oleme sõbrannaga juba 6 aastat head sõbrad olnud. Viimase paari aastaga on ta väga närviliseks läinud. ei või iial ette teada millal ta vihastab ja karjuma hakkab. ta solvub igasugute asjade peale ning hakkab peaaegu kõige peale karjuma. tema vihahood võivad tulla peale kus tahes:tänaval, kohvikus, loengus. mina seisan kõrval ja vaatan pealt ei oska nagu midagi teha. paaril korral olen talle rahulikult öelnud, et tal pole mingit õigust teiste peale karjuda, kuid see ei aita. mul on ka vastik, kui ta mu peale koguaeg karjub. mida ma peaksin tegema.
leanne 16

Arst vastas:
dr Katri-Evelin Esop
Psühholoogilise Nõustamise Keskus SENSUS, Praktilise Psühholoogia Erakool SENSUS
Inimese emotsionaalne seisund ei ole väga sageli seotud välise keskkonna või teiste inimeste käitumisega. Sageli on selle taga inimese hinnangud iseendale, olukorrale. Seega võivad inimesed kõrvalvaataja arvates vihastada pealtnäha täiesti tavalistes olukordades, kus polegi justnagu põhjust. Arvatavasti seostub mingi detail olukorrast või teiste käitumisest selle inimese usumustega iseenda või teiste inimeste kohta. Need uskumused võivad olla ka negatiivsed: ma ei meeldi kellelegi, olen saamatu, olen armastusväärsusetu, kui mu sõber mulle pidevalt tähelepanu ei pööra, siis ma ei meeldi talle, kui teised mind ei imetle, siis pole ma midagi väärt jne. Taolised mõtted on tihedalt seotud negatiivsete emotsioonidega-vihaga, kurbusega, nördimusega. Emotsionaalsete pursete leevendamiseks tuleks modifitseerida uskumusi ja hinnanguid. Kuna äärmuslikud emotsioonid on ka isikule endale raskesti talutavad, soovitan pöörduda psühholoogi poole.