murelik üksik emme 22.04.05 / Psühhiaatria

Külastaja küsib:

Tere, mõtlesin et küsin ka nõu..
minul hakkas asi pihta umbes 3aastat tagasi. Olen üksin ema, lapse isa jättis meid maha kui laps oli 11 kuune. Olin murest murtud, aga ajapikku sain enda teada asjast üle. Aasta pärast üksi jäämist tekkisid suured tervise probleemid. Pidevalt oli paha olla - pea käis ringi, süda paha, ööseti värinad (see on jube, terve keha tõmbub krampi), siis hingamishäired, kaalutaoleku tunne st minestamistunne, kõht lahti, siis veel jalad käed surevad välja. Käisin haiglas uuringutel 2a tagasi. Haiglas olles sattusin hullemasse paanikasse, sest nägin neid tõeliselt haigeid inimesi. Tehti mõned uuringud, saadeti Paldiski mnt'le. Kui sinna läksin, mõtlesin appikene küll kuhu ma olen sattunud!??! Mis on saanud minust- enesekindlast ja rõõmsast inimesest!??!
Arst määras mulle kangeid ravimeid, antikaid (seroxat), rahusteid ja siis veel mingi rohi mida antakse ööseks epilepsia haigetele!!! Nutsin ja võtsin alguses.. Tekkis himu alkoholi järele-sest need rohud nagu rahustasid mind, samas aga miskit kraapis mu sees- ärevus oli nii suur. jõin peaaegu igaõhtu midagi. Purju ei jäänd ja pohmakat ka polnud. Nii möödus umbes 3 kuud- rohtude ja alkoholiga!!! Kuna ma paldiski mnt'le ei tahtnud tagasi minna, läksin perearstile kes määras teise rohu, kõik tundus selgem ja olek oli parem(coaxil)-rohi odavam!!! Ma ei võtnud täisannust, nii ma harjutasin hästi vähese kogusega ennast. Tundus, et hakkab parem, tunne et saan hakkama ka ilma rohtuteta. Saingi- eks vahel oli ikka halb olla, aga elus oli päris palju positiivset mis ajas halva minema!!!
Siis nüüd umbes 5 nädalat tagasi hakkas kõik uuesti pihta, ma vajusin konkreetselt musta auku- aihh ja sealt oli raske välja tulla. Ei tahtnud, et kõik jälle hakkab otsast pihta.. ja et hakata uuesti ravimeid ostma. EI! Jäin haiguslehele- hakkasin endaga tegelema. Proovin vabastada hirme, õpin ennast uuesti armastama. Iga kord kui hoog peale tuli, panin silmad kinni ja hakkasin endaga rääkima..ja ärevus läks üle.
Algus oli jube raske, kui läksin välja jooksma - ma ei tundnud oma jalgu! Hirm oli nii suur- tunne et kukun lihtsalt pikali..Sellest hoolimata proovisin uuesti..
Ma ei taha võtta antidepressante, sest tean et need päästavad mind ajutiselt aga ei ravi haigust välja- vaid matavad selle maha, aga kui lõpetad söömise, tulevad hood tagasi ja seda korda palju hullemalt!?!?!
Läksin nõelravisse, veel pole palju jõudnud käia- loodan et aitab. Abi saan ka massaažist.. Aga kuigi olen suutnud suurest hirmust lahti saada ja saan öösiti magada on enesetunne ikka suhteliselt kehv. Peavalud, muret teeb ka valulik kõht ja selg (valulikkus alapiirkonnas). Väsin õhtuks ära, ei jõua lapsegagi eriti tegeleda. Siis arvasin, et alumine tarkusehammas teeb liiga, aga teadjad inimesed räägivad et võibolla on see hoopis kolmiknärvipõletik- mis tingitud stressist. Kuna isa suri hiljuti vähki, siis tean et oma tervise eest peab ise võitlema. Ei näinud arstid alguses midagi, kuigi isa oli aastaid haige ja käis mööda arste. Aga kui lähen perearstile, siis tean juba ette, et ta ütleb, et mu nõrkus ja muud kaebused on tingitud ärevushäiretest! Miks ma siis ei usu teda ja otsin ikka veel põhjust muus? Plaanisin isegi perearsti vahetada, sest nii väga tahan terveks saada ja olla jälle elurõõmus ema oma lapsele! Aga samas tean, et sellest pole vist erilist kasu.. Kas ma teie arust peaksin jälle hakkama rohte sööma?
Õnneks on kevad!!!

Arst vastas:

Jüri Ennet

dr Jüri Ennet

Psühhiaater

Erapsühhiaater

Oma igapäevaeluga paneme teadlikult või siis alateadlikult oma murede-rõõmude kaalukausile terakesi. Kus teri rohkem, sinna see kaalukausike siis kaldubki. Hinge-vaimu-kehaprobleemide korral ei ole oluline nende "terakeste" suurus, tugevus, vägevus, vaid - et õige tera langeks õigele kaalukausile. Kui juba väikese prügiterakese silmast ära saame, siis on ju enesetunne tuhandeid kordi parem. Ei ole ju tarvis murepalki silmast, hingest, vaisfäärist, igapäevaelust otsida.
Seega - iga päevaga võtke murekausilt midagi vähemaks ning lisage rõõmukausikele juurde. Ise tunnete end kõige paremini ja seega saate end ka kõige paremini juhendada.
Kui arstiga "hingeklappi" ei ole, usaldust ei ole, siis tuleks leida keegi teine.
Tervitades,
Jüri O.-M. Ennet

Kas see arutelu oli kasulik?

Nõuanded teemal: Psühhiaatria

Arstid ja autism

Tere


Mul on probleem. Nimelt, käisin vahepeal ühe „autismispetsialisti“ arsti juures, kes igal patsiendil autismispektrit diagnoosib; kusjuures ise on ta väga kuri oma „autistidega“. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Räägi oma murest Emale v Isale - kellega parem teineteisemõistmine on.
Nende elamuste vastu on head arstimid olemas ja seda õiget-parimat ravimit saab leida ainult koos raviarstiga koostööd tehes. ...

Loe edasi

tere kuidas saaks lahti halbatsest mõtetest

tere

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Lemmikluuletaja luuletusi - nende mõtete ajal - pähe õppida, et need ebameeldivad seega peast välja tõrjuda.
Võib ka võõrkeelseid lauseid või muud teile olulist õppida.
Endale midagi kiiduväärset-positiivset ...

Loe edasi

Keskendumine, Ärevushäire

Tere Hr Ennet,

Olen mees 34 lihtsalt olen siin natukene mõelnud, peaksin edasi liikuma. 4 aastasena neelasin tableti, oli närvikahjutus ja ajukahjustus, siis 22 aastasena sain tuegeva esemega, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

1) Probleemide põhjused keskkonnas, sotsiaalsetes oludes - neid olusid vaja muuta, kuivõrd nad muudetavad on!
2) Enda suhtumist nendesse oludesse vaja muuta - see on teostatav ja eelkõige väärtushinnangud-prioriteedid ...

Loe edasi

Rivodril

Tere!
Kas Rivodrili ja alkoholi pikaajaline koos tarbimine võib muuta inimese ebaadekvaatseks ? No et inimene ei mõista ümbritsevat adekvaatselt ja seda ka kainetel hetkedel ....

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Nimetatud rahusti on kiirelt ja sügavalt sõltuvust tekitav.
Alkohol (id), kanged ja lahjad, on sageli tarvitades sõltuvust tekitavad, tervist kahjustavad.
Need mõlemad koos potenseerivad ...

Loe edasi

Kortisooli/adrenaliini tase

Mul on kuu aega olnud suured ärevusehood/lained. Peamiselt öösiti. Kui ööga saan veel hakkama, siis järgneval päeval on enesetunne väga kehv. Meeleolu langus, rahutus, väsimus, aga rahulikult olla ei saa, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Unehäirete kohta vt varasemad:
unehäired - Melatoniin apteegi vabamüügist,
Rahustavad harjutused, pingetest vabanemine (Enneti palve esimene samm),
Kehaline aktiivsus (jalutuskäigud, ...

Loe edasi

Ärevus kinos ja üleüldiselt

8 kuud tagasi diagnoositi mul depressioon ja koos sellega tekkisid mul igapäevaselt ärevusega probleemid. Ei talunud üldse tugevamat sorti helisid, näiteks poes kui laps karjus, või kui õues müristas, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

vt varasemast Ärevushäirete valdkonna soovitusi.
Ravimid on
1/10 osatähtsusega, 9/10 on harjutused (leiad varasemate soovituste hulgast).
Tabletist üksinda ei aita, ajateljel tableti ...

Loe edasi

Probleem

Olen juba üle 14 aasta vaevelnud unepuudusega.Une pikkused on kuskil 40min 1 tund siis 1,5 tundi üleval.Nii juba aastaid.

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Esmalt neid (Xanax ja Somnols) edasi võtta, koostöö psühhiaatriga ja neuroleptikumiga (psühhofarmakoniga) siis need (Xanax, Somnols) raviskeemist välja tõrjuda.
Hästi mõjub ka rahustava toimega ...

Loe edasi

Ema (77 -a )on, hirm et teda jälgitakse.

Ema, vanus on 77, kardab, et keegi kuulab pealt teda ja jälgib. Arvab, et meil on ohtlik tema juures käia. Kodust ei julge ise ära käia, arvab, et keegi võib sinna minna. Ütleb, et peab koguaeg kodus olema. ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Ealised muutused, muutused peaajus, sellest tulenevalt paljudel (!) eakatel tekivad psüühikahäired -
Orgaaniline luululine häire.
Väga head ravimid olemas, psühhiaatri jutule.

Loe edasi

Coaxil lõpetamine

Tere,

Kui olen kokku võtnud antidepressante 17 päeva, kui kiiresti võib lõpetada? 11 päeva võtsin escitaloprami, peale seda hakkasin kohe tianeptiini ja 6 päeva olen nüüd võtnud tianeptiini ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Arstirohi annab 1/10 ravitulemusest, harjutused 9/10 - seega harjutamised olgu esiplaanil.
Ravimi annuse vähendamine poole võrra ja kolm päeva - sellest piisab praegu ravimi tarvitamise lõpetamiseks. ...

Loe edasi

kventiax

Tere,

olen kasutanud somnolsi, perearst enam ei kirjuta seda, ei selgita ka miks, kirjutas kventiaks, tasakaaluhäired, pulss üle 80, unisus, kerge värin üle keha, tööl raske keskenduda, iiveldus, ...

Jüri Ennet

Vastas dr Jüri Ennet

Apteegi vabamüügist saate Melatoniini - võtke.
Praeguse ravimi annust vähendage - värinad kaovad, kõrvaltoimed vähenevad-kaovad.
Perearst karda Somnolsist sõltuvust- seega Miks unehäired... ...

Loe edasi


Vaata kõiki nõustamisi

Küsi foorumist

Küsi

Ei saanud vastust? Küsi arstilt: