Ärevushäire? 06.04.11 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere! Olen 23-aastane, umbes 10 aastat on mul olnud kartus üksinda öösel kodus olemise ees. Isegi kui keegi kodus on, siis eraldi toas olles peab kindlasti telekas mängima või vähmalt tuli põlema, kardinad või ruloo peavad kindlasti akna kinni katma jne. See kõik häirib mu elu ja tekitab tihti piinlike olukordi, lisaks olen kogu aeg väsinud ja peavalud on mul olnud ka lapsest saadik, käisin isegi neuroloogi juures ja ta ütles, et on pingepeavalud. Tean, et pean midagi ette võtma, sest see süveneb ja süveneb, olen kogu aeg hajevil ja olulisi plaane tehes arvestan alati, et ei peaks üksi kodus olema õhtul. Olen ka läbi elanud raske lapsepõlve...isa jõi, peksis ema, laamendas jne...ja kõik juhtus õhtusel ajal. Tean, et see on kindlasti mõjutanud seda. Elan oma mehega koos, aga kuna tal töö nõuab nädalaid eemal olemist siis selle aja veedan ema juures, mis on närvesööv ja ausaltöeldes naeruväärne. Tean, et pean abi leidma, aga ma ei tea, kas minna psühholoogi juurde või psühhiaatri juurde?

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Nende sundhirmude vastu on arstirohi abiks. Psühhiaater kirjutab retsepti. Minu Palve-Meditatsioon aitab sisepingeid maandada ja on heaks harjutuseks ka peavalude ennetamise aspektist. Ema suhtes tuleb hoiakuid veidi muuta ja mineviku muresid tuleks võimalusel "arhiveerida" ehk need minevikku jätta. Head suhted abikaasaga on kasuks, turvatunnet suuredav. Enesekindlust tuleb samm-sammult edendada.
Abimõtteid vt. minu raamatust "Väljavalitu".
Head tegutsemist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Mure

Tere! Olen tarvitanud peaaegu 5aastat xanaxit0.5mg mõnel ajal rohkem mõnel ajal vähem ärevushäirete vaoshoidmiseks. 2kuud tagasi sain Xanaxi asemele Rivotrili Pool tbl hommikul ja pool tbl õhtul. Aga alustasin ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Orgaism tahab vabaneda pingetest, Isik soovi resultaati ruttu-ruttu (tableti neelamine ju sekundeid.
Rahustitele Xanazm Rivotril kohene Ei. ASemele kehaline aktiivsus, harjutused - see on 9/10 võimalustest, ...

Loe edasi

Hingamise peatumine/kadumine

Tere! Eelmine aasta kogesin ärevushäireid, mis kestsid ligi 1a. Hetkel on taandunud. Kuid alles on jäänud sellest ajast selline veider tunne, et ca kord päevas või nädalas 3-5 korda kaob hingamine ära ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kehaline aktiivsus, (jalutamisest ...kerge treeninguni) tugevdab hingamisfunktsioone, kõrvaldab selle kaebuse.
Hingamine olgu vaba, sörkjooksu tehes saaks sõbraga kergelt juttu ajada.
Pranayama ...

Loe edasi

ATH ja Skisofreeniasegu Valetamine Ilustamine Ükskõiksus Loobumistunne Hirm mitte hakkama saada eluga

Mida teha, tunne on et olen kokku jooksnud ja ei soovi ega viitsi enam võidelda. Olen terve elu seda yritanud ja pidanud tegema!

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Diagnoos on selleks, et teaksime mis valdkonnast me räägime. Oluline on see, et teada saada - kuidas tegutseda! Kuidas ja tegutseda. Skisofreenia puhul on oluline aasta pikkune jälgimisperiood ja siis ...

Loe edasi

Üritasin veene läbi lõigata aga õnneks ei teinud seda.

Tere

Üritasin endal veene läbi lõigata kuna oli eluisu otsas õnneks ma seda siiski teha ei julgenud aga nüüd käel paar triipu. Kas oskate öelda mida võiks peale panna et neid kriime ära kaotada? ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kestev - sügav depressioon on asja tuumaks. Seega kõik depressiooni vähendavad-kõrvaldavad võtted on kasulikud. Depressioon on tüüpiline mälufunktsioonide nõrgendaja ja psüühilise võimekuse vähendaja, ...

Loe edasi

Ravim Zoloft

Tere. Mulle kirjutas psühhiaater zoloft 50mg depressiooni raviks. Täna on neljas päev , olen võtnud praegu pool tabletti päevas. Esimesest päevast on tekkinud kõhulahtisus, kas see on normaalne?Muid kõrvalnähte ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravim on hea AD - kui sobib. Kõrvalnähud ei ole näidustatud e. neid ei tohi(ks) ravimisel tulla.
Võtke annus veel poole võrra väiksemaks (hõõruge ravim lusika seljaga lusika lohus - teine lusikas ...

Loe edasi

Diasepaam ja raviskeem

Psühhiaater määras mulle Bupropiooni 150mg 1x päevas ja Trasodooni 1/3 enne magamaminekut. Minu küsimus on, kas võin Diasepaami (5mg) päevapealt lõpetada ja minna üle uutele ravimitele, või pean annust ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ravimsõltuvuse puhul on vajalik hea koostöö oma psühhiaatriga. Peale tablettravi on olulised kõik tervendavad ,organismi tugevdavad võtte, mis teile meeleptärased, teile sobilikud.
Elusihid paika, ...

Loe edasi

Mis teha kui laps nokib oma kulmukarvu? 🥺

Tere !,mis teha kui laps lihtsalt nokib oma kulmu karvu , peaaegu kõik ära . Avastasin selle üks õhtu et kuidagi imelik on . Ja siis olen kindad kätte pannud jne . Et mis teha ? Koolis on kõik hästi õpib ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Kehaline aktiivsus, mõõdukas ja regulaarne.
Tervisepäevik - ise ananlüüsib, ise otsustab, et mida teha ja ise viib selle otsustuse ellu.
Pingeid aitab maandada minu palve (vt otsinguga Enneti ...

Loe edasi

Depressiooni lähedasel inimesel

Tere!
mure on selline et mu emal on diagnoositud depressiooni, mingi aeg ta ravis seda ja nüüd pea aasta aega ta ei ravi seda väidab et temal pole vaja ja arstid teda aidata ei suuda. Ta on omadega ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Alustada perearstist - aterosklerootilised muutused organismis, ka peaaju verevarustuse piirkonnas tekitavad meeleolu olulist langetamist.
Teise sammuna psühhiaater, et täpsustada psüühika osa nendes ...

Loe edasi

Depresioon

Tere

Mul on juba pikemat aega olnud tõsine depressioon. Kui varem sain sellega hakkama siis nüüd enam ei jaksa.
Tööl on väga pingelised ajad ja ma tunned kuidas ei suuda enam vastu ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Väsimus, uimasus, närvilisus, depressioon inimestel võib tuleneda nendest tööpingetest, töötingimustest.
Kiire majanduskasv aasta-paar tagasi piitsutas meid liigselt tööle ja vähe puhkama, rohkelt ...

Loe edasi

Vanaema kaotas nägemise äkitselt

Tere
Mure selline et mu vanaema kaotas nägemise äkitselt. Nüüdseks on juba kuuaega pime olnud. Põeb verevähki. Tehti tüvirakkude siirdamine. On psüholoogiliselt täitsa segi vahepeal. Kas nägemise ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Üks arsti mõte on - mikroinsult, sellega seoses on ka nägemise kiire kadumine võimalik.
Silmaarsti ja neuroloogi konsultatsioon annab siin selgitust, et kuidas ravida, kuidas tegutseda.
65-aastaselt ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: