Kas Te ehk olete näinud seepides tegelasi, kes iga lauset alustavad ja lõpetavad tüüpilise ai-lav-juuga. See ei kõla enam kuigi veenvalt ja kõlab pigem sidesõna moodi kui tõelise tundeväljendusena.
Ehk Te peaksite õppima nägema oma partneri tegemistes ja toimetamises seda, mismoodi ta näitab Teile oma kiindumust ja armastust. Vaadake sõnadest sügavamale ja hinnake seda, mis Teil on.
Palju õnne,
HK