Ärevushäire? 04.12.09 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere!

Kas alljärgnev võib olla ärevushäire vms ?
Nimelt juba mingi aeg tunnen päev läbi nagu süda väriseks. Kui päevaseid toimetusi teha, siis see suurt ei segagi, aga kui rahulikus olekus istuda või lamada on üsna ebamugav, värisemine vaheldub enda südamelöökide tunnetusega.
Sai tehtud EKG, midagi erilist pole näidanud, vaid öeldi seda, et südamelöögid on tõesti veidi tugevad. Aga nüüd põhiprobleem. Nimelt juba nädal aega on võimatu uinuda, siis kui tekib nii-öelda magamajäämise hetk, siis ehmatan ja kolmnurga piirkonnas on selline põrin ja värin nagu süda lööks mitusada lööki ja nii tunde järjest. Kui tekib uus uinumisehetk jälle kordub sama.
Mis seisundiga võib tegu olla...?

...kas võib olla ärevushäirega ja antidepressant oleks näidustatud? Ise kardan küll hakata neid võtma....(kirjutati Tsitalopraam) Kas oleks ehk lootust,et asi ka iseenesest paraneks?

Tänan vastuse eest:)

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Seda AD-d ma võtaksin. Perearstilt küsiksin ühe pudelikele Valocordin-Diazepam tilku ja neid võtaksin ärevuse-kaebuste korral 3-5 tilka ja uneeelselt 5-7 tilka. Annust ise korrigeerida.
Minu harjutus - Palve-Meditasioon aitab - maandab ärevuse, õpetab psühhoregulatsiooni.
Viis rühma harjutusi (vt. eelnevad soovitused või minu rmt. "Väljavalitu" vastavaid peatükke ja haigustele soovitusi selles rmt-s.
AD, tilgad, Palve-Meditatsioon ja harjutused.
Head harjutamist,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

AD vahetus

Tere.

Mul algasid septembris ärevushäired, nii arst seda ütles ja kirjutas välja Cipralexi, mida olen nüüdseks 3 kuud võtnud. Siiani toimisid hästi.
Nüüd peale jõule, kui olin eelmine ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Viga ei ole AD-s, probleem on metoodikas. Ainult AD-st ei aita. vt. eelmist kirjavastust. Ja sealt siis oma radapidi edasi.
Kehaliste harjutustega oleks südame-veresoonkonda edendanud (treeninud) ...

Loe edasi

Ärevus, ettekujutused

Tere.

Mul on selline probleem, et kohati esinevad ärevushäired (näiteks enne kõnepidamist või suurema seltskonna ees küsimusele vastamist on üle keha värisemine ja keskendumisraskused), aga ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Analüüsid end õigesti ja leiad probleemidel mitu tahku. Sinu probleemistik ongi mitmekihiline ja seega ka nende kõrvaldamine on mitmepalgeline. 1) Esinemisega seotud probleemid. Kehtib reegel - harjutamine ...

Loe edasi

Ärevushäired

Mul on selline mure. Mitmeid kordi on tekkinud selline seisund: hingamine muutub raskeks, hingeldamine, kuuma-külma lained, minestamise tunne, nõrkus ja pearinglus jne. Perearst on tervist kontrollinud ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Psühhiaater aitab. Psühhiaatri vastuvõtule saatekirja vaja ei ole.
vt. varasemaid soovitusi ja neid siis kohe rakendada. Tabletist üksi ei aita.
Igast murest saab üle!
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Ärevushäired, paanikahood?

Tere,

Kirjutan oma ämma nimel. Ta on 50-aastane naine, ratastoolis, väljas käib harva ning kodus hooldab omakorda oma ema, kes vanadusest juba abi vajab igapäevaelu toimingutes.
Mure ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ämm peab ikka rahulik olema. Tal probleeme hulgi ja ka Ämma-Ema nõuab hooldamist. Seega on vaja korrigeerida tema (Ämma) koormust ja anda talle teadmine, et abi on koheselt kättesaadav nende mõlemi jaoks. ...

Loe edasi

Amfetamiini tarbimise tagajärjed.

Tarvitasin ametamiini umbes 4 ööpäeva tagasi ( eelnevalt kasutasin seda1,5 aastat tagasi kuid viimasel ajal olin puhas). Siiamaani ei suuda õieti süüa ning on ärevushäired vahepeal. Käed värisevad ning ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Aitab:
1. otsus, et selliste asjadega enam ei tegele. Lubamine endale, Tõotus.
2. "Ei kahjusta, vaid tugevdan end!" - printsiibil elamine. Tugevdamine algab kehast ja siis sotsiaalse käitumise ...

Loe edasi

Sotsiaalfoobia, nüüdseks generaliseerunud ärevushäire

Tere,

Olen 6 aastat söönud antidepressante, enamiku ajast Cipralexi. Algul 5mg päevas ning vaikselt läks üle 10 mg päevas, alates maikuust võtan Citalec-i. Kuna need ravimid olid töötute kampaanias ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Iiveldus võib olla nn merehaigus printsiibil e tasakaaluaparaadi kaudu tekitatud. Teiseks, seedetrakti mõne osa ärritamisest tingitud. Kolmandaks, ärevushäirega kaasnev "boonus". Teie senised uuringud ...

Loe edasi

Narkootikumid, depressioon, sundravi

Tere!
Mul on mure, aga see ei ole minuga seotud. Nimelt mu õega. Seda, et ta narkootikume kasutab, olen ma tähele pannud ammu. Ma tean ka, mis aineid ta tarbib ja ka seda, et ta on ennast süstinud. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Wismari Haigla (kui elate Tallinnas) spetsialistid annavad nõu kõigi võimaluste kohta selles küsimuses soovitavad edasise tegevuskava.
Sealt alustada ja kohe.
Kannatlikkust,
Jüri O.-M. ...

Loe edasi

Lähedase surm-ärevushäired?

Kuus aastat tagasi suri mu vanaema, kellega olin päevast päeva koos, kuna elasime ühes majas, juba sünnist saati hoolitses ta minu eest väga. Umbes aasta peale tema surma sain ma oma esimese paanikahoo, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Vestlused Esivanematega on tarkade pärusmaa. Sobib ka neile, kes elutarkuste raja stardijoonel. Vestle mõttes-kujutlustes Vanaemaga. Räägi oma tegemistest, plaanidest, mõtetest jne. Esialgu domineerib ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: