Paroxetin juba 6aastat 26.06.11 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere, olen kasutanud sellist ravimit nagu Paroxetin juba 6 aastat. Tahtsin nõu küsida, et kas selle ajaga see rohi kuidagi ära ei kahjusta tervist? Viimasel ajal on tulnud jube masendus ka peale ja sünged mõtted. Ravim kirjutati kunagi paanikahäirete pärast.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Kestval rohu võtmisel organismi enda võimed "uinuvad", vajame harjutusi, kehalist aktiivsust.
Kaks olulist raviprintsiipi:
a) minu ristkülik diagonaaliga ja nn "uued prillid" ja b) teiseks 3E- printsiip.
a) rohu tähtsus väheneb /ristküliku vähenev kolmnurk/ kui harjutusi teeme /ristküliku suurenev kolmnurk/(neid harjutusi on viis rühma: kehalised, sotsiaalsed, meelelised, hingehoid ja palve-meditatsioon). "Uued prillid" on uus hoiak, uued prioriteedid.
b) 3E-d Ennistamine e ravi, ennetamine e profülaktika, edendamine e trenn.
vt. minu raamatust "Väljavalitu" ja siis uurida Tervisemaja soovitusi.
head tegutsemist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Antidepressantide kuuri lõpetamine

Tere! Võtsin Paroxetin 40 mg antidepressante ärevushäirete raviks natuke üle pooleteise aasta. Üks hetk otsustasin omal käel nende võtmise lõpetada. See oli nüüd juba paar kuud tagasi. Nüüd on olukord ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Organismis (ajurakkudes) on retseptorid olemas, mis reageerivad AD-le (ka paroxetin). Seega - nö tavatöö olukorras saab organism selle AD aine (aine analoogi) organismist endast.
Kui me oleme kestvalt ...

Loe edasi

Unehäired.

Tere päevast!
Mul on selline probleem, et ei saa magada juba rohkem kui 1,5 aastat. Olen võtnud antidepressanti Rexetin 7 kuu jooksul, võtsin ka Imovanet ja Diazepeksi. Praegu AD rohkem ei võta. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rexetin (Paroxetin: Seroxat jt) on serotoniini ainevahtust mõjutav AD. Hea mitmete ärevushäirete korral jms. Kõrvalnähtudest on esiplaanil unihäire - seega uneprobleemide korral ta esmavalik ei oleks. ...

Loe edasi

AD ei aita

Olen ca 3 kuud Paroxetini võtnud.
Algul tundus, et mõjub ja kõik läheb paremuse poole.
Nüüd aga on hoolimata ravimi võtmisest meeleolu jälle nullis - miski ei huvita, midagi teha ei taha ja ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Paroxetin, Seroxat, jt. Serotoniini ainevahetust mõjutavad AD on head, aga neist üksi ei piisa.
vt. Enneti ristkülik diagonaaliga ja "uued prillid" printsiipi ja seda ka rakendada.
Milles ...

Loe edasi

sotsiaalfoobia

Tere,
mul diagnoositi psühhiaatri poolt 3 aastat tagasi sotsiaalfoobia ja sellest ajast alates olen tarvitanud Paroxetin Hexal-i. Umbes pool aastat tagasi üritasin aeglaselt maha jätta ja arsti ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Mul on selline küsimus, et kas mingi tugeva rahusti toime ( näiteks Xanax) võib aidata näiteks esinemissituatsioonis paanikat vähendada ja maha suruda?
Sobib.
Pikemas perspektiivis tuleb ...

Loe edasi

paroxetin hexal ja kaalutõus?

Võtan Paroxetin hexali ja infolehel on kõrvaltoimeks märgitud kaalutõus, millest see tekib? Samas Seroxati infolehel seda märgitud pole.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kehakaal sõltub söögiisust-söömisest, ainevahetuse kiirusest, närvipingest-rahulikkusest, kehalisest aktiivsusest. AD võivad ka neid süsteeme suuremal või vähemal määral mõjutada. Ise saate ka ju paljut ...

Loe edasi

paroxetin

Tere,
olen 31 a. naine, võtan paroxetin hexalit juba poolteist aastat 40 mg päevas.Enesetunne on parem aga päris terve veel ei ole. Ma ei saa päris hästi oma arsti jutust aru kui kaua tohib seda ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Probleem ei ole antidepressandis. Kui Te midagi muud oma elus ei muuda, siis jäätegi seda rohu võtmise probleemi arutlema nagu noor Hamlet.
Vaja päevakorda võtta ka muud tervist mõjutavad vahendid: ...

Loe edasi

Paroxetin

Tutvusin siis paar nädalat tagasi ühe neiuga ning kogemata avastasin teda külastades, et ta tarvitab ravimit Paroxetin Hexal-i, mis ma lugesin on antidepressant. Et küsimus kas seda ravimit kasutatakse ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kallistage Teda rohkem ja ta tervis paraneb kiirelt.
Ärge häbenege!
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: