kuidas saate te isiksust analüüsida, kui te ei tea inimesest midagi?
aga siiski olen ma segaduses.nagu otsiks midagi?- nagu otsiks ennast.. olen juba eelmisest aastast mõelnud kuhugi psühholoogi(koolipsühholoog ja meil siin vallas on ka üks) jutule minna.aga kas nad niisama mind kuulavad? saavad nad aru? võin nendega rääkida, vaielda, konsulteerida, ennast lahti mõtestada? oma pere/sõprade- sõbrannade jaoks on see liiga keeruline , ma kujutan ette..
olen ise natuke uurinud ja endaga palju aru pidanud, et mis mul siis viga on.
üks on kindel: mul on mingi kompleks. aga ma ei saa aru, milles see seisneb. otsin seda vastust.
asi võib olla ka väga loogiline. olen 17 ja tegemist on vist selgelt ka noorteprobleemiga. kõik see elluastumine ja puha(- nagu räägitakse üldtuntud tõdede põhjal)
tõsisem asjade keeruliseks ajamine algas eelmine aasta, kui läksin maakoolist linnakooli 10-ndasse klassi. "kõik algas.." -all mõtlen keerulisemat enese analüüsi, pidevalt segaduses olemist jne.eneseteadvuse kasv. mul tekkis mingisugune "paanikahäire"(nagu ma seda endale eelmine aasta nimetasin) see on hirm. mingil hetkel tunnen enndast kohutavalt abitult.. ma vihkan seda tunnet ja olen teinud sellest endale kohutava probleemi. peaasjalikult tekib see siis , kui ma pean esinema(mida ma ju koguaeg olen teinud. aga keskoolist alates oleks ma nagu uus "sellel alal"), kui pean ennast esitlema või kui mind pingsalt jälgitakse.
mõtlen tihti- sügavalt ja palju. mulle tegelikult meeldib see. kas ma olen siis hingelt filosoof/psühholoog? kas selle peale võib oma järgneva elu rajada?
ma ei taha eriti uskuda,et mul on murdeaeg, sest 17- aastaselt peaks ju need tunnete üles-alla kõikumised läbi olema. siiski, on ka erandeid...
ei saa ka aastalõppu põhjuseks tuua. kuid see võib ka olla üks põhjusest..
asi peab olema minus...mõtteid on niiii palju..

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Nooruki- ja neiuiga on üleminekuperjood lapsepõlvest täiskasvanuikka. Selle perioodi pikkus sõltub paljudest asjaoludest, eriti ühiskonna majandusest ja kultuurist. Vaatamata sellele, et tänapäeva noored küpsevad suguliselt varem, vajate te pikemat aega täiskasvanu rollide ja oskuste õppimiseks. Mida parem majanduslik olukord ühiskonnas on, seda pikemaks periood kujuneb ja vastu-
pidi, mida halvem on, seda kiiremini saadakse täiskasvanuks.
Teie mõtted endast, arupidamised endaga on normaalsed, toredad nähtused. Küllap olete ka piisavalt auahne, soovite jätta endast head muljet kõigile. Siit võib tulla ärevus, kui esinemine või tähelepanu on soov, kuid samal ajal perfektsuse nõue endale kõrge.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.