suur mure 26.12.06 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Minu tütar on juba pikka aega haige.Tal vahelduvad meeleolud ükskord aastas ja mõnel aastal ka kaks korda .Algab haigus sellega,et ei saa magada ja siis tekib tegutsemise tahe ja lõpuks viha lähedaste vastu.Teda on ravitud haloperidoliga ja kabramasepiiniga ja nii juba paarkümmend aastat,aga haigushood ikka korduvad ja üha raskemalt.Ta on abielus ja tal on 10 aastane poeg.Haiguse perioodil kannatavad kõik rängalt,laps sellepärast,et ema norib isa ja vanaema kallal,süüdistades asjades mis pole tõsi ja ässitab lapse ka kõigi lähedaste vastu üles.Ei oska kuhugi pöörduda,kunagi oli psühhohaiglas perenõustamine aga nüüd pole.Kui tütrel on normaalsem periood,kas siis võib talle rääkida,mis ta kõik teinud on,raviarst ütles mulle,et mingil juhul ei tohi vanu asju talle meelde tuletada ja pojale ei tohi ema haigusest ka rääkida.Palun soovitage kuhu ma peaks pöörduma.

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Peale Haloperidooli on kaasajal terve suur hulk uusi arstirohte - soovitan neid proovida (koostöös psühhiaatriga). Parema koostöö huvides (vajadusel) võib ka mõne teise psühhiaatriga, kes teda tunneb ja ambulatoorset kaarti näeb), nõu pidada.
Elu on olevikus ja seetõttu liht- ja täismineviku ütlemisi-käitumisi Ei ole mõtet päevakorda tõsta. Poeg on noor ja elagu noorte elu - Ema muredest-haigustest talle praegu vara rääkida. Elagu tervislikult, suitsuta, õlleta ja tehku sporti.
Veelkordselt: õige ravim, sobilik ravim ja regulaarne ravimi võtmine.
Koostöö psühhiaatriga!
Parimate soovidega,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

suur mure

Tere jälle
Ma just natuke aega tagasi teile kirjutasin küsimuse teema oli suur mure.Ma unustasin küsida ühe rohu kohta Qmetiapini 200 mg N100 rohu kohta.Psühiaater kirjutas mulle seda rohtu,mida ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Rohi on väga hea, võtta regulaarselt, annuse osas koostöö raviarstiga.
Muud tervise-tugevdamise harjutused ka päevakorda jätta.
Parimat soovides,
Jüri O.-M. Ennet

Loe edasi

Cipralex

Tere!
Mulle teeb muret see, et kuna lõpetasin järsku ravi, siis nüüd juba kolmandat päeva käib pea nii ringi ja on tõepoolest sellised ärajäämanähud et ei oska kohe midagi ette võtta. Kui ohtlik ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

No ei ole ohtlik.
Ja kordamast ma ei väsi - tehke ka midagi muud oma elus teistmoodi. Tabletikene on vaid tilk õli eluukse lukule - lukku tuleb ise pöörata, uks tuleb ise avada, uksest tuleb ise ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: