Minu viimase aja (pool aastat) suurimaks probleemiks on kujunenud punastamine igal võimalikul momendil. Ise arvan, et selle põhjuseks on langenud enesehinnang ning kartus autoriteetsemate inimeste ees, kuid probleem on juba suuremaks kujunenud. Isegi kui ma ei tunne inimese ees aukartust, lähen ma näost tulipunaseks (mitte põskedest roosaks nagu alguses) ning veel olen tähele pannud, et punastan ka seda ise mitte tundes st leian peeglist õhetava näo. Pealegi on mul suured probleemid oma äkilise alkohoolikust noormehega. Probleem on eriti suur töö jures, kus ma töötan klienditeenindajana. Peale selle käin ka ülikoolis. Nüüd hakkasin uuesti sööma Amitriptyliini.
Neiu, 20 aastat vana!

Arst vastas:
dr Irene Kalvet
Irene Kalveti Konsultatsioonid OÜ
Tere!
Punastamine on seotud ärevusega. Kirjast ei selgu Sinu noormehe äkilisuse mõjust Sinule. Kas Sa tunnned hirmu tema ees, või piinlikkust tema käitumise pärast? Kas süüdistad ennast, või pead end vastutavaks, kui olukord väljub kontrolli alt?
Suhtlemissituatsioonis kellegiga muutud Sa liialt ärevaks, kuna kardad kaotada kontrolli olukorra üle. Kliendiga eduka suhtlemise aluseks on see, kui suudad olla rahulik ja tead täpselt, mis on Sinu eesmärk. Kui klient ei vasta Sinu ootustele, ürita jääda võimalikult rahulikuks. Igal kliendil on erinevad nõudmised ja kõiki nõudmisi pole võimalik täita ja see ei sõltu iga kord Sinust.
Sa oled tubli noor neiu, käid ülikoolis ja töötad.
Jõudu ja edu soovides!
Irene.